Není to tak dlouho, co všechny zpravodajské servery zveřejnily video pořízené strážníky, kteří zachraňovali dítě uzamčené v rozpáleném voze na parkovišti. V Česku se jedná o poměrně ojedinělý případ, ovšem v zahraničí se jedná o poměrně častý problém, který si ročně vyžádá životy až 40 dětí a nespočtu domácích mazlíčků. Řada automobilek se však rozhodla přijmout vlastní protiopatření.
Nechávat děti nebo zvířata uzavřená v rozpáleném automobilu není dobrý nápad, přesto se ročně stane několik desítek takových případů. Automobilky proto v současnosti experimentují s vývojem nových senzorů a systémů, které by řidiče měli na jejich chybu upozornit, jak uvedl web CBS Moneywatch. Experti navíc dodávají, že tato technologie by se měla stát v brzké době stále populárnější a možná i povinnou.
Většina lidí si myslí, že tohle se jim nikdy nemůže stát, ovšem opak je pravdou. To ostatně potvrzují i statistiky webu TheDrive, podle kterých od roku 1990 zemřelo na území USA na důsledky přehřátí zhruba 800 dětí a nespočet zvířat. Tohle číslo přitom není konečné a každé léto se bohužel objeví dalších 35 až 40 případů. Situace došla podle organizace NTHSA tak daleko, že přehřátí je nejčastější příčina úmrtí dítěte v automobilu, kterou nezpůsobuje dopravní nehoda.
Jedním z hlavních důvodů je přitom lidská nevědomost. Řada lidí si totiž stále neuvědomuje, že i během příjemných venkovních teplot se dokáže interiér automobilu rozpálit k nesnesitelným teplotám během krátké doby. Podle Americké veterinární medicínské asociace se může teplota uvnitř automobilu vyšplhat i při okolní teplotě 21.1 °C na 40 °C během půl hodiny. S každou další minutou pak teplota roste. Pokud je navíc vůz na přímém sluníčku, může být nárůst teplot ještě markantnější.
Řada automobilek však nechce jen bezmocně přihlížet podobným katastrofám, což vedlo ve vývoj systémů, které po zastavení připomenou řidiči, aby zkontroloval zadní sedačky. Například GMC nabízí tento systém u SUV Terrain, Acadia či Yukon a dokonce i u pick-upů Canyon nebo Sierra. Systém na podobném principu zkouší i Nissan, který jej implementoval do modelu Pathfinder. Brzy vy se však mohl dostat i do dalších modelů.
Některé automobilky však upozorňují, že málo-která rodina s malým dítětem si může dovolit nový automobil. Na trhu však existují i asistenční systémy, které se dají dodělat do kteréhokoliv automobilu. Problém však nastává u lidí, kteří si myslí, že něco podobného nebudou nikdy potřebovat - takže si nic podobného nekoupí.
I z toho důvodu někteří američtí senátoři požadují, aby byly tyto systémy povinné u všech nových automobilů. Vezmeme-li v úvahu, že již od května jsou povinné i couvací kamery, pak by povinnost podobných senzorů mohla mít velkou šanci na úspěch.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.