Tesla Model 3 byla koncipovaná jak nejlevnější elektromobil z nabídky Tesly, který měl sloužit jako vstupní brána široké veřejnosti do světa elektromobility a současně měl být k peněženkám majitelů podstatně šetrnější, než například Model 2. Teď se ale ukazuje, že zas taková sláva to není.
Na svou kůži se o tom přesvědčil Chris Boylan z webu Clean Technia, který během během couvání z parkovacího místa zavadil o ceduli se značkou. Výsledkem byla cca 10 centimetrů dlouhá promáčklina na levém předním blatníku, jejíž opravu by většina z nás odhadovala nanejvýš na pár tisíc.
Chris nechtěl opravu podcenit a tak se vydal do jednoho z Teslou autorizovaných servisů Precision Autoworks v New Yorku, kde měli provést opravu na náklady pojišťovny. Několik dnů se však nic nedělo a tak Boylan kontaktovat svou pojišťovnu. Tam mu ale bylo sděleno, že servis si za práci účtoval vyšší sumu, než pojišťovna očekávala. Dohromady necelých 155 000 korun, přičemž jen práce vyšla na 110 000 korun.
Něco takového je samozřejmě těžko pochopitelné, zvlášť přihlédneme li k faktu, že pro karoserii Modelu 3 zvolila Tesla jiný materiál než hliník, ze kterého je většina karoserie Modelu S. Jak se ovšem ukázalo, i v Modelu 3 bychom našlo po hliníku nějaké ty stopy.
V servisu se ak Boylan dozvědě, že jeho poškozený blatník nepůjde opravit, ale bude muset být vyměněn. Barva jeho automobilu, kterou servis označil jako Electric Blue, navíc vyžaduje 3 vrstvy laku a základ. Navíc musí být přelakovány i komponenty kolem blatníku, aby vyměněný díl splynul se zbytkem vozu.
Překvapivě tou nejnáročnější operací na celé opravě však byly práce spojené s demontáží a instalací dílů. Jen kvůli opravě blatníku tak musí být odstraněno a opět nainstalováno vnitřní obložení, lišty, zrcátko řidiče a přední nárazník. Sundání nárazníku však vyžaduje opětovnou kalibraci senzorů. Navíc musí být vyndány i zadní sedačky, pod kterými je potřeba odpojit kabely od akumulátorů.
Pojišťovna, které se vyúčtování zdálo příliš vysoké, poslala do autoservisu svého odborníka, který nakonec požadavky servisu uznal a ten se tak mohl pustit do oprav. Servis nakonec vyšel místo původně odhadovaných 7 000 dolarů (cca 155 000 Kč) na příjemnějších 6 250 dolarů (cca 138 000 Kč), které uhradila pojišťovna. Autoservisu se pak musí přičíst k dobru, že oprava na elektromobilu není znát.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.