Cestovat autem s malými dětmi je vždy náročné, dokonce i když se vaše dítě rozhodne pro jednou přestat usilovat o vaši pozornost a na chvíli usne. Téměř každý rodič totiž během cesty myslí na maximální komfort a hlavně bezpečí dítěte, které je v autě zranitelnější než dospělý člověk. A protože se v některých částech světa slaví tento týden „Child Safety Week", tedy týden dětí v bezpečí, neškodilo by připomenout si, jak dětem zajistit v autě maximální možnou míru bezpečí.
„Child Safety Week", který v tomto roce připadl na období od 4.6 do 10.6., se snaží upozornit na bezpečí hrozící dětem a jak jim předcházet.Richard Gladman, vedoucí instituce IAM RoadSmart, proto pro web AutoEvolution připomněl pět zásadních tipů, jak bezpečně cestovat s dítětem.
Prvním a naprosto základním doporučením je vždy používat dětskou autosedačku. Pro výběr vhodné dětské auto-sedačky existuje několik kritérií, přičemž těmi nejzásadnějšími jsou výška, váha a věk vašeho dítěte. Na webu BESIP pak lze snadno dohledat, že pro sedačky existují skupiny 0 až III, které se určují podle hmotnosti dítěte a orientačně i věkové skupiny. Pokud vaše ze současné sedačky vyroste, rozhodně ho v ní nedržte a investujte raději do nové.
Dalším důležitým bodem je pravidelně sedačku prohlédnout a hledat známky opotřebení či poškození. Pokud v tom již budete, vyplatí se podívat, jaká je expirační doba sedačky - některé ji skutečně mají. Pokud na sedačce najdete výraznější poškození, bude lepší ji vyměnit. U poškozené dětské sedačky totiž nikdy nelze plně zaručit její správnou funkci v případě nehody.
Pokud kupujete novou sedačku, vždy se ujistěte, že bude kompatibilní s vaším automobilem. Většina automobilů od přelomu tisíciletí bývá vybavena speciálními úchyty typu ISOFIX, které jsou navrženy s maximálním ohledem na bezpečí. Pokud však máte starší automobil, věnujte výběru sedačky větší pozornost a nebojte se prodejce požádat o možnost vyzkoušení.
Čtvrtým bodem je instalovat sedačku vždy raději na zadní sedadla, která jsou všeobecně bezpečnější. U skutečně malých dětí a kojenců je tento bod poněkud sporný, neboť děti uklidňuje pohled na rodiče a naopak rodiče za volantem se nemusí k dětem otáčet.
Pokud se rozhodnete převážet dítě na místě spolujezdce, je tak vždy lepší činit u automobilů, které jsou i vpředu vybaveny body ISOFIX. Pokud se rozhodnete převážet dítě v sedačce proti směru jízdy, nezapomeňte vypnout airbag spolujezdce! Pokud se rozhodnete převážet dítě na sedadle spolujezdce v klasické sedačce, airbag nedeaktivujte.
Poslední bod pak navazuje na bod předešlý - pokuste se děti vozit co nejdéle v sedačkách směřujících proti směru jízdy. Dětská páteř je totiž tím nejzranitelnějším místech a v klasických sedačkách může dítě i přes pevné upoutání utrpět zranění. Sedačka umístěná proti směru jízdy však dítě lépe fixuje a lépe rozkládá tlumí případný náraz hlavy, páteře a zad.
Gladman navíc dodává, že malé děti nerady sedí na místě a tak se budou pokoušet ze sedačky dostat. Před cestou tedy zkontrolujte, zda je dítě skutečně dobře připoutáno a popruhy nejsou příliš volné. Současně se pak vyplatí zkontrolovat připoutání dítěte i několikrát během cesty. Pokud si nebudete od pohledu jisti, raději zastavte a dítě překontrolujte.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?