Nevíme jak moc teče automobilce Tesla do bot, ovšem podle posledních zpráv ze zámoří se zdá, že společnost v čele s Elonem Muskem je odhodlaná udělat vše pro to, aby se konečně dostala do zelených čísel. Po výpovědi pro tisíce lidí tak společnost rozjela třetí výrobní linku, která by konečně měla pomoci s výrobou slibovaného počtu automobilů týdně. Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby linka nevyrostla pod stanem.
Kalifornské automobilce Tesla se v posledních měsících konečně daří zvedat počty vyrobených elektromobilů, z čehož musel mít její ředitel Elon Musk jistě velkou radost. Aby se však společnost podařilo naplnit své ambiciozní cíle, musela ve své továrně otevřít novou výrobní linku, která vyrostla během tří týdnů. Přijde vám to neuvěřitelné?
Člověk nemusí být architekt ani stavební inženýr aby pochopil, že vybudování vhodného zázemí pro automobilový závod musí trvat měsíce a mnohdy i roky. Elon Musk se však v jednom ze svých příspěvků na Twitteru pochlubil fotkou prvního vyrobeného Modelu 3 "dual motor", který sjel z linky vyrobené právě během tří týdnů a údajně s minimálními náklady.
Jak je něco takového možné? Pokud se na fotku lépe zadíváte, pravděpodobně pochopíte, že tohle není klasické zázemí velký výrobní haly, kterou před Teslou využívaly automobilky GM / Toyota. Podle webu Jalopnik totiž výrobní linka vznikla v ohromném stanu, čemuž i nasvědčuje Muskova fotku.
O spěchu a minimálních nákladech na výstavbu pak hovoří detail, na který opět na Twitteru upozornil jistý Bozi Tatarevic. Ten si totiž fotku s novým Modelem 3 Dual Motor přiblížil a poznamenal, že některé šrouby v ukotvení linky nejsou dotažené, případně jsou poškozené. Předtím ještě ironicky dodal „Stany jsou zřejmě budoucností továren."
Amazing work by Tesla team. Built entire new general assembly line in 3 weeks w minimal resources. Love u guys so much! Pic of 1st Model 3 dual motor performance coming off the line … pic.twitter.com/Xr55P3fmGd
— Elon Musk (@elonmusk) 16. června 2018
Výrobní hala ve Freemontu, kterou v současnosti Tesla využívá, přitom není žádný drobek. Areál, který mezi lety 1984 až 2010 využívaly společnosti Toyota a GM, dokázal týdně vyprodukovat až 8 000 automobilů a podle Tesly má nyní kombinovanou rozlohu cca 492 386 m2. Část prostorů však zabírá vnitřní testovací trať, což je zřejmě důvod, proč se dovnitř třetí linka nevešla.
I guess they were in a bit of a hurry and missed/damaged a few anchor bolts. pic.twitter.com/ksUZw629me
— Bozi Tatarevic (@hoonable) 16. června 2018
Zákazníci Tesly, kteří stále čekají na svůj Model 3, tak nyní čelí před dvěma zprávami. Tou dobrou je, že by se mohli dočkat již brzy. Tou špatnou je ale fakt, že jejich automobil bude vyroben ve stanu, který by jinak skončil pravděpodobně na Oktoberfestu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?