Jaký je skutečný výkon Audi RS4? Automobilka pokračuje v zajímavém trendu

Audi RS4 ukrývá pod kapotou opět víc výkonu, než výrobce uvádí
Audi RS4 ukrývá pod kapotou opět víc výkonu, než výrobce uvádí, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. června 2018 15:55
Sdílej:

Německé automobilky nastolily se zavedením přeplňovaných motorů nový trend, kterým je trocha výkonu navíc oproti tabulkovým hodnotám. s každým novým modelem se však nabízí otázka, zda v tomto trendu Němci pokračují, nebo se vrátili ke své pověstné přesnosti, absenci humoru a lpění na detailu.

Na vlastní kůži se to rozhodl ověřit Mat Watson z britského motoristického webu Car Wow, který zavezl na měření výkonu novou Audi RS4, která mu dělá společnost již od dubna tohoto roku. S autem je evidentně více než spokojen a označuje ho za skutečně velice rychlé, ovšem i tak chce vědět, jaký je jeho přesný výkon.

Pod kapotou RS4 se ukrývá 2.9 litrová benzínová V6, která by měla podle údajů generovat cca 444 koní - měřeno na kolech. Pokud se podíváte na do českých tabulek, pravděpodobně najdete údaj vyšší, který byl však měřen jiným způsobem a týká se výkonu samotného motoru.

Již po přivezení na válcovou zkušebnu výkonu se Mat od technika dozvěděl, že každá nová přeplňovaná Audi nabízí obvykle více výkonu, než výrobce udává. Dá se tedy očekávat, že nová RS4 nebude výjimkou. A skutečně již první jízda ukazuje výkon 456.2 koní, během druhé jízdy se pak výkon zaokrouhlí na 460.2 koně.

Během měření se ukázal i nárůst točivého momentu a vcelku rovnoměrná výkonová křivka, kterou však na začátku nepatrně zrazuje převodovka, kvůli které se výkon nepatrně propadá - ovšem poté se opět zvedá a nezastavitelně stoupá.

Audi RS4 se tak drží trendu všech dalších přeplňovaných modelů. Technik současně upozorňuje, že její úprava pomocí decentní úpravy řídící jednotky by nemusela být obtížná a snadno by se dalo dostat zhruba až k výkonu 500 koní, což je na kombík s pohonem všech kol velice solidní hodnota.

Audi však v tomto trendu rozhodně není samotná, což nám nedávno s veškerou parádou ukázalo nové BMW M5. Jak se totiž ukázalo během měření na podobné válcové zkušebně výkonu, mnichovská automobilka zřejmě ukryla pod kapotu téměř o 100 koní na kolech více, než uvádí.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?