Když se řekne krádež benzínu, většina z nás si nejspíš představí řidiče, který ujede od čerpací stanice bez zaplacení. Tímto způsobem si zloději přivlastní nanejvýš pár desítek litrů a způsobená škoda se bude pohybovat v řádu tisíců. V zahraničí se však nyní potýkají s velmi neobvyklou krádeží pohonných hmot, během které se ztratilo 2 271 litrů benzínu přímo před zrakem obsluhy. A ta s tím nemohla vůbec nic dělat
Ukrást téměř tři tisíce litrů benzínu může znít dost komplikovaně, ovšem jak se na vlastní kůži přesvědčila obsluha čerpací stanice v Detroitu, může to být poměrně snadné, rychlé a může se vám to dít přímo pod rukama, aniž byste s tím mohli cokoliv dělat.
Jak ve své reportáži uvedla televizní stanice Fox 2 Detroit, zloději použili technologicky velice sofistikovaný a hlavně nenápadný způsob. Podle policistů byla první čerpací stanice napadena hackery tak, aby vydávala benzín zadarmo. Ten si pak během cca hodiny a půl natankovalo 10 řidičů, kteří způsobili škodu okolo 1 800 dolarů, tedy cca 39 600 Kč.
Hackeři si navíc celou akci dobře pojistili, takže obsluha čerpací stanice nemohla výdej benzínu jednoduše zastavit. Aziz Awadh, který měl obsluhu čerpací stanici na starosti, pak pro Fox 2 Detroit uvedl, že k odstavení čerpací stanice nakonec musel použít nouzový ruční uzávěr.
Jak uvádí The Drive, v zámoří se dá na internetu najít několik způsobů, jak se dá údajně tankovat zadarmo. Tato skupinka hackerů však rozhodně nepatřila k žádným amatérům. Napadnout jednu čerpací stanici totiž nemusí znít jako kdovíjaký úspěch, ovšem dokázat zablokovat veškerou elektroniku, včetně uzávěrů, je skutečně působivé. Tohle z YouTube rozhodně nevykoukali.
Policisté uvedli, že čerpací stanice byla napadena na dálku - více toho však zatím nevědí. Policisté si ani nejsou jistí, zda řidiči čerpající palivo byli s hackery domluveni, nebo se jednalo o náhodu. Policisté však mají k dispozici záběry z kamer, což by mělo vyšetřování usnadnit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.