Pokud osobní automobil narazí do tradičního evropského cihlového domu, většinou se jedná o nerovný souboj, který dům bez problémů ustojí. Za oceánem se však většina domů staví poněkud jiným technologickým způsobem a tak může snadno dojít k tomu, že jeden drobný náraz automobilu může celý dům odepsat - a to aniž by to bylo na první pohled viditelné.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil i Anthony Perente z Warwicku v americkém státě Rhode Island, do jehož domu v úterý večer znenadání narazil osobní automobil. Perente byl navíc tou dobou doma a se svou matkou seděl v obýváku, jak vypověděl pro NBC 10 News.
„Sledoval jsem, jak se k nám to auto blíží a blíží a napadlo mě, že to zřejmě neubrzdí. A pak mě to najednou (náraz) vyhodilo z křesla," uvedl Perente pro televizní stanici.
V automobilu tou dobou seděl cca 20-letý řidič, spolujezdkyně a dítě. Dva lidé, včetně matky Peretna, byli po nehodě odvezeni do nemocnice, ovšem jako zázrakem se nikomu nic nestalo. Samotný dům ale takové štěstí neměl.
Náraz auta do domu byl totiž tak silný, že se dům doslova posunul ze svých základů. V současnosti tak dům vlastně částečně sedí na automobilu, který do něj narazil. Úřady tak musely dům v současném stavu prohlásit za neobyvatelný.
„Část zadních kol automobilu je v současnosti ve sklepě. Porazilo to kus základové zdi, takže auto teď částečně dům podpírá," uvedl Perente. Jeho pojišťovna v současnosti celou věc vyšetřuje a na konečný verdikt bude potřeba si ještě počkat. Zatím se však jako nejpravděpodobnější scénář jeví demolice domu.
A car that crashed into a home on Warwick Ave. last night is still there. The impact so great it moved the house off of the foundation. @WarwickRIPD still investigating the cause. pic.twitter.com/jpoPplqHgu
— Tony Gugliotta (@NBC10_Tony) 18. července 2018
Auta bývají po nárazech do domu na odpis poměrně často, ovšem toto bude zřejmě jeden z mála případů, kdy z havárie vyjde na odpis kromě auta i celý dům.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?