O společnosti Devel se nejčastěji mluví ve spojení s jejím extrémním modelem Sixteen, který by se měl stát nejrychlejším silničním autě na planetě. Kromě extrémně rychlého modelu má však Devel v zásobě ještě jedno monstrum, které navzdory své krabicovitosti, typu paliva a počtu náprav dokáže zaskočit i podstatně zajímavější soupeře.
Řeč je o modelu Devel Sixty, který je skutečnou příšerou. Vedle tohohle drobka totiž vypadají i stroje jako Hennessey VelociRaptor 6x6 či Mercedes-AMG G63 6x6 jako pouhé hračky. Sixty přitom není určen jen k okázalému prezentování bohatství, nebo úniku před radioaktivním spadem v post-apokalyptickém světě. Tahle krabice na třech nápravách totiž umí i pořádně zabrat.
Pod karoserií, za kterou by se nemusel stydět ani obrněný transportér, se totiž ukrývá 6.75 litrový turbodiesel V8, který generuje 720 koní a 1000 Nm točivého momentu. Přijde vám to málo? Nemusíte zoufat. Tohle je totiž jen základní varianta, ta nejvyšší má totiž nabídnout až 1500 koní a točivý moment, který roztočí zeměkouli na druhou stranu.
Proti tomuhle monstru se pak na rovné závodní dráze postavil vcelku dobře známý Mercedes-AMG GT S, který už by snad ani nepotřeboval dlouhé představování. Ve zkratce ale připomeňme, že jeho 4.0 litrová bi-turbo V8 dokáže nabídnout 515 koní a 670 Nm točivého momentu.
Čísla sice nahrávají Develu, ale každý normální by si vsadil na Mercedes, který musí být podstatně lehčí. Se svou hmotností 1 645 kilogramů to sice není žádná muší váha, přesto to ve světě podobných strojů není tak zlé. Hmotnost Develu bohužel neznáme, ovšem i k přihlédnutím na jeho 40-palcové pneumatiky si myslíme, že bude podstatně vyšší. Za připomenutí však stojí, že i standardní model za 450 000 dolarů (cca 9.6 mil. Kč) může být doplněna karbonovými panely.
Vítězem by tak měl být ve všech směrech Mercedes-AMG GT S, který je i se svou cenou 132 400 dolarů (cca 2,8 mil Kč.) podstatně levnější. Navíc i akceleraci z 0 na 96 km/h by měl Mercedes zvládnout za 3.7 sekundy, zatím co Develu by to mělo trvat 5.8 sekundy.
Výsledek samotného závodu tedy hodnotit nechceme, protože nám stále přijde poněkud těžko uvěřitelný. Pohled na prudce akcelerující supersport o velikosti menší dodávky, který navíc stojí na pneumatikách vojenských standardů, nám ale pořád přijde úchvatný.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.