Cestovat autem s malými dětmi je vždy náročné, dokonce i když se vaše dítě rozhodne pro jednou přestat usilovat o vaši pozornost a na chvíli usne. Téměř každý rodič totiž během cesty myslí na maximální komfort a hlavně bezpečí dítěte, které je v autě zranitelnější než dospělý člověk. A protože se v některých částech světa slaví tento týden „Child Safety Week", tedy týden dětí v bezpečí, neškodilo by připomenout si, jak dětem zajistit v autě maximální možnou míru bezpečí.
„Child Safety Week", který v tomto roce připadl na období od 4.6 do 10.6., se snaží upozornit na bezpečí hrozící dětem a jak jim předcházet.Richard Gladman, vedoucí instituce IAM RoadSmart, proto pro web AutoEvolution připomněl pět zásadních tipů, jak bezpečně cestovat s dítětem.
Prvním a naprosto základním doporučením je vždy používat dětskou autosedačku. Pro výběr vhodné dětské auto-sedačky existuje několik kritérií, přičemž těmi nejzásadnějšími jsou výška, váha a věk vašeho dítěte. Na webu BESIP pak lze snadno dohledat, že pro sedačky existují skupiny 0 až III, které se určují podle hmotnosti dítěte a orientačně i věkové skupiny. Pokud vaše ze současné sedačky vyroste, rozhodně ho v ní nedržte a investujte raději do nové.
Dalším důležitým bodem je pravidelně sedačku prohlédnout a hledat známky opotřebení či poškození. Pokud v tom již budete, vyplatí se podívat, jaká je expirační doba sedačky - některé ji skutečně mají. Pokud na sedačce najdete výraznější poškození, bude lepší ji vyměnit. U poškozené dětské sedačky totiž nikdy nelze plně zaručit její správnou funkci v případě nehody.
Pokud kupujete novou sedačku, vždy se ujistěte, že bude kompatibilní s vaším automobilem. Většina automobilů od přelomu tisíciletí bývá vybavena speciálními úchyty typu ISOFIX, které jsou navrženy s maximálním ohledem na bezpečí. Pokud však máte starší automobil, věnujte výběru sedačky větší pozornost a nebojte se prodejce požádat o možnost vyzkoušení.
Čtvrtým bodem je instalovat sedačku vždy raději na zadní sedadla, která jsou všeobecně bezpečnější. U skutečně malých dětí a kojenců je tento bod poněkud sporný, neboť děti uklidňuje pohled na rodiče a naopak rodiče za volantem se nemusí k dětem otáčet.
Pokud se rozhodnete převážet dítě na místě spolujezdce, je tak vždy lepší činit u automobilů, které jsou i vpředu vybaveny body ISOFIX. Pokud se rozhodnete převážet dítě v sedačce proti směru jízdy, nezapomeňte vypnout airbag spolujezdce! Pokud se rozhodnete převážet dítě na sedadle spolujezdce v klasické sedačce, airbag nedeaktivujte.
Poslední bod pak navazuje na bod předešlý - pokuste se děti vozit co nejdéle v sedačkách směřujících proti směru jízdy. Dětská páteř je totiž tím nejzranitelnějším místech a v klasických sedačkách může dítě i přes pevné upoutání utrpět zranění. Sedačka umístěná proti směru jízdy však dítě lépe fixuje a lépe rozkládá tlumí případný náraz hlavy, páteře a zad.
Gladman navíc dodává, že malé děti nerady sedí na místě a tak se budou pokoušet ze sedačky dostat. Před cestou tedy zkontrolujte, zda je dítě skutečně dobře připoutáno a popruhy nejsou příliš volné. Současně se pak vyplatí zkontrolovat připoutání dítěte i několikrát během cesty. Pokud si nebudete od pohledu jisti, raději zastavte a dítě překontrolujte.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?