Německé automobilky nastolily se zavedením přeplňovaných motorů nový trend, kterým je trocha výkonu navíc oproti tabulkovým hodnotám. s každým novým modelem se však nabízí otázka, zda v tomto trendu Němci pokračují, nebo se vrátili ke své pověstné přesnosti, absenci humoru a lpění na detailu.
Na vlastní kůži se to rozhodl ověřit Mat Watson z britského motoristického webu Car Wow, který zavezl na měření výkonu novou Audi RS4, která mu dělá společnost již od dubna tohoto roku. S autem je evidentně více než spokojen a označuje ho za skutečně velice rychlé, ovšem i tak chce vědět, jaký je jeho přesný výkon.
Pod kapotou RS4 se ukrývá 2.9 litrová benzínová V6, která by měla podle údajů generovat cca 444 koní - měřeno na kolech. Pokud se podíváte na do českých tabulek, pravděpodobně najdete údaj vyšší, který byl však měřen jiným způsobem a týká se výkonu samotného motoru.
Již po přivezení na válcovou zkušebnu výkonu se Mat od technika dozvěděl, že každá nová přeplňovaná Audi nabízí obvykle více výkonu, než výrobce udává. Dá se tedy očekávat, že nová RS4 nebude výjimkou. A skutečně již první jízda ukazuje výkon 456.2 koní, během druhé jízdy se pak výkon zaokrouhlí na 460.2 koně.
Během měření se ukázal i nárůst točivého momentu a vcelku rovnoměrná výkonová křivka, kterou však na začátku nepatrně zrazuje převodovka, kvůli které se výkon nepatrně propadá - ovšem poté se opět zvedá a nezastavitelně stoupá.
Audi RS4 se tak drží trendu všech dalších přeplňovaných modelů. Technik současně upozorňuje, že její úprava pomocí decentní úpravy řídící jednotky by nemusela být obtížná a snadno by se dalo dostat zhruba až k výkonu 500 koní, což je na kombík s pohonem všech kol velice solidní hodnota.
Audi však v tomto trendu rozhodně není samotná, což nám nedávno s veškerou parádou ukázalo nové BMW M5. Jak se totiž ukázalo během měření na podobné válcové zkušebně výkonu, mnichovská automobilka zřejmě ukryla pod kapotu téměř o 100 koní na kolech více, než uvádí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.