Lidé narození po roce 1995, často také nazývaní jako Generace Z, tvoří v současnosti zhruba čtvrtinu obyvatelstva USA a téměř třetina z nich už je ve věku, kdy může legálně usednout za volant. A proč jsou tahle čísla důležitá? Protože naprosto zásadním způsobem ovlivňují automobilový průmysl.
Mladší ročníky bývají obvykle považování za příznivce nových technologií, mezi které patří i systém takzvané spolujízdy. Průzkum KBB/Autotrader z roku 2016 ovšem ukázal, e zhruba 92 % procent generace Z vlastní nebo plánuje pořízení vlastního automobilu. A tím bude podle všeho malé SUV nebo crossover.
„Baby Boomers (generace narozené během prosperity USA po 2. světové válce, Generace X, mileniálové - všichni chtějí své SUV a generace Z není žádnou výjimkou," uvedl Erich Merkle, prodejní analytik Fordu pro americký trh. „Čím více malých SUV jako je například Ford EcoSport bude v nabídce, tím více poroste segment kompaktních SUV jakožto nejpopulárnější vozy pro první vlastníky."
Převedeno na suchá čísla: Před čtyřmi lety si Američané ve věku 18 až 24 let pořídili 8 121 malých automobilů a pouze 443 malých SUV. Minulý rok se však stejná věková skupina rozhodla pro nákup 3 981 malých automobilů a 2 840 malých SUV - to znamená obrovský nárůst o 541 %.
„Nikdy dřív jsem o Fordu EcoSport neslyšel, ovšem jakmile jsem ho uviděl, okamžitě jsem ho musel mít," uvedl devatenáctiletý Kelly Oswald, jeden z prvních vlastníků modelu EcoSport v USA. „Nejprve jsem si chtěl pořídit ojetý automobil.. Nečekal jsem totiž, že pořízení nového bude tak výhodnou volbou."
Další zajímavá statistika říká, že noví majitelé SUV ve věku od 18 do 24 let se v 11.3 % případů rozhodli právě pro malé SUV. Ještě před pěti lety se přitom tímto způsobem rozhodli pouhá 2 % nových vlastníků SUV.
Nový trend s nákupem malých SUV je tedy na vzestupu a není vyloučeno, že díky generaci Z jednoho dne převýší prodeje malých SUV prodeje malých klasických automobilů. A vlastně se ani není čemu divit, neboť současná SUV se v mnohém vyrovnají tradičním automobilům a v některých ohledech je dokonce i převyšují.
Nedávné rozhodnutí Fordu ukončit výrobu osobních automobilů pro americký trh tak dává ve světle nových informací naprosto nový smysl.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.