Tesla Model 3 byla koncipovaná jak nejlevnější elektromobil z nabídky Tesly, který měl sloužit jako vstupní brána široké veřejnosti do světa elektromobility a současně měl být k peněženkám majitelů podstatně šetrnější, než například Model 2. Teď se ale ukazuje, že zas taková sláva to není.
Na svou kůži se o tom přesvědčil Chris Boylan z webu Clean Technia, který během během couvání z parkovacího místa zavadil o ceduli se značkou. Výsledkem byla cca 10 centimetrů dlouhá promáčklina na levém předním blatníku, jejíž opravu by většina z nás odhadovala nanejvýš na pár tisíc.
Chris nechtěl opravu podcenit a tak se vydal do jednoho z Teslou autorizovaných servisů Precision Autoworks v New Yorku, kde měli provést opravu na náklady pojišťovny. Několik dnů se však nic nedělo a tak Boylan kontaktovat svou pojišťovnu. Tam mu ale bylo sděleno, že servis si za práci účtoval vyšší sumu, než pojišťovna očekávala. Dohromady necelých 155 000 korun, přičemž jen práce vyšla na 110 000 korun.
Něco takového je samozřejmě těžko pochopitelné, zvlášť přihlédneme li k faktu, že pro karoserii Modelu 3 zvolila Tesla jiný materiál než hliník, ze kterého je většina karoserie Modelu S. Jak se ovšem ukázalo, i v Modelu 3 bychom našlo po hliníku nějaké ty stopy.
V servisu se ak Boylan dozvědě, že jeho poškozený blatník nepůjde opravit, ale bude muset být vyměněn. Barva jeho automobilu, kterou servis označil jako Electric Blue, navíc vyžaduje 3 vrstvy laku a základ. Navíc musí být přelakovány i komponenty kolem blatníku, aby vyměněný díl splynul se zbytkem vozu.
Překvapivě tou nejnáročnější operací na celé opravě však byly práce spojené s demontáží a instalací dílů. Jen kvůli opravě blatníku tak musí být odstraněno a opět nainstalováno vnitřní obložení, lišty, zrcátko řidiče a přední nárazník. Sundání nárazníku však vyžaduje opětovnou kalibraci senzorů. Navíc musí být vyndány i zadní sedačky, pod kterými je potřeba odpojit kabely od akumulátorů.
Pojišťovna, které se vyúčtování zdálo příliš vysoké, poslala do autoservisu svého odborníka, který nakonec požadavky servisu uznal a ten se tak mohl pustit do oprav. Servis nakonec vyšel místo původně odhadovaných 7 000 dolarů (cca 155 000 Kč) na příjemnějších 6 250 dolarů (cca 138 000 Kč), které uhradila pojišťovna. Autoservisu se pak musí přičíst k dobru, že oprava na elektromobilu není znát.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?