Pokud se zajímáte o svět automobilových kaskadérů, pak vám bude jméno Terry Grant jistě dobře známé. Tento odvážlivec už totiž stanovil několik rekordů pro jízdu na dvou kolech, včetně rychlostních rekordů na trati Festivalu rychlosti v Goodwoodu. A ani tento rok zde nemohl chybět s dalším pokusem o překonání vlastního rekordu.
Již v roce 2011 stanovil Terry Grant na trati v Goodwoodu rekordní čas pro jízdu na dvou kolech, který měl hodnotu 2 minuty a 55 sekund. V roce 2015 se Terry Grant vrátil a za volantem Nissanu Juke Nismo RS vylepšil svůj rekordní čas na 2 minuty a 10 sekund, což znamenalo posun o úchvatných 45 sekund. Tento víkend se pak Terry znovu vrátil a vyzbrojen Range Roverem Sport SVR se pokusil znovu vylepšit svůj čas.
Během prvního pokusu bohužel Terry chyboval a svůj dvoutunový Range Rover opřel o jeden z přichystaných balíků sena. Během druhého pokusu se však Range Rover za hřmění osmiválce pod kapotou dostal až do cíle a to s časem 2 minuty 45.5 sekundy.
Rekord dosažený za volantem Nissanu Juke Nismo RS se tak překonat nepodařilo, ovšem i tak stojí tato podívaná za shlédnutí. Navíc se během tohoto pokusu podařilo překonat jiný rekord - nejrychlejší jízdu po dvou kolech na vzdálenost jedné míle, tedy cca 1.6 kilometru.
I bez překonání primárního rekordu se navíc jedná o neuvěřitelnou podívanou. V některých momentech je vůz v takovém náklonu, že do pádu na bok chybí jen nepatrné cuknutí volantem. Po téměř celou dobu jízdy se navíc vůz pohybuje na bočnicích pneumatik, což představuje enormní namáhání. Jak ostatně dodal jeden z komentátorů, během prohlídky vozu si zkusil do jedné pneumatiky kopnout a div si nezlomil nohu. Podobně pevné bočnice zkrátka nenajdete na jiném autě. Ostatně tady si musí poradit s více jak dvěma tunami.
Právě kombinace hmotnosti, rychlosti a v některých místech poměrně úzké dráhy vyžadovala od Terryho Granta maximální soustředěnost. Ta je ostatně vidět na několika záběrech do kabiny, na kterých je Terry naprosto soustředěný, neustále provádí drobné korekce volantem a ignoruje všechno okolo sebe.
Tento člověk zkrátka působí jak z jiného světa, což ostatně potvrzuje i jeho životopis. Za svou kariéru už totiž překonal a stanovil nespočet rekordů, z nichž stojí za zmínku například největší počet "donutů" za 100 sekund, nejrychlejší couvání na vzdálenost 1 míle, nejužší mezera projetá na dvou kolech, nejrychlejší výměna pneumatiky u jedoucího auta nebo nejlépe provedená otočka J-Turn. A mohly bychom pokračovat ještě hodně dlouho.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.