Vzrůstající agresivita na silnicích je bohužel celosvětovým fenoménem, který se v příštích letech zřejmě nezmění. Řidiči bývají často pod velkým tlakem, neustále spěchají a k záchvatům vzteku tak stačí naprostá maličkost. Ve většině případů to naštěstí končí jen troubením blikáním, křikem nebo gesty, ovšem Rusko je v tomto ohledu opět zemí, která žene situaci až za hranice běžného chápání.
V dnešní době, kdy je automobil dostupný pro většinu lidí, vypadají silnice mnohdy jako pomalu se vlekoucí parkoviště. Je celkem pochopitelné, že v takových momentech lidem, kteří spěchají do práce, začnou pracovat nervy a i vcelku banální situace se začínají měnit v krizi.
Dokud však lidé sedí v autech, dá se situace ustát ještě relativně v klidu. Jakmile však někdo svůj automobil opustí, dá se celkem jistě předpokládat, že situace nedopadne dobře. Nejlepším koncem může být jen slovní atak, tím nejhorším pak to, co zaznamenala palubní kamera v Rusku.
Na začátku přitom byla vcelku obvyklá situace, kdy se řidič tmavého Peugeotu celkem drze nacpal před řidiče staršího modrého sedanu. Po relativně krátké výměně gest však řidiči z Peugeotu vystoupil a rázným krokem mířil k druhému vozidlu.
Jeho řidič chtěl reagovat, ovšem když vystupoval, mladík z Peugeotu kopl do jeho otevřených dveří, čímž ho dost zaskočil. Následně se řidič Peugeotu, který musí mít s podobnými rvačkami bohaté zkušenosti, vyhnul ruce oponenta a jediným dobře mířeným pravým hákem ho poslal k zemi. Z boxerského hlediska zřejmě skvělý manévr, z hlediska lidského a motoristického naprosto nepřiměřená agresivita.
Na videu je však alespoň vidět ohleduplnost ostatních řidičů, kteří nejen že se vydali "uzemněnému" řidiči na pomoc, ale současně zastavili agresora. Ten zřejmě konečně pochopil jak přehnaného jednání se dopustil a jal se sraženému řidiči poskytnout pomoc.
Jak celá situace dopadla, zda měl sražený řidič nějaké následky, nebo zda byl agresor hnán před spravedlnost, bohužel netušíme. Rozhodně se však jedná o ukázkový případ, jak neřešit spory na silnici. A pokud byste se snad někdy dostali do podobné situace, rozhodně si nehrajte na hrdiny a nevystupujte z vozidla. Nikdy nevíte, jak může něco podobného skončit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.