Cestovat autem s malými dětmi je vždy náročné, dokonce i když se vaše dítě rozhodne pro jednou přestat usilovat o vaši pozornost a na chvíli usne. Téměř každý rodič totiž během cesty myslí na maximální komfort a hlavně bezpečí dítěte, které je v autě zranitelnější než dospělý člověk. A protože se v některých částech světa slaví tento týden „Child Safety Week", tedy týden dětí v bezpečí, neškodilo by připomenout si, jak dětem zajistit v autě maximální možnou míru bezpečí.
„Child Safety Week", který v tomto roce připadl na období od 4.6 do 10.6., se snaží upozornit na bezpečí hrozící dětem a jak jim předcházet.Richard Gladman, vedoucí instituce IAM RoadSmart, proto pro web AutoEvolution připomněl pět zásadních tipů, jak bezpečně cestovat s dítětem.
Prvním a naprosto základním doporučením je vždy používat dětskou autosedačku. Pro výběr vhodné dětské auto-sedačky existuje několik kritérií, přičemž těmi nejzásadnějšími jsou výška, váha a věk vašeho dítěte. Na webu BESIP pak lze snadno dohledat, že pro sedačky existují skupiny 0 až III, které se určují podle hmotnosti dítěte a orientačně i věkové skupiny. Pokud vaše ze současné sedačky vyroste, rozhodně ho v ní nedržte a investujte raději do nové.
Dalším důležitým bodem je pravidelně sedačku prohlédnout a hledat známky opotřebení či poškození. Pokud v tom již budete, vyplatí se podívat, jaká je expirační doba sedačky - některé ji skutečně mají. Pokud na sedačce najdete výraznější poškození, bude lepší ji vyměnit. U poškozené dětské sedačky totiž nikdy nelze plně zaručit její správnou funkci v případě nehody.
Pokud kupujete novou sedačku, vždy se ujistěte, že bude kompatibilní s vaším automobilem. Většina automobilů od přelomu tisíciletí bývá vybavena speciálními úchyty typu ISOFIX, které jsou navrženy s maximálním ohledem na bezpečí. Pokud však máte starší automobil, věnujte výběru sedačky větší pozornost a nebojte se prodejce požádat o možnost vyzkoušení.
Čtvrtým bodem je instalovat sedačku vždy raději na zadní sedadla, která jsou všeobecně bezpečnější. U skutečně malých dětí a kojenců je tento bod poněkud sporný, neboť děti uklidňuje pohled na rodiče a naopak rodiče za volantem se nemusí k dětem otáčet.
Pokud se rozhodnete převážet dítě na místě spolujezdce, je tak vždy lepší činit u automobilů, které jsou i vpředu vybaveny body ISOFIX. Pokud se rozhodnete převážet dítě v sedačce proti směru jízdy, nezapomeňte vypnout airbag spolujezdce! Pokud se rozhodnete převážet dítě na sedadle spolujezdce v klasické sedačce, airbag nedeaktivujte.
Poslední bod pak navazuje na bod předešlý - pokuste se děti vozit co nejdéle v sedačkách směřujících proti směru jízdy. Dětská páteř je totiž tím nejzranitelnějším místech a v klasických sedačkách může dítě i přes pevné upoutání utrpět zranění. Sedačka umístěná proti směru jízdy však dítě lépe fixuje a lépe rozkládá tlumí případný náraz hlavy, páteře a zad.
Gladman navíc dodává, že malé děti nerady sedí na místě a tak se budou pokoušet ze sedačky dostat. Před cestou tedy zkontrolujte, zda je dítě skutečně dobře připoutáno a popruhy nejsou příliš volné. Současně se pak vyplatí zkontrolovat připoutání dítěte i několikrát během cesty. Pokud si nebudete od pohledu jisti, raději zastavte a dítě překontrolujte.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.