Pokud se zajímáte o svět automobilových kaskadérů, pak vám bude jméno Terry Grant jistě dobře známé. Tento odvážlivec už totiž stanovil několik rekordů pro jízdu na dvou kolech, včetně rychlostních rekordů na trati Festivalu rychlosti v Goodwoodu. A ani tento rok zde nemohl chybět s dalším pokusem o překonání vlastního rekordu.
Již v roce 2011 stanovil Terry Grant na trati v Goodwoodu rekordní čas pro jízdu na dvou kolech, který měl hodnotu 2 minuty a 55 sekund. V roce 2015 se Terry Grant vrátil a za volantem Nissanu Juke Nismo RS vylepšil svůj rekordní čas na 2 minuty a 10 sekund, což znamenalo posun o úchvatných 45 sekund. Tento víkend se pak Terry znovu vrátil a vyzbrojen Range Roverem Sport SVR se pokusil znovu vylepšit svůj čas.
Během prvního pokusu bohužel Terry chyboval a svůj dvoutunový Range Rover opřel o jeden z přichystaných balíků sena. Během druhého pokusu se však Range Rover za hřmění osmiválce pod kapotou dostal až do cíle a to s časem 2 minuty 45.5 sekundy.
Rekord dosažený za volantem Nissanu Juke Nismo RS se tak překonat nepodařilo, ovšem i tak stojí tato podívaná za shlédnutí. Navíc se během tohoto pokusu podařilo překonat jiný rekord - nejrychlejší jízdu po dvou kolech na vzdálenost jedné míle, tedy cca 1.6 kilometru.
I bez překonání primárního rekordu se navíc jedná o neuvěřitelnou podívanou. V některých momentech je vůz v takovém náklonu, že do pádu na bok chybí jen nepatrné cuknutí volantem. Po téměř celou dobu jízdy se navíc vůz pohybuje na bočnicích pneumatik, což představuje enormní namáhání. Jak ostatně dodal jeden z komentátorů, během prohlídky vozu si zkusil do jedné pneumatiky kopnout a div si nezlomil nohu. Podobně pevné bočnice zkrátka nenajdete na jiném autě. Ostatně tady si musí poradit s více jak dvěma tunami.
Právě kombinace hmotnosti, rychlosti a v některých místech poměrně úzké dráhy vyžadovala od Terryho Granta maximální soustředěnost. Ta je ostatně vidět na několika záběrech do kabiny, na kterých je Terry naprosto soustředěný, neustále provádí drobné korekce volantem a ignoruje všechno okolo sebe.
Tento člověk zkrátka působí jak z jiného světa, což ostatně potvrzuje i jeho životopis. Za svou kariéru už totiž překonal a stanovil nespočet rekordů, z nichž stojí za zmínku například největší počet "donutů" za 100 sekund, nejrychlejší couvání na vzdálenost 1 míle, nejužší mezera projetá na dvou kolech, nejrychlejší výměna pneumatiky u jedoucího auta nebo nejlépe provedená otočka J-Turn. A mohly bychom pokračovat ještě hodně dlouho.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?