Každý rok volí novináři renomovaného britského magazínu Auto Express nejlepší auto roku a následně nejlepší automobily v každé kategorii. V těchto žebříčcích se poměrně často objevuje i Škoda a jinak tomu nebylo ani tentokrát. V jakých kategoriích si tedy mladoboleslavská automobilka letos odnesla ocenění? Překvapení to jistě nebude
Ještě než se dostaneme k oblíbeným Škodovkám se sluší zmínit, jaký model se podle Auto Express stal automobilem roku 2018. Hlavním kritériem pro získání tohoto ocenění je změna automobilového průmyslu a donucení konkurence k přehodnocení svých postojů. A toho podle redaktorů Auto Express letos dosáhl elektrický Jaguar I-Pace.
Ačkoliv je I-Pace vůbec prvním elektrickým modelem klasické britské automobilky, technikům se povedlo hned na první pokus skloubit řadu zásadních faktorů, jako například výkon hodný sportovních vozů, praktičnost tradičních SUV a prémiový vzhled, který je pro řadu lidí zásadním. I-Pace byl zkrátka trefou do černého, což už ostatně konstatovalo více motoristických redakcí.
Pro mladoboleslavskou automobilku a její modely však tradičně bývají zajímavé jiné segmenty, kde se především cílí na praktičnost a vynikající poměr ceny a výkonu. Statut "doporučení" tak získalo například Citigo v sekci městských automobilů, Octavia v sekci kompaktních rodinných automobilů nebo Superb v sekci rodinných automobilů.
Vítězné příčky pak Škoda obsadila v sekci Kombi, kompaktní SUV a velká SUV.
Kategorii kombi roku obsadila Škoda Octavia Combi, která je v oblasti zavazadlového prostoru téměř nepřekonatelná. Již v základu totiž nabízí 610 litrů, které se dají snadno zvětšit na 1 740 litrů. Díky tomu tak dokáže Octavia zastínit i mnohé konkurenty ve vyšších segmentech.
Octavia Combi je však podle Auto Express více než jen přepravní krabicí na kolech. Často je zmiňována pestrá nabídka příplatkové výbavy, spolehlivá technika, moderní vybavení, komfort a bohaté možnosti financování. Doporučení si pak od redaktorů vysloužil model s 1.5 litrovým motorem TSI o výkonu 150 koní.
Sekci kompaktních SUV ovládl mladoboleslavský nováček Karoq. Ten se sice vydává ve šlépějích většího Kodiaqu, nabízí však kompaktnější balení s dostatkem prostoru a za výhodnější cenu. A právě cena je jedním z nejsilnějších faktorů ve srovnání s rivaly. Málokterá automobilka totiž dokáže nabídnout podobnou výbavu, praktičnost, sofistikovanost a techniku v podobném cenovém horizontu.
Karoq se navíc může těšit z popularity svého předchůdce v tomto segmentu, kterým byla Škoda Yeti. Tu si Britové doslova zamilovali a tak se dá očekávat, že Karoq bude mít podobný osud. Podobně jako v případě Octavie Combi pak redaktoři doporučují zaměřit se při výběru na model s 1.5 litrovým motorem TSI.
Kategorii velkých SUV pak již podruhé ovládl Kodiaq. Segment těchto vozidel, tedy sedmimístných SUV s pohonem 4x4 je ve Velké Británii na vrcholu popularity a Kodiaq údajně splňuje vše, co lidé od podobného auta čekají: povedený vzhled, dostatek místa, kvalitně zpracovaný interiér, dobrou ovladatelnost, obrovskou praktičnost a hlavně relativní cenovou dostupnost.
Kodiaq už sice vyhrál tuto kategorii v roce 2017, ovšem od té doby neustále posiloval své renomé. Britští kolegové často zmiňují jeho prostornost, moderní infotainemnt s asistenčními službami, prostornost, ovladatelnost a moderní spolehlivou techniku, včetně pestré palety motorů nebo adaptivního podvozku DCC. Doporučením redaktorů je pak model s 2.0 litrovým TDI o výkonu 150 koní se sedmi sedadly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.