Nevíme jak moc teče automobilce Tesla do bot, ovšem podle posledních zpráv ze zámoří se zdá, že společnost v čele s Elonem Muskem je odhodlaná udělat vše pro to, aby se konečně dostala do zelených čísel. Po výpovědi pro tisíce lidí tak společnost rozjela třetí výrobní linku, která by konečně měla pomoci s výrobou slibovaného počtu automobilů týdně. Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby linka nevyrostla pod stanem.
Kalifornské automobilce Tesla se v posledních měsících konečně daří zvedat počty vyrobených elektromobilů, z čehož musel mít její ředitel Elon Musk jistě velkou radost. Aby se však společnost podařilo naplnit své ambiciozní cíle, musela ve své továrně otevřít novou výrobní linku, která vyrostla během tří týdnů. Přijde vám to neuvěřitelné?
Člověk nemusí být architekt ani stavební inženýr aby pochopil, že vybudování vhodného zázemí pro automobilový závod musí trvat měsíce a mnohdy i roky. Elon Musk se však v jednom ze svých příspěvků na Twitteru pochlubil fotkou prvního vyrobeného Modelu 3 "dual motor", který sjel z linky vyrobené právě během tří týdnů a údajně s minimálními náklady.
Jak je něco takového možné? Pokud se na fotku lépe zadíváte, pravděpodobně pochopíte, že tohle není klasické zázemí velký výrobní haly, kterou před Teslou využívaly automobilky GM / Toyota. Podle webu Jalopnik totiž výrobní linka vznikla v ohromném stanu, čemuž i nasvědčuje Muskova fotku.
O spěchu a minimálních nákladech na výstavbu pak hovoří detail, na který opět na Twitteru upozornil jistý Bozi Tatarevic. Ten si totiž fotku s novým Modelem 3 Dual Motor přiblížil a poznamenal, že některé šrouby v ukotvení linky nejsou dotažené, případně jsou poškozené. Předtím ještě ironicky dodal „Stany jsou zřejmě budoucností továren."
Amazing work by Tesla team. Built entire new general assembly line in 3 weeks w minimal resources. Love u guys so much! Pic of 1st Model 3 dual motor performance coming off the line … pic.twitter.com/Xr55P3fmGd
— Elon Musk (@elonmusk) 16. června 2018
Výrobní hala ve Freemontu, kterou v současnosti Tesla využívá, přitom není žádný drobek. Areál, který mezi lety 1984 až 2010 využívaly společnosti Toyota a GM, dokázal týdně vyprodukovat až 8 000 automobilů a podle Tesly má nyní kombinovanou rozlohu cca 492 386 m2. Část prostorů však zabírá vnitřní testovací trať, což je zřejmě důvod, proč se dovnitř třetí linka nevešla.
I guess they were in a bit of a hurry and missed/damaged a few anchor bolts. pic.twitter.com/ksUZw629me
— Bozi Tatarevic (@hoonable) 16. června 2018
Zákazníci Tesly, kteří stále čekají na svůj Model 3, tak nyní čelí před dvěma zprávami. Tou dobrou je, že by se mohli dočkat již brzy. Tou špatnou je ale fakt, že jejich automobil bude vyroben ve stanu, který by jinak skončil pravděpodobně na Oktoberfestu.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?