Není to tak dlouho, co všechny zpravodajské servery zveřejnily video pořízené strážníky, kteří zachraňovali dítě uzamčené v rozpáleném voze na parkovišti. V Česku se jedná o poměrně ojedinělý případ, ovšem v zahraničí se jedná o poměrně častý problém, který si ročně vyžádá životy až 40 dětí a nespočtu domácích mazlíčků. Řada automobilek se však rozhodla přijmout vlastní protiopatření.
Nechávat děti nebo zvířata uzavřená v rozpáleném automobilu není dobrý nápad, přesto se ročně stane několik desítek takových případů. Automobilky proto v současnosti experimentují s vývojem nových senzorů a systémů, které by řidiče měli na jejich chybu upozornit, jak uvedl web CBS Moneywatch. Experti navíc dodávají, že tato technologie by se měla stát v brzké době stále populárnější a možná i povinnou.
Většina lidí si myslí, že tohle se jim nikdy nemůže stát, ovšem opak je pravdou. To ostatně potvrzují i statistiky webu TheDrive, podle kterých od roku 1990 zemřelo na území USA na důsledky přehřátí zhruba 800 dětí a nespočet zvířat. Tohle číslo přitom není konečné a každé léto se bohužel objeví dalších 35 až 40 případů. Situace došla podle organizace NTHSA tak daleko, že přehřátí je nejčastější příčina úmrtí dítěte v automobilu, kterou nezpůsobuje dopravní nehoda.
Jedním z hlavních důvodů je přitom lidská nevědomost. Řada lidí si totiž stále neuvědomuje, že i během příjemných venkovních teplot se dokáže interiér automobilu rozpálit k nesnesitelným teplotám během krátké doby. Podle Americké veterinární medicínské asociace se může teplota uvnitř automobilu vyšplhat i při okolní teplotě 21.1 °C na 40 °C během půl hodiny. S každou další minutou pak teplota roste. Pokud je navíc vůz na přímém sluníčku, může být nárůst teplot ještě markantnější.
Řada automobilek však nechce jen bezmocně přihlížet podobným katastrofám, což vedlo ve vývoj systémů, které po zastavení připomenou řidiči, aby zkontroloval zadní sedačky. Například GMC nabízí tento systém u SUV Terrain, Acadia či Yukon a dokonce i u pick-upů Canyon nebo Sierra. Systém na podobném principu zkouší i Nissan, který jej implementoval do modelu Pathfinder. Brzy vy se však mohl dostat i do dalších modelů.
Některé automobilky však upozorňují, že málo-která rodina s malým dítětem si může dovolit nový automobil. Na trhu však existují i asistenční systémy, které se dají dodělat do kteréhokoliv automobilu. Problém však nastává u lidí, kteří si myslí, že něco podobného nebudou nikdy potřebovat - takže si nic podobného nekoupí.
I z toho důvodu někteří američtí senátoři požadují, aby byly tyto systémy povinné u všech nových automobilů. Vezmeme-li v úvahu, že již od května jsou povinné i couvací kamery, pak by povinnost podobných senzorů mohla mít velkou šanci na úspěch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.