Vzrůstající agresivita na silnicích je bohužel celosvětovým fenoménem, který se v příštích letech zřejmě nezmění. Řidiči bývají často pod velkým tlakem, neustále spěchají a k záchvatům vzteku tak stačí naprostá maličkost. Ve většině případů to naštěstí končí jen troubením blikáním, křikem nebo gesty, ovšem Rusko je v tomto ohledu opět zemí, která žene situaci až za hranice běžného chápání.
V dnešní době, kdy je automobil dostupný pro většinu lidí, vypadají silnice mnohdy jako pomalu se vlekoucí parkoviště. Je celkem pochopitelné, že v takových momentech lidem, kteří spěchají do práce, začnou pracovat nervy a i vcelku banální situace se začínají měnit v krizi.
Dokud však lidé sedí v autech, dá se situace ustát ještě relativně v klidu. Jakmile však někdo svůj automobil opustí, dá se celkem jistě předpokládat, že situace nedopadne dobře. Nejlepším koncem může být jen slovní atak, tím nejhorším pak to, co zaznamenala palubní kamera v Rusku.
Na začátku přitom byla vcelku obvyklá situace, kdy se řidič tmavého Peugeotu celkem drze nacpal před řidiče staršího modrého sedanu. Po relativně krátké výměně gest však řidiči z Peugeotu vystoupil a rázným krokem mířil k druhému vozidlu.
Jeho řidič chtěl reagovat, ovšem když vystupoval, mladík z Peugeotu kopl do jeho otevřených dveří, čímž ho dost zaskočil. Následně se řidič Peugeotu, který musí mít s podobnými rvačkami bohaté zkušenosti, vyhnul ruce oponenta a jediným dobře mířeným pravým hákem ho poslal k zemi. Z boxerského hlediska zřejmě skvělý manévr, z hlediska lidského a motoristického naprosto nepřiměřená agresivita.
Na videu je však alespoň vidět ohleduplnost ostatních řidičů, kteří nejen že se vydali "uzemněnému" řidiči na pomoc, ale současně zastavili agresora. Ten zřejmě konečně pochopil jak přehnaného jednání se dopustil a jal se sraženému řidiči poskytnout pomoc.
Jak celá situace dopadla, zda měl sražený řidič nějaké následky, nebo zda byl agresor hnán před spravedlnost, bohužel netušíme. Rozhodně se však jedná o ukázkový případ, jak neřešit spory na silnici. A pokud byste se snad někdy dostali do podobné situace, rozhodně si nehrajte na hrdiny a nevystupujte z vozidla. Nikdy nevíte, jak může něco podobného skončit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?