K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Kdo může za obří rozmach malých SUV? Velký podíl prý nese Generace Z

-mao / AutoRoad.cz, 23. května 2018, 11:52 Aktualizováno 23.5.2018, 14:45 Google+

Lidé narození po roce 1995, často také nazývaní jako Generace Z, tvoří v současnosti zhruba čtvrtinu obyvatelstva USA a téměř třetina z nich už je ve věku, kdy může legálně usednout za volant. A proč jsou tahle čísla důležitá? Protože naprosto zásadním způsobem ovlivňují automobilový průmysl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford EcoSport Titanium

Ford EcoSport Titanium | foto: Ford

Sdílejte článek

Mladší ročníky bývají obvykle považování za příznivce nových technologií, mezi které patří i systém takzvané spolujízdy. Průzkum KBB/Autotrader z roku 2016 ovšem ukázal, e zhruba 92 % procent generace Z vlastní nebo plánuje pořízení vlastního automobilu. A tím bude podle všeho malé SUV nebo crossover.

„Baby Boomers (generace narozené během prosperity USA po 2. světové válce, Generace X, mileniálové - všichni chtějí své SUV a generace Z není žádnou výjimkou," uvedl Erich Merkle, prodejní analytik Fordu pro americký trh. „Čím více malých SUV jako je například Ford EcoSport bude v nabídce, tím více poroste segment kompaktních SUV jakožto nejpopulárnější vozy pro první vlastníky."

Převedeno na suchá čísla: Před čtyřmi lety si Američané ve věku 18 až 24 let pořídili 8 121 malých automobilů a pouze 443 malých SUV. Minulý rok se však stejná věková skupina rozhodla pro nákup 3 981 malých automobilů a 2 840 malých SUV - to znamená obrovský nárůst o 541 %.

„Nikdy dřív jsem o Fordu EcoSport neslyšel, ovšem jakmile jsem ho uviděl, okamžitě jsem ho musel mít," uvedl devatenáctiletý Kelly Oswald, jeden z prvních vlastníků modelu EcoSport v USA. „Nejprve jsem si chtěl pořídit ojetý automobil.. Nečekal jsem totiž, že pořízení nového bude tak výhodnou volbou."

Další zajímavá statistika říká, že noví majitelé SUV ve věku od 18 do 24 let se v 11.3 % případů rozhodli právě pro malé SUV. Ještě před pěti lety se přitom tímto způsobem rozhodli pouhá 2 % nových vlastníků SUV.

Nový trend s nákupem malých SUV je tedy na vzestupu a není vyloučeno, že díky generaci Z jednoho dne převýší prodeje malých SUV prodeje malých klasických automobilů. A vlastně se ani není čemu divit, neboť současná SUV se v mnohém vyrovnají tradičním automobilům a v některých ohledech je dokonce i převyšují.

img-responsive

Stručná charakteristika Generace Z, tedy lidí narozených po roce 1996 | foto: Ford

Nedávné rozhodnutí Fordu ukončit výrobu osobních automobilů pro americký trh tak dává ve světle nových informací naprosto nový smysl.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kdo může za obří rozmach malých SUV? Velký podíl prý nese Generace Z

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford se snaží bojovat s rozbitými evropskými silnicemi po svém

Detekce děr na silnici? Nový podvozek Fordu je splněným snem každého Čecha

Nový Volkswagen Touareg

Čím překvapí nový VW Touareg? Asistent pro jízdu v dopravní koloně

Ilustrační foto

Nejčastější chyby při koupi automobilu? Dopouštíme se jich téměř všichni

Caterham Seven SuperSprint

Další dopady přísnějších emisních norem? V Caterhamu teď mají plné ruce práce

Gurpratap Boparai převzal v dubnu letošního roku vedení společnosti Skoda Auto India Private Ltd. (SAIPL)

Škoda se chystá dobýt Indii, Volkswagen ji svěřil plnou důvěru

Věrná replika vyhlídkového autobusu Škoda 706 RTO, foto: ČSAP Nymburk

Československý autobus kabriolet? Vyhlídkové RTO mohlo být i poctou první republice

reklama
reklama

Doporučujeme

Modernizovaná Kia Sportage

Kia představila modernizovanou Sportage. Jaké novinky nabízí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  2. Jak se vyhnout placení mýtného? Tento řidič přišel s neuvěřitelným nápadem

  3. Tady je specifikace nového BMW řady 8. Jedna věc však mnohé zklamala

  4. Nejslavnější policejní kontrola? Tohle zastavení se stalo hitem internetu

  5. Jak během 0.03 sekundy přijít o 3 000 Kč? Policista se rozpovídal o moderních radarech

  6. Tatra v Číně? I tato česká značka slavila na východě úspěch

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud