Tesla Model 3 byla koncipovaná jak nejlevnější elektromobil z nabídky Tesly, který měl sloužit jako vstupní brána široké veřejnosti do světa elektromobility a současně měl být k peněženkám majitelů podstatně šetrnější, než například Model 2. Teď se ale ukazuje, že zas taková sláva to není.
Na svou kůži se o tom přesvědčil Chris Boylan z webu Clean Technia, který během během couvání z parkovacího místa zavadil o ceduli se značkou. Výsledkem byla cca 10 centimetrů dlouhá promáčklina na levém předním blatníku, jejíž opravu by většina z nás odhadovala nanejvýš na pár tisíc.
Chris nechtěl opravu podcenit a tak se vydal do jednoho z Teslou autorizovaných servisů Precision Autoworks v New Yorku, kde měli provést opravu na náklady pojišťovny. Několik dnů se však nic nedělo a tak Boylan kontaktovat svou pojišťovnu. Tam mu ale bylo sděleno, že servis si za práci účtoval vyšší sumu, než pojišťovna očekávala. Dohromady necelých 155 000 korun, přičemž jen práce vyšla na 110 000 korun.
Něco takového je samozřejmě těžko pochopitelné, zvlášť přihlédneme li k faktu, že pro karoserii Modelu 3 zvolila Tesla jiný materiál než hliník, ze kterého je většina karoserie Modelu S. Jak se ovšem ukázalo, i v Modelu 3 bychom našlo po hliníku nějaké ty stopy.
V servisu se ak Boylan dozvědě, že jeho poškozený blatník nepůjde opravit, ale bude muset být vyměněn. Barva jeho automobilu, kterou servis označil jako Electric Blue, navíc vyžaduje 3 vrstvy laku a základ. Navíc musí být přelakovány i komponenty kolem blatníku, aby vyměněný díl splynul se zbytkem vozu.
Překvapivě tou nejnáročnější operací na celé opravě však byly práce spojené s demontáží a instalací dílů. Jen kvůli opravě blatníku tak musí být odstraněno a opět nainstalováno vnitřní obložení, lišty, zrcátko řidiče a přední nárazník. Sundání nárazníku však vyžaduje opětovnou kalibraci senzorů. Navíc musí být vyndány i zadní sedačky, pod kterými je potřeba odpojit kabely od akumulátorů.
Pojišťovna, které se vyúčtování zdálo příliš vysoké, poslala do autoservisu svého odborníka, který nakonec požadavky servisu uznal a ten se tak mohl pustit do oprav. Servis nakonec vyšel místo původně odhadovaných 7 000 dolarů (cca 155 000 Kč) na příjemnějších 6 250 dolarů (cca 138 000 Kč), které uhradila pojišťovna. Autoservisu se pak musí přičíst k dobru, že oprava na elektromobilu není znát.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.