Pokud bychom měli najít jediného společného nepřítele všech řidičů na světě, velice pravděpodobně bychom se nakonec shodli na dopravních kamerách a radarech. Základní princip jejich fungování pravděpodobně všichni dobře známé, ovšem věděli jste, že některé radary vás mohou připravit o peníze už během 0.03 sekundy a na vzdálenost až jednoho kilometru?
V Česku je dopravních kamer a radarů vcelku požehnaně, ovšem ani zdaleka se nepřibližujeme Velké Británii, která svým přístupem připomíná "velkého bratra." Kromě kamer na každém rohu se totiž lze setkat i se speciálními dodávkami, jejichž obsluha zastaví u silnice a poté v teple a suchu pozoruje a fotí ostatní řidiče.
Jeden z těchto dopravních policistů, přezdívaný Tommy, se rozhodl svěřit se zážitky ze svého povolání britským novinářům a jeho příběh přinesl i magazín The Sun. Novináři přitom neskrývali respekt z techniky, kterou jsou tyto speciální dodávky vybaveny.
Jak policista uvedl „Řidiči nemají problém s rychlostními kamerami - jsou prostě naštvaní když je zachytí." Poněkud překvapivě poté však dodal „Mám skutečnou radost když nikoho nechytíme. To totiž znamená, že děláme naši práci dobře a řidiče tak od překračování rychlosti v první řadě odrazujeme."
Poté se policista rozpovídal o své speciálně upravené dodávce Ford Transit, která je vybavená infračervenými kamerami a laserovými měřícími zařízeními. Jediné laserové zařízení je přitom schopné detekovat rychlost objektu na vzdálenost přes 1 000 metrů a to za pouhé 0.03 sekundy.
Během rozhovoru byla dodávka odstavená na okraji Grimsby, kde platí rychlostní omezení 80 km/h. Během chvíle chvíle se však objevil automobil, kterému byla naměřena rychlost 100 km/h, což znamenalo pokutu 100 liber, tedy cca 2 940 Kč a ztrátu tří bodů. V případě drobného překračování rychlosti však končí situace obvykle jen napomenutím.
Následně však policista dodává, že: „V perfektním světě bychom za překračování rychlosti nemohli chytit nikoho. Nemáme žádné kvóty kolik lidí máme chytit. Naše práce není o tom kolik lidí chytíme, ale kolik od překročení rychlosti odradíme."
Policista byl navíc k překvapení redaktora potěšen, když řidiči blikáním varovali ostatní řidiče.Toto upozornění je totiž donutilo zmírnit rychlost a policisté tak vlastně dosáhli svého cíle.
Práce v dodávce určené k měření rychlosti však není řádný med. Na internetu je celá řada videí, na kterých si lidé posádku těchto vozidel dobírají. Dokonce i Tommy měl nepříjemný zážitek, kdy se mu někdo pokusil dostat do auta otevřeným okýnkem pro kameru. Dotyčného se mu ale povedlo vystrkat opět ven a následně z místa odjel dříve, než mohla celá situace eskalovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.