Německé automobilky nastolily se zavedením přeplňovaných motorů nový trend, kterým je trocha výkonu navíc oproti tabulkovým hodnotám. s každým novým modelem se však nabízí otázka, zda v tomto trendu Němci pokračují, nebo se vrátili ke své pověstné přesnosti, absenci humoru a lpění na detailu.
Na vlastní kůži se to rozhodl ověřit Mat Watson z britského motoristického webu Car Wow, který zavezl na měření výkonu novou Audi RS4, která mu dělá společnost již od dubna tohoto roku. S autem je evidentně více než spokojen a označuje ho za skutečně velice rychlé, ovšem i tak chce vědět, jaký je jeho přesný výkon.
Pod kapotou RS4 se ukrývá 2.9 litrová benzínová V6, která by měla podle údajů generovat cca 444 koní - měřeno na kolech. Pokud se podíváte na do českých tabulek, pravděpodobně najdete údaj vyšší, který byl však měřen jiným způsobem a týká se výkonu samotného motoru.
Již po přivezení na válcovou zkušebnu výkonu se Mat od technika dozvěděl, že každá nová přeplňovaná Audi nabízí obvykle více výkonu, než výrobce udává. Dá se tedy očekávat, že nová RS4 nebude výjimkou. A skutečně již první jízda ukazuje výkon 456.2 koní, během druhé jízdy se pak výkon zaokrouhlí na 460.2 koně.
Během měření se ukázal i nárůst točivého momentu a vcelku rovnoměrná výkonová křivka, kterou však na začátku nepatrně zrazuje převodovka, kvůli které se výkon nepatrně propadá - ovšem poté se opět zvedá a nezastavitelně stoupá.
Audi RS4 se tak drží trendu všech dalších přeplňovaných modelů. Technik současně upozorňuje, že její úprava pomocí decentní úpravy řídící jednotky by nemusela být obtížná a snadno by se dalo dostat zhruba až k výkonu 500 koní, což je na kombík s pohonem všech kol velice solidní hodnota.
Audi však v tomto trendu rozhodně není samotná, což nám nedávno s veškerou parádou ukázalo nové BMW M5. Jak se totiž ukázalo během měření na podobné válcové zkušebně výkonu, mnichovská automobilka zřejmě ukryla pod kapotu téměř o 100 koní na kolech více, než uvádí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.