Mladší ročníky bývají obvykle považování za příznivce nových technologií, mezi které patří i systém takzvané spolujízdy. Průzkum KBB/Autotrader z roku 2016 ovšem ukázal, e zhruba 92 % procent generace Z vlastní nebo plánuje pořízení vlastního automobilu. A tím bude podle všeho malé SUV nebo crossover.
„Baby Boomers (generace narozené během prosperity USA po 2. světové válce, Generace X, mileniálové - všichni chtějí své SUV a generace Z není žádnou výjimkou," uvedl Erich Merkle, prodejní analytik Fordu pro americký trh. „Čím více malých SUV jako je například Ford EcoSport bude v nabídce, tím více poroste segment kompaktních SUV jakožto nejpopulárnější vozy pro první vlastníky."
Převedeno na suchá čísla: Před čtyřmi lety si Američané ve věku 18 až 24 let pořídili 8 121 malých automobilů a pouze 443 malých SUV. Minulý rok se však stejná věková skupina rozhodla pro nákup 3 981 malých automobilů a 2 840 malých SUV - to znamená obrovský nárůst o 541 %.
„Nikdy dřív jsem o Fordu EcoSport neslyšel, ovšem jakmile jsem ho uviděl, okamžitě jsem ho musel mít," uvedl devatenáctiletý Kelly Oswald, jeden z prvních vlastníků modelu EcoSport v USA. „Nejprve jsem si chtěl pořídit ojetý automobil.. Nečekal jsem totiž, že pořízení nového bude tak výhodnou volbou."
Další zajímavá statistika říká, že noví majitelé SUV ve věku od 18 do 24 let se v 11.3 % případů rozhodli právě pro malé SUV. Ještě před pěti lety se přitom tímto způsobem rozhodli pouhá 2 % nových vlastníků SUV.
Nový trend s nákupem malých SUV je tedy na vzestupu a není vyloučeno, že díky generaci Z jednoho dne převýší prodeje malých SUV prodeje malých klasických automobilů. A vlastně se ani není čemu divit, neboť současná SUV se v mnohém vyrovnají tradičním automobilům a v některých ohledech je dokonce i převyšují.
Nedávné rozhodnutí Fordu ukončit výrobu osobních automobilů pro americký trh tak dává ve světle nových informací naprosto nový smysl.