Projekt P, jak se unikátní koncept nazývá, je dílem britské pobočky společnosti Honda a jejího oddělení produktového vývoje, který byl nachystán pro prezentaci na letošním ročníku SMMT Test Day. Základem se stala před-produkční verze Hondy Civic Type-R, která však od C- sloupku přišla o střechu, kterou nahradil rám.
Tvůrci konceptu se zbavili zadních sedadel a veškerého čalounění, které nahradily jednoduchým plechovým obložením. Ve výsledku se tak z praktického hatchbacku stal ještě praktičtější pick-up s otevřenou korbou a kabinou pro dva.
Navzdory úpravě, která by se dala označit za užitkovou, si vůz ponechal kompletní ostrý body-kit, včetně extrémního zadního křídla. Designérům se však nejspíš nechtělo předělávat zavěšení zadního víka, takže na rozdíl od většiny pick-upů se zadní čelo vyklápí nahoru, podobně jako u tradičních sedanů.
Pohonná jednotka, převodovka a většina další techniky by měla zůstat v sériové podobě, což dělá z jednoho z nejrychlejších hatchbacků i jeden z nejrychlejších pick-upů. Akceleraci z 0 na 100 km/h by totiž měl zvládnout pod 6 sekund a maximální rychlost se pohybuje okolo 265 km/h.
Projekt P by si navíc měl uchovat i speciální jízdní režimy, kterými disponoval Civic Type-R. Podle automobilky tak může být pohodlný na silnicích a zároveň se s ním může bez obav závodit na okruzích. A právě závodění nejspíš bude osudem Projektu P.
Nepředpokládá se totiž, že by kdokoliv hodlal prosadit plány na výrobu byť jen omezeného množství pick-upů Type R. Alyn James, vůdce celého projektu, však naznačil, že vůz by se mohl překonat rychlostní rekord pro nejrychlejší pick-up s pohonem předních kol na Nürburgringu.
Podle fotografií je však zřejmé, že vůz by našel své uplatnění i u zahradníků, zvláště těch nejrychlejších. Minimálně na dvou fotografiích je totiž jasně patrné, že na korbě Projektu P jsou uloženy dvě sekačky Honda. Někdo měl evidentně smysl pro humor.