Tesla Model X se řadí k nejvýkonnějším elektromobilům na trhu, o čemž nás už několikrát přesvědčila. Několikrát už jsme ji také mohli vidět v souboji s těžkými břemeny, kdy vyprošťovala zapadlý náklaďák, nebo táhla vozíky s vytěženým materiálem. Na australském letišti se však Tesla vžila do role, na kterou si ještě jiný moderní elektromobil netroufl.
Podle technických specifikací by Tesla Model X měla být schopná utáhnout břemeno do váhy až 2268 kilogramů, což sice ve srovnání s průměrným pracovním pick-upem není nic moc, ovšem mezi v současnosti nabízenými elektromobily se jedná o naprostý vrchol.
V minulosti už jsme tak mohli vidět Teslu Model X při vyprošťování náklaďáku zapadlého v zasněženém kopci, při tahání plně naloženého náklaďáku na parkovišti, nebo při tahání plně naložených důlních vozíků u projektu Boring Company.
Australská letecká společnost však vkládala do Tesly Model X, konkrétně do jejího vrcholného provedení P100D, podstatně větší naděje. V areálu letiště Melbourne tak za nebohou Teslu pověsila Boeing 787-9 Dreamliner, čímž se pokusila překonat světový rekord pro nejtěžší břemeno tažené elektromobilem.
Jistě není potřeba zmiňovat, že letadlo s váhou 143 tun (v době testu bez pasažérů na palubě) dalece přesahovalo výrobcem uváděnou tažnou kapacitu. Vše se ale povedlo a společnost Qantas nyní očekává, že by se s Teslou nyní mohla dočkat zápisu do Guinnessovy knihy rekordů, konkrétně do kolonky nejtěžší předmět tažený produkčním osobním elektrickým automobilem.
Během zápisu rekordu je však velmi důležité zmínit osobním a elektrickým. Společnost Qantas totiž na některých letištích využívá speciální elektrické "roboty," kteří také bez problému utáhnou dopravní letadlo. Mezi ostatnímu SUV, tedy těmi s konvenčním spalovacím motorem, pak Tesla hraje druhé housle. Rekord totiž drží Porsche Cayenne S Diesel, které minulý rok odtáhlo 314-tunový Airbus A380 společnosti Air France na letišti Charlese de Gaulla an vzdálenost 42.6 metru.
Společnost Qantas však není ve výzvách kombinující letadla a elektromobily Tesla žádným nováčkem. V roce 2016 například uspořádala závod mezi Boeingem 737 a Teslou Model S P90D, jehož vítěze jistě uhodnete. Nápověda: Tesla rychlosti 0.8 Mach nedosáhne ani omylem.
A proč tak častá spolupráce, ptáte se? Letecká společnost má totiž s kalifornskou automobilkou uzavřené partnerství, díky kterému například vlastníci Tesly mohou využívat nabíjecí stanice u australských letišť. Výhod je však podstatně víc a majitelům Tesly, kteří létají se společnosti Qantas, dokáží ušetřit pěkných pár dolarů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.