Honda Civic Type R jako pick-up? Rychleji vám trávu nikdo neposeká

Honda Civic Type R se proměnila v pick-up s označením Projekt P
Honda Civic Type R se proměnila v pick-up s označením Projekt P, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. května 2018 14:34
Sdílej:

Nová Honda Civic Type R je jedním z nejúchvatnějších a nejschopnějších hot-hatchů, jaký můžete na trhu najít. Proti motoru a podvozku se nedá říct křivého slova, ovšem design bývá poměrně často zdrojem kontroverze. Nabízí se tedy otázka, jek veřejnost přijme novou karosářskou podobu, kterou se stal stylový a praktický pick-up Projekt P.

Projekt P, jak se unikátní koncept nazývá, je dílem britské pobočky společnosti Honda a jejího oddělení produktového vývoje, který byl nachystán pro prezentaci na letošním ročníku SMMT Test Day. Základem se stala před-produkční verze Hondy Civic Type-R, která však od C- sloupku přišla o střechu, kterou nahradil rám.

Tvůrci konceptu se zbavili zadních sedadel a veškerého čalounění, které nahradily jednoduchým plechovým obložením. Ve výsledku se tak z praktického hatchbacku stal ještě praktičtější pick-up s otevřenou korbou a kabinou pro dva.

Navzdory úpravě, která by se dala označit za užitkovou, si vůz ponechal kompletní ostrý body-kit, včetně extrémního zadního křídla. Designérům se však nejspíš nechtělo předělávat zavěšení zadního víka, takže na rozdíl od většiny pick-upů se zadní čelo vyklápí nahoru, podobně jako u tradičních sedanů.

Pohonná jednotka, převodovka a většina další techniky by měla zůstat v sériové podobě, což dělá z jednoho z nejrychlejších hatchbacků i jeden z nejrychlejších pick-upů. Akceleraci z 0 na 100 km/h by totiž měl zvládnout pod 6 sekund a maximální rychlost se pohybuje okolo 265 km/h.

Projekt P by si navíc měl uchovat i speciální jízdní režimy, kterými disponoval Civic Type-R. Podle automobilky tak může být pohodlný na silnicích a zároveň se s ním může bez obav závodit na okruzích. A právě závodění nejspíš bude osudem Projektu P.

Nepředpokládá se totiž, že by kdokoliv hodlal prosadit plány na výrobu byť jen omezeného množství pick-upů Type R. Alyn James, vůdce celého projektu, však naznačil, že vůz by se mohl překonat rychlostní rekord pro nejrychlejší pick-up s pohonem předních kol na Nürburgringu.

Podle fotografií je však zřejmé, že vůz by našel své uplatnění i u zahradníků, zvláště těch nejrychlejších. Minimálně na dvou fotografiích je totiž jasně patrné, že na korbě Projektu P jsou uloženy dvě sekačky Honda. Někdo měl evidentně smysl pro humor.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.