Pokud se zajímáte o svět automobilových kaskadérů, pak vám bude jméno Terry Grant jistě dobře známé. Tento odvážlivec už totiž stanovil několik rekordů pro jízdu na dvou kolech, včetně rychlostních rekordů na trati Festivalu rychlosti v Goodwoodu. A ani tento rok zde nemohl chybět s dalším pokusem o překonání vlastního rekordu.
Již v roce 2011 stanovil Terry Grant na trati v Goodwoodu rekordní čas pro jízdu na dvou kolech, který měl hodnotu 2 minuty a 55 sekund. V roce 2015 se Terry Grant vrátil a za volantem Nissanu Juke Nismo RS vylepšil svůj rekordní čas na 2 minuty a 10 sekund, což znamenalo posun o úchvatných 45 sekund. Tento víkend se pak Terry znovu vrátil a vyzbrojen Range Roverem Sport SVR se pokusil znovu vylepšit svůj čas.
Během prvního pokusu bohužel Terry chyboval a svůj dvoutunový Range Rover opřel o jeden z přichystaných balíků sena. Během druhého pokusu se však Range Rover za hřmění osmiválce pod kapotou dostal až do cíle a to s časem 2 minuty 45.5 sekundy.
Rekord dosažený za volantem Nissanu Juke Nismo RS se tak překonat nepodařilo, ovšem i tak stojí tato podívaná za shlédnutí. Navíc se během tohoto pokusu podařilo překonat jiný rekord - nejrychlejší jízdu po dvou kolech na vzdálenost jedné míle, tedy cca 1.6 kilometru.
I bez překonání primárního rekordu se navíc jedná o neuvěřitelnou podívanou. V některých momentech je vůz v takovém náklonu, že do pádu na bok chybí jen nepatrné cuknutí volantem. Po téměř celou dobu jízdy se navíc vůz pohybuje na bočnicích pneumatik, což představuje enormní namáhání. Jak ostatně dodal jeden z komentátorů, během prohlídky vozu si zkusil do jedné pneumatiky kopnout a div si nezlomil nohu. Podobně pevné bočnice zkrátka nenajdete na jiném autě. Ostatně tady si musí poradit s více jak dvěma tunami.
Právě kombinace hmotnosti, rychlosti a v některých místech poměrně úzké dráhy vyžadovala od Terryho Granta maximální soustředěnost. Ta je ostatně vidět na několika záběrech do kabiny, na kterých je Terry naprosto soustředěný, neustále provádí drobné korekce volantem a ignoruje všechno okolo sebe.
Tento člověk zkrátka působí jak z jiného světa, což ostatně potvrzuje i jeho životopis. Za svou kariéru už totiž překonal a stanovil nespočet rekordů, z nichž stojí za zmínku například největší počet "donutů" za 100 sekund, nejrychlejší couvání na vzdálenost 1 míle, nejužší mezera projetá na dvou kolech, nejrychlejší výměna pneumatiky u jedoucího auta nebo nejlépe provedená otočka J-Turn. A mohly bychom pokračovat ještě hodně dlouho.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.