Vzrůstající agresivita na silnicích je bohužel celosvětovým fenoménem, který se v příštích letech zřejmě nezmění. Řidiči bývají často pod velkým tlakem, neustále spěchají a k záchvatům vzteku tak stačí naprostá maličkost. Ve většině případů to naštěstí končí jen troubením blikáním, křikem nebo gesty, ovšem Rusko je v tomto ohledu opět zemí, která žene situaci až za hranice běžného chápání.
V dnešní době, kdy je automobil dostupný pro většinu lidí, vypadají silnice mnohdy jako pomalu se vlekoucí parkoviště. Je celkem pochopitelné, že v takových momentech lidem, kteří spěchají do práce, začnou pracovat nervy a i vcelku banální situace se začínají měnit v krizi.
Dokud však lidé sedí v autech, dá se situace ustát ještě relativně v klidu. Jakmile však někdo svůj automobil opustí, dá se celkem jistě předpokládat, že situace nedopadne dobře. Nejlepším koncem může být jen slovní atak, tím nejhorším pak to, co zaznamenala palubní kamera v Rusku.
Na začátku přitom byla vcelku obvyklá situace, kdy se řidič tmavého Peugeotu celkem drze nacpal před řidiče staršího modrého sedanu. Po relativně krátké výměně gest však řidiči z Peugeotu vystoupil a rázným krokem mířil k druhému vozidlu.
Jeho řidič chtěl reagovat, ovšem když vystupoval, mladík z Peugeotu kopl do jeho otevřených dveří, čímž ho dost zaskočil. Následně se řidič Peugeotu, který musí mít s podobnými rvačkami bohaté zkušenosti, vyhnul ruce oponenta a jediným dobře mířeným pravým hákem ho poslal k zemi. Z boxerského hlediska zřejmě skvělý manévr, z hlediska lidského a motoristického naprosto nepřiměřená agresivita.
Na videu je však alespoň vidět ohleduplnost ostatních řidičů, kteří nejen že se vydali "uzemněnému" řidiči na pomoc, ale současně zastavili agresora. Ten zřejmě konečně pochopil jak přehnaného jednání se dopustil a jal se sraženému řidiči poskytnout pomoc.
Jak celá situace dopadla, zda měl sražený řidič nějaké následky, nebo zda byl agresor hnán před spravedlnost, bohužel netušíme. Rozhodně se však jedná o ukázkový případ, jak neřešit spory na silnici. A pokud byste se snad někdy dostali do podobné situace, rozhodně si nehrajte na hrdiny a nevystupujte z vozidla. Nikdy nevíte, jak může něco podobného skončit.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.