O ženách řidičkách existují stovky vtipů, podle kterých by jeden mohl usoudit, že jsou za volantem horší. V posledních letech jsme však svědky stále většího počtu výzkumů, které říkají něco jiného. Výsledkem toho posledního je například zjištění, že muži se nechají za volantem rozptýlit podstatně častěji, než ženy. Právě nepozornost nebo nevěnování se řízení je však jedním z nejčastějších důvodů nehod.
Nikdy nebudeme schopni říci, kdo je za volantem lepší. Jednou provždy bychom se však měli zbavit předsudků, podle kterých musí být ženy za volantem zákonitě horší. Pokud bychom se navíc zeptali, kdo se za volantem častěji nechává odvádět od řízení, pak by odpověď zněla "muži." Tvrdí to alespoň výzkum "Smith's Lawyers," podle kterého se muži nechávají odvádět do řízení řadou věcí. Mimo jiné i koukáním po chodcích (nebo chodkyních?).
Výzkumu konaného v USA se zúčastnilo celkem 2214 respondentů, kteří se svěřovali s tím, co je nejčastěji odvádí od řízení. Hned na začátek je pak potřeba říci, že od řízení se nechává odvádět až 70 % řidičů, kteří se navíc neomezují pouze na mobilní telefony.
Podle výzkumu jsou na tom mnohem hůř muži, než ženy. U mužů je totiž o 22 % větší šance, že budou používat telefon během řízení, o 74 % větší šance, že budou řídit koleny a o 70 % větší šance, že budou během řízení koukat na videa.
U mužů je navíc o neskutečných 260 % větší šance, že budou během řízení koukat po chodcích a chodkyních. A pokud se tento výzkum odehrával v horkém skoro-letním počasí posledních dnů, pak se výsledkům zřejmě ani nemůžeme divit a všichni bychom si měli zamést před vlastním prahem.
Kromě výše zmíněných nešvarů se navíc ukázalo, že zhruba 60 % všech řidičů a řidiček na silnicích se během jízdy oddává jídlu nebo pití (nealkoholických nápojů). Přitom se již v roce 2014 objevila studie Lytx, podle které jídlo a pití za volantem 3.6-krát zvyšuje pravděpodobnost nehody.
Americká organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) navíc odhaduje, že jídlo a pití za volantem zvyšuje pravděpodobnost nehody až o 80 %. Pravděpodobnost krizových situací se pak zvyšuje až o 65 %. Stále se přitom bavíme pouze o nealkoholických nápojích.
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.