Automobil je stále jen strojem složeným ze stovek komponentů, které mohou i přes veškerou snahu, pravidelnou údržbu a nemalé investice selhat. A pokud se tak stane, člověk by měl vědět, jak správně reagovat. To ovšem není případ tohoto řidiče, který kvůli rozbité převodovce odcouval z dálnice až na nedaleké parkoviště.
Je zajímavé, že při hledání ukázek nevhodného chování má člověk po ruce vždy podstatně více materiálu, než při hledání ukázek postupu správného. O tom ví své i úřad dopravy v americkém státě Ohio, který před pár dny zveřejnil kamerový záznam, ze kterého se udělá nejednomu řidiči úzko.
Řidič bílého SUV, kterým je podle webu Jalopnik Isuzu Rodeo, měl zřejmě problémy se svou převodovkou, která odmítala zařadit vyšší / jakýkoliv rychlostní stupeň nahoru. Řidič proto využil zácpy na dálnici a pokusil se z ní vycouvat po nájezdové rampě.
Nájezdové rampy jsou samozřejmě, jak už název říká, určeny k najetí na dálnici a řidiči na nich běžně nabírají vyšší rychlost, aby se mohly plynule napojit. Tenhle kousek tak byl pořádně nebezpečný, ovšem ještě to nebyl konec. Ani zdaleka.
Lidé by možná pochopili snahu odstavit vůz mimo dálnici, která je dost nebezpečným místem pro zastavení. Řidič SUV se však rozhodl, že když už má svůj vůz odstavit, bude to na místě podle jeho volby. Po vycouvání z nájezdu na dálnici se otočil na světelné křižovatce a odcouval si poměrně rušnou silnicí až k nedalekému parkovišti. Celkem se mělo jednat o celkem 2 kilometry pouze na zpátečku.
Úřady proto připomínají, že pokud má váš automobil poruchu, případně na ni máte podezření, je nejlepším řešením zastavit bezpečně u kraje dálnice a kontaktovat policisty a asistenční službu. Jedině pak lze zajistit, že se nikomu nic nestane a váš automobil se dostane bezpečně z dálnice.
Naprosto bizarní situaci, která se odehrála před pár dny, natočila dopravní kamera a úřad dopravy v Ohiu nyní záznam využívá jako jeden z příkladů, jak by se řidiči v žádném případě neměli na silnicích chovat. Zda se řidiči dostalo nějakého postihu netušíme, ovšem díky kamerovému záznamu je to vysoce pravděpodobné.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.