Německé automobilky nastolily se zavedením přeplňovaných motorů nový trend, kterým je trocha výkonu navíc oproti tabulkovým hodnotám. s každým novým modelem se však nabízí otázka, zda v tomto trendu Němci pokračují, nebo se vrátili ke své pověstné přesnosti, absenci humoru a lpění na detailu.
Na vlastní kůži se to rozhodl ověřit Mat Watson z britského motoristického webu Car Wow, který zavezl na měření výkonu novou Audi RS4, která mu dělá společnost již od dubna tohoto roku. S autem je evidentně více než spokojen a označuje ho za skutečně velice rychlé, ovšem i tak chce vědět, jaký je jeho přesný výkon.
Pod kapotou RS4 se ukrývá 2.9 litrová benzínová V6, která by měla podle údajů generovat cca 444 koní - měřeno na kolech. Pokud se podíváte na do českých tabulek, pravděpodobně najdete údaj vyšší, který byl však měřen jiným způsobem a týká se výkonu samotného motoru.
Již po přivezení na válcovou zkušebnu výkonu se Mat od technika dozvěděl, že každá nová přeplňovaná Audi nabízí obvykle více výkonu, než výrobce udává. Dá se tedy očekávat, že nová RS4 nebude výjimkou. A skutečně již první jízda ukazuje výkon 456.2 koní, během druhé jízdy se pak výkon zaokrouhlí na 460.2 koně.
Během měření se ukázal i nárůst točivého momentu a vcelku rovnoměrná výkonová křivka, kterou však na začátku nepatrně zrazuje převodovka, kvůli které se výkon nepatrně propadá - ovšem poté se opět zvedá a nezastavitelně stoupá.
Audi RS4 se tak drží trendu všech dalších přeplňovaných modelů. Technik současně upozorňuje, že její úprava pomocí decentní úpravy řídící jednotky by nemusela být obtížná a snadno by se dalo dostat zhruba až k výkonu 500 koní, což je na kombík s pohonem všech kol velice solidní hodnota.
Audi však v tomto trendu rozhodně není samotná, což nám nedávno s veškerou parádou ukázalo nové BMW M5. Jak se totiž ukázalo během měření na podobné válcové zkušebně výkonu, mnichovská automobilka zřejmě ukryla pod kapotu téměř o 100 koní na kolech více, než uvádí.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?