Automobil je stále jen strojem složeným ze stovek komponentů, které mohou i přes veškerou snahu, pravidelnou údržbu a nemalé investice selhat. A pokud se tak stane, člověk by měl vědět, jak správně reagovat. To ovšem není případ tohoto řidiče, který kvůli rozbité převodovce odcouval z dálnice až na nedaleké parkoviště.
Je zajímavé, že při hledání ukázek nevhodného chování má člověk po ruce vždy podstatně více materiálu, než při hledání ukázek postupu správného. O tom ví své i úřad dopravy v americkém státě Ohio, který před pár dny zveřejnil kamerový záznam, ze kterého se udělá nejednomu řidiči úzko.
Řidič bílého SUV, kterým je podle webu Jalopnik Isuzu Rodeo, měl zřejmě problémy se svou převodovkou, která odmítala zařadit vyšší / jakýkoliv rychlostní stupeň nahoru. Řidič proto využil zácpy na dálnici a pokusil se z ní vycouvat po nájezdové rampě.
Nájezdové rampy jsou samozřejmě, jak už název říká, určeny k najetí na dálnici a řidiči na nich běžně nabírají vyšší rychlost, aby se mohly plynule napojit. Tenhle kousek tak byl pořádně nebezpečný, ovšem ještě to nebyl konec. Ani zdaleka.
Lidé by možná pochopili snahu odstavit vůz mimo dálnici, která je dost nebezpečným místem pro zastavení. Řidič SUV se však rozhodl, že když už má svůj vůz odstavit, bude to na místě podle jeho volby. Po vycouvání z nájezdu na dálnici se otočil na světelné křižovatce a odcouval si poměrně rušnou silnicí až k nedalekému parkovišti. Celkem se mělo jednat o celkem 2 kilometry pouze na zpátečku.
Úřady proto připomínají, že pokud má váš automobil poruchu, případně na ni máte podezření, je nejlepším řešením zastavit bezpečně u kraje dálnice a kontaktovat policisty a asistenční službu. Jedině pak lze zajistit, že se nikomu nic nestane a váš automobil se dostane bezpečně z dálnice.
Naprosto bizarní situaci, která se odehrála před pár dny, natočila dopravní kamera a úřad dopravy v Ohiu nyní záznam využívá jako jeden z příkladů, jak by se řidiči v žádném případě neměli na silnicích chovat. Zda se řidiči dostalo nějakého postihu netušíme, ovšem díky kamerovému záznamu je to vysoce pravděpodobné.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.