Zlomila Tesla další rekord? Na tohle si zatím jiný elektromobil netroufl

Tesla Model X dokázala utáhnout obří Boeing 787-9 Dreamliner
Tesla Model X dokázala utáhnout obří Boeing 787-9 Dreamliner, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. května 2018 17:04
Sdílej:

Tesla Model X se řadí k nejvýkonnějším elektromobilům na trhu, o čemž nás už několikrát přesvědčila. Několikrát už jsme ji také mohli vidět v souboji s těžkými břemeny, kdy vyprošťovala zapadlý náklaďák, nebo táhla vozíky s vytěženým materiálem. Na australském letišti se však Tesla vžila do role, na kterou si ještě jiný moderní elektromobil netroufl.

Podle technických specifikací by Tesla Model X měla být schopná utáhnout břemeno do váhy až 2268 kilogramů, což sice ve srovnání s průměrným pracovním pick-upem není nic moc, ovšem mezi v současnosti nabízenými elektromobily se jedná o naprostý vrchol.

V minulosti už jsme tak mohli vidět Teslu Model X při vyprošťování náklaďáku zapadlého v zasněženém kopci, při tahání plně naloženého náklaďáku na parkovišti, nebo při tahání plně naložených důlních vozíků u projektu Boring Company.

Australská letecká společnost však vkládala do Tesly Model X, konkrétně do jejího vrcholného provedení P100D, podstatně větší naděje. V areálu letiště Melbourne tak za nebohou Teslu pověsila Boeing 787-9 Dreamliner, čímž se pokusila překonat světový rekord pro nejtěžší břemeno tažené elektromobilem.

Jistě není potřeba zmiňovat, že letadlo s váhou 143 tun (v době testu bez pasažérů na palubě) dalece přesahovalo výrobcem uváděnou tažnou kapacitu. Vše se ale povedlo a společnost Qantas nyní očekává, že by se s Teslou nyní mohla dočkat zápisu do Guinnessovy knihy rekordů, konkrétně do kolonky nejtěžší předmět tažený produkčním osobním elektrickým automobilem.

Během zápisu rekordu je však velmi důležité zmínit osobním a elektrickým. Společnost Qantas totiž na některých letištích využívá speciální elektrické "roboty," kteří také bez problému utáhnou dopravní letadlo. Mezi ostatnímu SUV, tedy těmi s konvenčním spalovacím motorem, pak Tesla hraje druhé housle. Rekord totiž drží Porsche Cayenne S Diesel, které minulý rok odtáhlo 314-tunový Airbus A380 společnosti Air France na letišti Charlese de Gaulla an vzdálenost 42.6 metru. 

Společnost Qantas však není ve výzvách kombinující letadla a elektromobily Tesla žádným nováčkem. V roce 2016 například uspořádala závod mezi Boeingem 737 a Teslou Model S P90D, jehož vítěze jistě uhodnete. Nápověda: Tesla rychlosti 0.8 Mach nedosáhne ani omylem.

A proč tak častá spolupráce, ptáte se? Letecká společnost má totiž s kalifornskou automobilkou uzavřené partnerství, díky kterému například vlastníci Tesly mohou využívat nabíjecí stanice u australských letišť. Výhod je však podstatně víc a majitelům Tesly, kteří létají se společnosti Qantas, dokáží ušetřit pěkných pár dolarů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.