Škoda Design je opět odpovědný za návrh trofejí pro vítěze Tour de France. Po dojezdu pelotonu na Champs-Elysées trofeje 29. července převezmou vítězové jednotlivých klasifikací. Předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier osobně předá zelenou trofej z křišťálového skla nejlepšímu sprinterovi a nositeli zeleného trikotu.
„Trofeje pro vítěze Tour de France ztělesňují vzrušující hru lehkých křivek a přesných linek, které se směrem nahoru rozšiřují. Křivky tak připomínají křídla ptáka v letu,“ vysvětluje designer ŠKODA AUTO Peter Olah.
Škoda Auto je již patnáctým rokem oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálních vozů Tour de France. Od roku 2011 navíc tradiční česká automobilka z Mladé Boleslavi navrhuje trofeje, které získávají vítězové cyklistického závodu okolo Francie.
Mistrovská díla českého sklářského umění o výšce 60 cm a váze čtyř kilogramů zhotovila česká firma Lasvit. Elegantní silueta trofejí se stala pro Tour de France již typickou. Každý rok se designéři Škoda Auto při navrhování motivu povrchu inspirují novými nápady. Letos je trofej poctougeometrickým vzorům a hranatým formám českého kubismu.
105. ročník cyklistické klasiky byl zahájen 7. července na ostrově Noirmoutier-en-lle v Atlantiku. Až peloton 29. července vjede do cíle na Champ-Elysées, budou mít již jezdci za sebou celkem 3 351 kilometrů v 21 etapách.
Škoda Auto doplňuje letošní Tour de France napínavými příspěvky a příběhy ze zákulisí závodu na platformě Škoda Storyboard. V minulých dnech tak např. vyšla reportáž o jedinečné reklamní koloně vozidel, která jede před pelotonem a rozdává dárky divákům. Fanoušci, kteří závod chtějí zažít přímo na trati, najdou pro svou návštěvu této sportovní události na platformě Škoda Storyboard také další užitečné tipy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.