Německé automobilky nastolily se zavedením přeplňovaných motorů nový trend, kterým je trocha výkonu navíc oproti tabulkovým hodnotám. s každým novým modelem se však nabízí otázka, zda v tomto trendu Němci pokračují, nebo se vrátili ke své pověstné přesnosti, absenci humoru a lpění na detailu.
Na vlastní kůži se to rozhodl ověřit Mat Watson z britského motoristického webu Car Wow, který zavezl na měření výkonu novou Audi RS4, která mu dělá společnost již od dubna tohoto roku. S autem je evidentně více než spokojen a označuje ho za skutečně velice rychlé, ovšem i tak chce vědět, jaký je jeho přesný výkon.
Pod kapotou RS4 se ukrývá 2.9 litrová benzínová V6, která by měla podle údajů generovat cca 444 koní - měřeno na kolech. Pokud se podíváte na do českých tabulek, pravděpodobně najdete údaj vyšší, který byl však měřen jiným způsobem a týká se výkonu samotného motoru.
Již po přivezení na válcovou zkušebnu výkonu se Mat od technika dozvěděl, že každá nová přeplňovaná Audi nabízí obvykle více výkonu, než výrobce udává. Dá se tedy očekávat, že nová RS4 nebude výjimkou. A skutečně již první jízda ukazuje výkon 456.2 koní, během druhé jízdy se pak výkon zaokrouhlí na 460.2 koně.
Během měření se ukázal i nárůst točivého momentu a vcelku rovnoměrná výkonová křivka, kterou však na začátku nepatrně zrazuje převodovka, kvůli které se výkon nepatrně propadá - ovšem poté se opět zvedá a nezastavitelně stoupá.
Audi RS4 se tak drží trendu všech dalších přeplňovaných modelů. Technik současně upozorňuje, že její úprava pomocí decentní úpravy řídící jednotky by nemusela být obtížná a snadno by se dalo dostat zhruba až k výkonu 500 koní, což je na kombík s pohonem všech kol velice solidní hodnota.
Audi však v tomto trendu rozhodně není samotná, což nám nedávno s veškerou parádou ukázalo nové BMW M5. Jak se totiž ukázalo během měření na podobné válcové zkušebně výkonu, mnichovská automobilka zřejmě ukryla pod kapotu téměř o 100 koní na kolech více, než uvádí.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.