Když se kterýkoliv státní úřad rozhoduje pro pořízení nových služebních vozidel, jedny z hlavních kritérií představují mimo jiné i cena a způsob využití. Když se tedy americké Ministerstvo spravedlnosti dozvědělo, že jeden šerif si pořídil jeden z nejrychlejších sedanů světa na dojíždění do práce, vzbudilo to pořádný poprask.
Americké Ministerstvo spravedlnosti často využívá k nákupu nového vybavení pro své podřízené úřady peníze, které jsou například zabaveny prodejcům drog nebo získány prodejem nemovitostí a dalších věcí, které byly zakoupeny penězi získanými z trestné činnosti a následně propadly státu.
Pokud pak chce některý z podřízených orgánů využít tyto peníze k nákupu nového vybavení, například služebního vozidla, musí sepsat žádost, kde má být uveden popis věci a současně účel jejího využití. Podmínky pro využití těchto peněz přitom stanovují, že pořizovaná věc nesmí být "extravagantní" a musí být využita ku prospěchu veřejnosti.
Možnosti využít tyto finance k pořízení nového vozu využil například i šerif Butch Conway z oddělení Gwinnett County, který požádal o 69 258 dolarů (cca 1.53 mil. Kč) na pořízení služebního sedanu Dodge Charger, čemuž Ministerstvo spravedlnosti vyhovělo. Na vůz pak ještě bylo instalováno policejní vybavení, díky čemuž vzrostla cena na necelých 1.6 milionu.
Tou dobou však zřejmě nikdo ani netušil, že si šerif Conway pořizuje Dodge Challenger Hellcat o výkonu 707 koní, který je považován za jeden z nejrychlejších sedanů a současně za jednu z ikon americké automobilové scény.
Jakmile se však celá věc provalila, což bylo nevyhnutelné, zaslalo Ministerstvo spravedlnosti na policejní oddělení dopis, podle kterého „dotčené vozidlo spadá mezi vysoce výkonné automobily, které nespadají do tradičního nákupu vozidel pro vozové parky bezpečnostních složek."
Na Ministerstvu zároveň vzbuzují podezření důvody, které policejní oddělení uvedlo do žádosti o peníze na pořízení nového služebního vozu. Podle žádosti má být totiž vůz využíván k dojíždění šerifa Conwaye do práce a současně pro nasazení bez označení a operace v utajení.
Šerif Conway však s Ministerstvem spravedlnosti nesouhlasí a pořízení svého nového vozu se snaží hájit. Tisková mluvčí celého oddělení tak pro Journal-Constitution uvedla: „Šerif Conway trvá na správnosti pořízení tohoto automobilu. Zvláště když má tato agentura rozpočet 92 milionů dolarů a možnost zajistit pomocí tohoto vozu vyšší bezpečnost na silnicích."
Nový policejní Hellcat by navíc podle tiskové mluvčí mohl být využit i v programu Beat the Heat, o čemž však v žádosti nepadlo ani slovo. V rámci tohoto programu jsou mimo jiné organizovány závody ve sprintu na závodních tratích, během kterých se policisté snaží varovat řidiče před nebezpečím ilegálních závodů a před následky nevěnování se řízení.
Bez ohledu na výše zmíněné skutečnosti se však představitelé policejního oddělení nakonec rozhodly vrátit Ministerstvu peníze použité k pořízení vozu a zavázaly se připravit novou žádost, ve které budou lépe rozepsány důvody, kvůli kterým úřad žádá o peníze na zaplacení tohoto automobilu. Do té doby však policejní oddělení nemůže čerpat finance z tohoto programu na nic jiného.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?