Vzpomínáte si na doby, kdy stačilo k otevření automobilu jen pár šikovných tahů drátem či provázkem a startování obstarávaly vytrhnuté kabely? Tahle doba už je naštěstí dávno minulostí, ovšem rychlost, jakou jsou nyní zloději schopni ukrást nový automobil, je naprosto zarážející. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil majitel nového Mercedesu třídy S, který mu zloději odcizili během pár desítek sekund.
Vzpomínáte si na film 60 sekund? Tak za tuhle dobu by tihle zloději stihli ukrást auta hned dvě. Krádež nového Mercedesu zaparkovaného na příjezdové cestě domu jim totiž trval těžko uvěřitelných 23 sekund. Během krádeže navíc vůz nijak nepoškodily ani neaktivovali alarm.
Krádež, během níž přišel Danny Talbot o svůj nový Mercedes-Benz třídy S, byla kompletně zaznamenána na bezpečnostní kameru. Záznam, ze kterého vidíme čas loupeže cca 42 minut po půlnoci, pak Danny vyvěsil na svůj Facebook jakožto varování pro ostatní.
A jak je vlastně možné, že zloději během pouhých 23 sekund odjížděli z místa činu v novém Mercedesu třídy C? Využili totiž stále oblíbenějšího systému bezklíčového odemykání a startování, na jehož slabiny jsme v nedávné době upozorňovali a které podle mnohých expertů stojí za rapidním nárůstem krádeže automobilů.
Celý systém funguje následovně: jakmile se pokusíte vzít za kliku, automobil vyšle signál, který hledá majitelův klíč. Signál je však velice slabý, takže jeho dosah se počítá nanejvýš na desítky centimetrů. A pokud se signál s klíčem najde, vůz se odemkne.
Zloději však používají speciální zařízení, které má dva hlavní komponenty. S tím prvním stojí jeden ze zlodějů u auta, beze za kliku a zachytává signál, který vůz vysílá. Signál se pak přenáší do druhého zařízení, které jej vysílá dál, ovšem pořádně zesílený. Proto můžeme vidět, jak jeden z dvojice zlodějů obchází s jakýmsi kufříkem dveře domu a doufá, že klíče od automobilu jsou někde poblíž.
A v tomto případě měli zloději opravdu štěstí a zesílený signál z automobilu se skutečně setkal s klíčem. Jakmile se tak stalo, zařízení zloděje u domu vyslalo signál zpátky k zařízení prvnímu, které jej poslalo do vozu. Automobil si tak myslel, že majitel s klíčem stojí u dveří a ty se odemkly. Stejný proces pak následovat u startování, kdy zloděj mačkal jen tlačítko start.
Zloději se s touto technikou bohužel velice dobře seznámili a rychle se s ní naučili pracovat, takže bezpečnostní kamery už zaznamenaly několik desítek podobných případů. Jejich hledání vám na YouTube rozhodně nezabere dlouhou dobu. Krádeže se přitom vždy uskutečňují během pár desítek vteřin, bez poškození vozu a během hluboké noci.
Experti už před tímto novým fenoménem několikrát varovali a zdůrazňovali, že není vhodné nechávat klíče od automobilu s bezklíčovým odemykáním a startováním poblíž dveří. Ideální je nechat klíče uprostřed domu, kam se bude i zesílený signál obtížně dostávat. K dalším možnostem patří vložení klíčů do plechové krabičky, která signál odstíní, nebo deaktivace bezklíčového odemykání a startování před každou nocí.
Danny Talbot měl však tu smůlu, že zloději dokázali v jeho voze i poměrně rychle deaktivovat systém sledování, takže podle jeho Mercedes-Benz aplikace je jeho vůz stále pokojně zaparkován na jeho příjezdové cestě. O svůj vůz tak Danny pravděpodobně nadobro přišel, ovšem jeho smysl pro humor ho neopustil. V jednom ze svých facebookových příspěvků totiž dodal:
„Úsměvné je, že jsem šel se psem ráno ven a vůbec jsem si nevšiml, že mi někdo auto ukradl. Dal jsem si sprchu atd., vyšel jsem před dům a myslel jsem si, že mám okno a že jsem zapomněl auto zaparkované před hospodou. Pak mi ale došlo, že jsem minulou noc nikde nebyl."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?