Pokud bychom měli najít jediného společného nepřítele všech řidičů na světě, velice pravděpodobně bychom se nakonec shodli na dopravních kamerách a radarech. Základní princip jejich fungování pravděpodobně všichni dobře známé, ovšem věděli jste, že některé radary vás mohou připravit o peníze už během 0.03 sekundy a na vzdálenost až jednoho kilometru?
V Česku je dopravních kamer a radarů vcelku požehnaně, ovšem ani zdaleka se nepřibližujeme Velké Británii, která svým přístupem připomíná "velkého bratra." Kromě kamer na každém rohu se totiž lze setkat i se speciálními dodávkami, jejichž obsluha zastaví u silnice a poté v teple a suchu pozoruje a fotí ostatní řidiče.
Jeden z těchto dopravních policistů, přezdívaný Tommy, se rozhodl svěřit se zážitky ze svého povolání britským novinářům a jeho příběh přinesl i magazín The Sun. Novináři přitom neskrývali respekt z techniky, kterou jsou tyto speciální dodávky vybaveny.
Jak policista uvedl „Řidiči nemají problém s rychlostními kamerami - jsou prostě naštvaní když je zachytí." Poněkud překvapivě poté však dodal „Mám skutečnou radost když nikoho nechytíme. To totiž znamená, že děláme naši práci dobře a řidiče tak od překračování rychlosti v první řadě odrazujeme."
Poté se policista rozpovídal o své speciálně upravené dodávce Ford Transit, která je vybavená infračervenými kamerami a laserovými měřícími zařízeními. Jediné laserové zařízení je přitom schopné detekovat rychlost objektu na vzdálenost přes 1 000 metrů a to za pouhé 0.03 sekundy.
Během rozhovoru byla dodávka odstavená na okraji Grimsby, kde platí rychlostní omezení 80 km/h. Během chvíle chvíle se však objevil automobil, kterému byla naměřena rychlost 100 km/h, což znamenalo pokutu 100 liber, tedy cca 2 940 Kč a ztrátu tří bodů. V případě drobného překračování rychlosti však končí situace obvykle jen napomenutím.
Následně však policista dodává, že: „V perfektním světě bychom za překračování rychlosti nemohli chytit nikoho. Nemáme žádné kvóty kolik lidí máme chytit. Naše práce není o tom kolik lidí chytíme, ale kolik od překročení rychlosti odradíme."
Policista byl navíc k překvapení redaktora potěšen, když řidiči blikáním varovali ostatní řidiče.Toto upozornění je totiž donutilo zmírnit rychlost a policisté tak vlastně dosáhli svého cíle.
Práce v dodávce určené k měření rychlosti však není řádný med. Na internetu je celá řada videí, na kterých si lidé posádku těchto vozidel dobírají. Dokonce i Tommy měl nepříjemný zážitek, kdy se mu někdo pokusil dostat do auta otevřeným okýnkem pro kameru. Dotyčného se mu ale povedlo vystrkat opět ven a následně z místa odjel dříve, než mohla celá situace eskalovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?