Budeme se navzájem na silnicích udávat? Novinka má perfektní zdůvodnění

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. července 2018, 13:56 Google+

Pokud jste si dosud svou rychlou jízdu a občasný přestupek obhajovali slovy, že policisté nemohou být všude, máme pro vás špatnou zprávu. Díky iniciativě společnosti vyrábějící palubní kamery za čelní skla automobilů totiž může malý policista amatér sedět téměř v kterémkoliv automobilu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S kamerou za čelním sklem se bude moci stát "policistou" téměř každý

S kamerou za čelním sklem se bude moci stát "policistou" téměř každý | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Majitelé automobilů s palubními kamerami totiž nyní mohou posílat záznamy s dopravními prohřešky či nehodami zdarma, jednoduše a během pár desítek sekund rovnou na některou z 19 policejních služeben. Pokud se vám právě orosilo čelo, můžeme vás alespoň dočasně uklidnit. Projekt totiž běží pouze na britských silnicích. V případě jeho úspěchu se však obáváme rychlého rozšíření.

Za tímto projektem stojí společnost Nextbase, která mimo jiného vyrábí i palubní kamery za sklo automobilů. Ta totiž vytvořila neziskový portál National Dash Cam Safery Portal (NDSP), díky kterému mohou řidiči posílat úřadům video-záznamy nebezpečné jízdy (z jakékoliv kamery) společně s on-line formuláři, do kterých pouze vyplní jednoduché údaje. Pro policisty tak připraví podkladový materiál, kterým se policisté / úředníci budou dále zabývat, jak uvádí web AutoExpress.

Projekt NDSP tak navazuje na starší "Operaci Snap," během které mohli řidiči rychle zasílat policistům záznamy dopravních prohřešků jiných řidičů. Do té doby totiž bylo potřeba v podobných případech kontaktovat přesně danou služebnu, které navíc práce spojená s řešením přestupků mohla trvat až 15 hodin. Již během projektu Snap se však práce zkrátila na minut a je tedy pochopitelné, že policisté jsou z nového projektu NDSP opět nadšeni.

V současnosti je do projektu zapojeno 11 policejních okrsků, ovšem společnost Nextbase si je jistá, že zapojení dalších z celkem 45 policejních okrsků nepotrvá dlouho. Již v současnosti přitom platí, že pokud autor zachytí přestupek v oblasti, kde policisté zatím nejsou do projektu zapojeni, později si video budou moci zobrazit a jednat tak i s určitým časovým odstupem.

Vše přitom funguje velice jednoduše. Základem je jít na web NDSP, kde řidiči nahrají záznam a poté prostřednictvím několika otázek vyplní prohlášení Veškerá komunikace a všechna důležitá data se pak ukládají na speciální zabezpečený server.

Záznamy použité během "Operation Snap." Všichni řidiči na záznamu byli nakonec policií potrestáni | zdroj: youtube.com

Superintendant Paul Moxley z policejního oddělení Warwickshire Police a West Mercia Police uvedl: „Toto průlomové řešení přináší motoristům celou řadu benefitů, včetně rozšíření policejních schopností. Věc, kterou nám dříve trvalo zpracovat několik hodin, můžeme mít hotovo během pár minut."

Pro policisty bylo klíčové zvolit správný formát a způsob nahrávání videa, zatím co výpověď vygenerovaná prostřednictvím on-line formuláře pomůže policistům postupovat co nejefektivněji, jak uvedl Mexley. „Díky zavedení této nové technologie nám budou znepokojení řidiči pomáhat pozitivně ovlivňovat chování na silnicích, díky čemuž budeme moci dělat silnice bezpečnějšími pro všechny."

img-responsive

Britská policie ráda klade pasti na řidiče. Například rychlost monitoruje z těchto dodávek, jejichž radary mají dosah až kilometr | foto: youtube.com

Richard Browning, ředitel společnosti Nextbase, uvedl: „Policisté až doteď neměli možnost tyto záznamy zpracovávat, což nás vedlo právě k vývoji National Dash Cam Safety Portal. Tento portál umožňuje všem lidem nahrávat záznamy, například z palubních kamer které pak policistům pomohou  ve snižování přestupků, díky čemuž budou silnice bezpečnější pro nás všechny."

Vytisknout

Diskuze: Budeme se navzájem na silnicích udávat? Novinka má perfektní zdůvodnění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Cross na prvních náčrtech

Nejmenší SUV značky Volkswagen? Automobilka poodhalila nový T-Cross

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud