O společnosti Devel se nejčastěji mluví ve spojení s jejím extrémním modelem Sixteen, který by se měl stát nejrychlejším silničním autě na planetě. Kromě extrémně rychlého modelu má však Devel v zásobě ještě jedno monstrum, které navzdory své krabicovitosti, typu paliva a počtu náprav dokáže zaskočit i podstatně zajímavější soupeře.
Řeč je o modelu Devel Sixty, který je skutečnou příšerou. Vedle tohohle drobka totiž vypadají i stroje jako Hennessey VelociRaptor 6x6 či Mercedes-AMG G63 6x6 jako pouhé hračky. Sixty přitom není určen jen k okázalému prezentování bohatství, nebo úniku před radioaktivním spadem v post-apokalyptickém světě. Tahle krabice na třech nápravách totiž umí i pořádně zabrat.
Pod karoserií, za kterou by se nemusel stydět ani obrněný transportér, se totiž ukrývá 6.75 litrový turbodiesel V8, který generuje 720 koní a 1000 Nm točivého momentu. Přijde vám to málo? Nemusíte zoufat. Tohle je totiž jen základní varianta, ta nejvyšší má totiž nabídnout až 1500 koní a točivý moment, který roztočí zeměkouli na druhou stranu.
Proti tomuhle monstru se pak na rovné závodní dráze postavil vcelku dobře známý Mercedes-AMG GT S, který už by snad ani nepotřeboval dlouhé představování. Ve zkratce ale připomeňme, že jeho 4.0 litrová bi-turbo V8 dokáže nabídnout 515 koní a 670 Nm točivého momentu.
Čísla sice nahrávají Develu, ale každý normální by si vsadil na Mercedes, který musí být podstatně lehčí. Se svou hmotností 1 645 kilogramů to sice není žádná muší váha, přesto to ve světě podobných strojů není tak zlé. Hmotnost Develu bohužel neznáme, ovšem i k přihlédnutím na jeho 40-palcové pneumatiky si myslíme, že bude podstatně vyšší. Za připomenutí však stojí, že i standardní model za 450 000 dolarů (cca 9.6 mil. Kč) může být doplněna karbonovými panely.
Vítězem by tak měl být ve všech směrech Mercedes-AMG GT S, který je i se svou cenou 132 400 dolarů (cca 2,8 mil Kč.) podstatně levnější. Navíc i akceleraci z 0 na 96 km/h by měl Mercedes zvládnout za 3.7 sekundy, zatím co Develu by to mělo trvat 5.8 sekundy.
Výsledek samotného závodu tedy hodnotit nechceme, protože nám stále přijde poněkud těžko uvěřitelný. Pohled na prudce akcelerující supersport o velikosti menší dodávky, který navíc stojí na pneumatikách vojenských standardů, nám ale pořád přijde úchvatný.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?