Expozici Škoda Muzea v Mladé Boleslavi rozšiřuje od 1. července tematická výstava „Vítězství plná prachu: 1908“. Právě na příkladu roku 1908 návštěvníky seznámí s úspěchy mladoboleslavské značky na poli motorsportu.
Škoda Muzeum si letos připomíná 110 let, které nás dělí od série působivých triumfů automobilů Laurin & Klement na domácích i zahraničních závodních tratích,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea „Vítězství z roku 1908 se velmi rychle odrazila v renomé značky i v meziročním nárůstu prodeje vozů Laurin & Klement o 30 %. Současně s posílením pozice na domácím trhu došlo k výraznému rozvoji exportu,“ dodává A. Frydlová.
Vůbec první účast stroje mladoboleslavské značky v mezinárodním závodu spadá do června 1901, kdy motocykl L& K úspěšně absolvoval 1196 km dlouhou trať z Paříže do Berlína. O čtyři léta později český motocykl suverénně zvítězil v nejnáročnějším závodě té doby, ve francouzském Dourdanu. Rok 1906 pak byl ve znamení automobilů vlastní konstrukce i jejich prvních vítězství: L&K Voiturette B o výkonu 9 koní (4,5 kW) a rychlosti 45 km/h obsadily při závodu v rakouském Semmeringu 1., 2. a 4. místo.
Technický vývoj postupoval mílovými kroky vpřed, v roce 1908 se tak značka Laurin & Klement dostala do centra pozornosti doma i v zahraničí strhující sérií významných sportovních úspěchů. V březnu obsadila v různých kategoriích závodu do vrchu Zbraslav – Jíloviště celkem šest prvních, pět druhých a jedno třetí místo, v Riesu u rakouského Grazu docílila mezi dvoulitry dvojitého vítězství, mimořádnou spolehlivost a trvanlivost automobilů z Mladé Boleslavi prokázal triumf v 686 km dlouhém závodě Petrohrad – Moskva či dokonce 2200-kilometrové německé Jízdě prince Jindřicha. Speciál typu FCS téhož roku dokonce nadvakrát zdvihl laťku světového rychlostního rekordu v dobové kategorii čtyřválcových vozů s vrtáním do 86 mm – až ke 118,720 km/h na letmém kilometru!
Tyto a mnohé další zajímavosti připomíná od 1. července do 12. října nová výstava ve Škoda Muzeu, nazvaná « Vítězství plná prachu: 1908 ». K jejím magnetům patří závodní vůz Laurin & Klement BSC ze sbírky Škoda Muzea, dále typy L&K FC a L&K GS2, zapůjčené soukromým majitelem, a konečně motocykl L&K CCR, pocházející z Muzea Mladoboleslavska. Atmosféru doby pomohou navodit záběry z filmu Dědeček automobil, dobové tiskoviny či originál poháru ze závoduv Semmeringu roku 1908.
Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi si v roce 2017 připsalo návštěvnický rekord, když přivítalo 254 143 českých i zahraničních hostů. Prezentace historie značky Škoda v moderní expozici a nově zrekonstruovaném depozitáři je doplněna tematickými výstavami i kulturními akcemi včetně koncertů populárních hudebních skupin. Návštěvu Škoda Muzea je možné po předchozí rezervaci spojit s prohlídkou výrobního závodu Škoda Auto, partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha na letišti v Mladé Boleslavi, či areálu Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci Vratislavicích. Pro všechna zde uvedená muzea lze získat zvýhodněné kombinované vstupné.
Více informací naleznete na Museum.skoda-auto.cz
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?