Nová Honda Civic Type R je jedním z nejúchvatnějších a nejschopnějších hot-hatchů, jaký můžete na trhu najít. Proti motoru a podvozku se nedá říct křivého slova, ovšem design bývá poměrně často zdrojem kontroverze. Nabízí se tedy otázka, jek veřejnost přijme novou karosářskou podobu, kterou se stal stylový a praktický pick-up Projekt P.
Projekt P, jak se unikátní koncept nazývá, je dílem britské pobočky společnosti Honda a jejího oddělení produktového vývoje, který byl nachystán pro prezentaci na letošním ročníku SMMT Test Day. Základem se stala před-produkční verze Hondy Civic Type-R, která však od C- sloupku přišla o střechu, kterou nahradil rám.
Tvůrci konceptu se zbavili zadních sedadel a veškerého čalounění, které nahradily jednoduchým plechovým obložením. Ve výsledku se tak z praktického hatchbacku stal ještě praktičtější pick-up s otevřenou korbou a kabinou pro dva.
Navzdory úpravě, která by se dala označit za užitkovou, si vůz ponechal kompletní ostrý body-kit, včetně extrémního zadního křídla. Designérům se však nejspíš nechtělo předělávat zavěšení zadního víka, takže na rozdíl od většiny pick-upů se zadní čelo vyklápí nahoru, podobně jako u tradičních sedanů.
Pohonná jednotka, převodovka a většina další techniky by měla zůstat v sériové podobě, což dělá z jednoho z nejrychlejších hatchbacků i jeden z nejrychlejších pick-upů. Akceleraci z 0 na 100 km/h by totiž měl zvládnout pod 6 sekund a maximální rychlost se pohybuje okolo 265 km/h.
Projekt P by si navíc měl uchovat i speciální jízdní režimy, kterými disponoval Civic Type-R. Podle automobilky tak může být pohodlný na silnicích a zároveň se s ním může bez obav závodit na okruzích. A právě závodění nejspíš bude osudem Projektu P.
Nepředpokládá se totiž, že by kdokoliv hodlal prosadit plány na výrobu byť jen omezeného množství pick-upů Type R. Alyn James, vůdce celého projektu, však naznačil, že vůz by se mohl překonat rychlostní rekord pro nejrychlejší pick-up s pohonem předních kol na Nürburgringu.
Podle fotografií je však zřejmé, že vůz by našel své uplatnění i u zahradníků, zvláště těch nejrychlejších. Minimálně na dvou fotografiích je totiž jasně patrné, že na korbě Projektu P jsou uloženy dvě sekačky Honda. Někdo měl evidentně smysl pro humor.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.