O ženách řidičkách existují stovky vtipů, podle kterých by jeden mohl usoudit, že jsou za volantem horší. V posledních letech jsme však svědky stále většího počtu výzkumů, které říkají něco jiného. Výsledkem toho posledního je například zjištění, že muži se nechají za volantem rozptýlit podstatně častěji, než ženy. Právě nepozornost nebo nevěnování se řízení je však jedním z nejčastějších důvodů nehod.
Nikdy nebudeme schopni říci, kdo je za volantem lepší. Jednou provždy bychom se však měli zbavit předsudků, podle kterých musí být ženy za volantem zákonitě horší. Pokud bychom se navíc zeptali, kdo se za volantem častěji nechává odvádět od řízení, pak by odpověď zněla "muži." Tvrdí to alespoň výzkum "Smith's Lawyers," podle kterého se muži nechávají odvádět do řízení řadou věcí. Mimo jiné i koukáním po chodcích (nebo chodkyních?).
Výzkumu konaného v USA se zúčastnilo celkem 2214 respondentů, kteří se svěřovali s tím, co je nejčastěji odvádí od řízení. Hned na začátek je pak potřeba říci, že od řízení se nechává odvádět až 70 % řidičů, kteří se navíc neomezují pouze na mobilní telefony.
Podle výzkumu jsou na tom mnohem hůř muži, než ženy. U mužů je totiž o 22 % větší šance, že budou používat telefon během řízení, o 74 % větší šance, že budou řídit koleny a o 70 % větší šance, že budou během řízení koukat na videa.
U mužů je navíc o neskutečných 260 % větší šance, že budou během řízení koukat po chodcích a chodkyních. A pokud se tento výzkum odehrával v horkém skoro-letním počasí posledních dnů, pak se výsledkům zřejmě ani nemůžeme divit a všichni bychom si měli zamést před vlastním prahem.
Kromě výše zmíněných nešvarů se navíc ukázalo, že zhruba 60 % všech řidičů a řidiček na silnicích se během jízdy oddává jídlu nebo pití (nealkoholických nápojů). Přitom se již v roce 2014 objevila studie Lytx, podle které jídlo a pití za volantem 3.6-krát zvyšuje pravděpodobnost nehody.
Americká organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) navíc odhaduje, že jídlo a pití za volantem zvyšuje pravděpodobnost nehody až o 80 %. Pravděpodobnost krizových situací se pak zvyšuje až o 65 %. Stále se přitom bavíme pouze o nealkoholických nápojích.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?