Automobil je stále jen strojem složeným ze stovek komponentů, které mohou i přes veškerou snahu, pravidelnou údržbu a nemalé investice selhat. A pokud se tak stane, člověk by měl vědět, jak správně reagovat. To ovšem není případ tohoto řidiče, který kvůli rozbité převodovce odcouval z dálnice až na nedaleké parkoviště.
Je zajímavé, že při hledání ukázek nevhodného chování má člověk po ruce vždy podstatně více materiálu, než při hledání ukázek postupu správného. O tom ví své i úřad dopravy v americkém státě Ohio, který před pár dny zveřejnil kamerový záznam, ze kterého se udělá nejednomu řidiči úzko.
Řidič bílého SUV, kterým je podle webu Jalopnik Isuzu Rodeo, měl zřejmě problémy se svou převodovkou, která odmítala zařadit vyšší / jakýkoliv rychlostní stupeň nahoru. Řidič proto využil zácpy na dálnici a pokusil se z ní vycouvat po nájezdové rampě.
Nájezdové rampy jsou samozřejmě, jak už název říká, určeny k najetí na dálnici a řidiči na nich běžně nabírají vyšší rychlost, aby se mohly plynule napojit. Tenhle kousek tak byl pořádně nebezpečný, ovšem ještě to nebyl konec. Ani zdaleka.
Lidé by možná pochopili snahu odstavit vůz mimo dálnici, která je dost nebezpečným místem pro zastavení. Řidič SUV se však rozhodl, že když už má svůj vůz odstavit, bude to na místě podle jeho volby. Po vycouvání z nájezdu na dálnici se otočil na světelné křižovatce a odcouval si poměrně rušnou silnicí až k nedalekému parkovišti. Celkem se mělo jednat o celkem 2 kilometry pouze na zpátečku.
Úřady proto připomínají, že pokud má váš automobil poruchu, případně na ni máte podezření, je nejlepším řešením zastavit bezpečně u kraje dálnice a kontaktovat policisty a asistenční službu. Jedině pak lze zajistit, že se nikomu nic nestane a váš automobil se dostane bezpečně z dálnice.
Naprosto bizarní situaci, která se odehrála před pár dny, natočila dopravní kamera a úřad dopravy v Ohiu nyní záznam využívá jako jeden z příkladů, jak by se řidiči v žádném případě neměli na silnicích chovat. Zda se řidiči dostalo nějakého postihu netušíme, ovšem díky kamerovému záznamu je to vysoce pravděpodobné.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?