O ženách řidičkách existují stovky vtipů, podle kterých by jeden mohl usoudit, že jsou za volantem horší. V posledních letech jsme však svědky stále většího počtu výzkumů, které říkají něco jiného. Výsledkem toho posledního je například zjištění, že muži se nechají za volantem rozptýlit podstatně častěji, než ženy. Právě nepozornost nebo nevěnování se řízení je však jedním z nejčastějších důvodů nehod.
Nikdy nebudeme schopni říci, kdo je za volantem lepší. Jednou provždy bychom se však měli zbavit předsudků, podle kterých musí být ženy za volantem zákonitě horší. Pokud bychom se navíc zeptali, kdo se za volantem častěji nechává odvádět od řízení, pak by odpověď zněla "muži." Tvrdí to alespoň výzkum "Smith's Lawyers," podle kterého se muži nechávají odvádět do řízení řadou věcí. Mimo jiné i koukáním po chodcích (nebo chodkyních?).
Výzkumu konaného v USA se zúčastnilo celkem 2214 respondentů, kteří se svěřovali s tím, co je nejčastěji odvádí od řízení. Hned na začátek je pak potřeba říci, že od řízení se nechává odvádět až 70 % řidičů, kteří se navíc neomezují pouze na mobilní telefony.
Podle výzkumu jsou na tom mnohem hůř muži, než ženy. U mužů je totiž o 22 % větší šance, že budou používat telefon během řízení, o 74 % větší šance, že budou řídit koleny a o 70 % větší šance, že budou během řízení koukat na videa.
U mužů je navíc o neskutečných 260 % větší šance, že budou během řízení koukat po chodcích a chodkyních. A pokud se tento výzkum odehrával v horkém skoro-letním počasí posledních dnů, pak se výsledkům zřejmě ani nemůžeme divit a všichni bychom si měli zamést před vlastním prahem.
Kromě výše zmíněných nešvarů se navíc ukázalo, že zhruba 60 % všech řidičů a řidiček na silnicích se během jízdy oddává jídlu nebo pití (nealkoholických nápojů). Přitom se již v roce 2014 objevila studie Lytx, podle které jídlo a pití za volantem 3.6-krát zvyšuje pravděpodobnost nehody.
Americká organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) navíc odhaduje, že jídlo a pití za volantem zvyšuje pravděpodobnost nehody až o 80 %. Pravděpodobnost krizových situací se pak zvyšuje až o 65 %. Stále se přitom bavíme pouze o nealkoholických nápojích.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.