Pokud se zajímáte o svět automobilových kaskadérů, pak vám bude jméno Terry Grant jistě dobře známé. Tento odvážlivec už totiž stanovil několik rekordů pro jízdu na dvou kolech, včetně rychlostních rekordů na trati Festivalu rychlosti v Goodwoodu. A ani tento rok zde nemohl chybět s dalším pokusem o překonání vlastního rekordu.
Již v roce 2011 stanovil Terry Grant na trati v Goodwoodu rekordní čas pro jízdu na dvou kolech, který měl hodnotu 2 minuty a 55 sekund. V roce 2015 se Terry Grant vrátil a za volantem Nissanu Juke Nismo RS vylepšil svůj rekordní čas na 2 minuty a 10 sekund, což znamenalo posun o úchvatných 45 sekund. Tento víkend se pak Terry znovu vrátil a vyzbrojen Range Roverem Sport SVR se pokusil znovu vylepšit svůj čas.
Během prvního pokusu bohužel Terry chyboval a svůj dvoutunový Range Rover opřel o jeden z přichystaných balíků sena. Během druhého pokusu se však Range Rover za hřmění osmiválce pod kapotou dostal až do cíle a to s časem 2 minuty 45.5 sekundy.
Rekord dosažený za volantem Nissanu Juke Nismo RS se tak překonat nepodařilo, ovšem i tak stojí tato podívaná za shlédnutí. Navíc se během tohoto pokusu podařilo překonat jiný rekord - nejrychlejší jízdu po dvou kolech na vzdálenost jedné míle, tedy cca 1.6 kilometru.
I bez překonání primárního rekordu se navíc jedná o neuvěřitelnou podívanou. V některých momentech je vůz v takovém náklonu, že do pádu na bok chybí jen nepatrné cuknutí volantem. Po téměř celou dobu jízdy se navíc vůz pohybuje na bočnicích pneumatik, což představuje enormní namáhání. Jak ostatně dodal jeden z komentátorů, během prohlídky vozu si zkusil do jedné pneumatiky kopnout a div si nezlomil nohu. Podobně pevné bočnice zkrátka nenajdete na jiném autě. Ostatně tady si musí poradit s více jak dvěma tunami.
Právě kombinace hmotnosti, rychlosti a v některých místech poměrně úzké dráhy vyžadovala od Terryho Granta maximální soustředěnost. Ta je ostatně vidět na několika záběrech do kabiny, na kterých je Terry naprosto soustředěný, neustále provádí drobné korekce volantem a ignoruje všechno okolo sebe.
Tento člověk zkrátka působí jak z jiného světa, což ostatně potvrzuje i jeho životopis. Za svou kariéru už totiž překonal a stanovil nespočet rekordů, z nichž stojí za zmínku například největší počet "donutů" za 100 sekund, nejrychlejší couvání na vzdálenost 1 míle, nejužší mezera projetá na dvou kolech, nejrychlejší výměna pneumatiky u jedoucího auta nebo nejlépe provedená otočka J-Turn. A mohly bychom pokračovat ještě hodně dlouho.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.