„Trofeje pro vítěze Tour de France ztělesňují vzrušující hru lehkých křivek a přesných linek, které se směrem nahoru rozšiřují. Křivky tak připomínají křídla ptáka v letu,“ vysvětluje designer ŠKODA AUTO Peter Olah.
Škoda Auto je již patnáctým rokem oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálních vozů Tour de France. Od roku 2011 navíc tradiční česká automobilka z Mladé Boleslavi navrhuje trofeje, které získávají vítězové cyklistického závodu okolo Francie.
Mistrovská díla českého sklářského umění o výšce 60 cm a váze čtyř kilogramů zhotovila česká firma Lasvit. Elegantní silueta trofejí se stala pro Tour de France již typickou. Každý rok se designéři Škoda Auto při navrhování motivu povrchu inspirují novými nápady. Letos je trofej poctou
geometrickým vzorům a hranatým formám českého kubismu.
105. ročník cyklistické klasiky byl zahájen 7. července na ostrově Noirmoutier-en-lle v Atlantiku. Až peloton 29. července vjede do cíle na Champ-Elysées, budou mít již jezdci za sebou celkem 3 351 kilometrů v 21 etapách.
Škoda Auto doplňuje letošní Tour de France napínavými příspěvky a příběhy ze zákulisí závodu na platformě Škoda Storyboard. V minulých dnech tak např. vyšla reportáž o jedinečné reklamní koloně vozidel, která jede před pelotonem a rozdává dárky divákům. Fanoušci, kteří závod chtějí zažít přímo na trati, najdou pro svou návštěvu této sportovní události na platformě Škoda Storyboard také další užitečné tipy.