Vzrůstající agresivita na silnicích je bohužel celosvětovým fenoménem, který se v příštích letech zřejmě nezmění. Řidiči bývají často pod velkým tlakem, neustále spěchají a k záchvatům vzteku tak stačí naprostá maličkost. Ve většině případů to naštěstí končí jen troubením blikáním, křikem nebo gesty, ovšem Rusko je v tomto ohledu opět zemí, která žene situaci až za hranice běžného chápání.
V dnešní době, kdy je automobil dostupný pro většinu lidí, vypadají silnice mnohdy jako pomalu se vlekoucí parkoviště. Je celkem pochopitelné, že v takových momentech lidem, kteří spěchají do práce, začnou pracovat nervy a i vcelku banální situace se začínají měnit v krizi.
Dokud však lidé sedí v autech, dá se situace ustát ještě relativně v klidu. Jakmile však někdo svůj automobil opustí, dá se celkem jistě předpokládat, že situace nedopadne dobře. Nejlepším koncem může být jen slovní atak, tím nejhorším pak to, co zaznamenala palubní kamera v Rusku.
Na začátku přitom byla vcelku obvyklá situace, kdy se řidič tmavého Peugeotu celkem drze nacpal před řidiče staršího modrého sedanu. Po relativně krátké výměně gest však řidiči z Peugeotu vystoupil a rázným krokem mířil k druhému vozidlu.
Jeho řidič chtěl reagovat, ovšem když vystupoval, mladík z Peugeotu kopl do jeho otevřených dveří, čímž ho dost zaskočil. Následně se řidič Peugeotu, který musí mít s podobnými rvačkami bohaté zkušenosti, vyhnul ruce oponenta a jediným dobře mířeným pravým hákem ho poslal k zemi. Z boxerského hlediska zřejmě skvělý manévr, z hlediska lidského a motoristického naprosto nepřiměřená agresivita.
Na videu je však alespoň vidět ohleduplnost ostatních řidičů, kteří nejen že se vydali "uzemněnému" řidiči na pomoc, ale současně zastavili agresora. Ten zřejmě konečně pochopil jak přehnaného jednání se dopustil a jal se sraženému řidiči poskytnout pomoc.
Jak celá situace dopadla, zda měl sražený řidič nějaké následky, nebo zda byl agresor hnán před spravedlnost, bohužel netušíme. Rozhodně se však jedná o ukázkový případ, jak neřešit spory na silnici. A pokud byste se snad někdy dostali do podobné situace, rozhodně si nehrajte na hrdiny a nevystupujte z vozidla. Nikdy nevíte, jak může něco podobného skončit.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.