Nejšílenější supersport světa? Dieselový Devel 6x6 pokořil i Mercedes-AMG GT S

Devel Sixty se na závodní dráze prezentoval v nejlepším světle
Devel Sixty se na závodní dráze prezentoval v nejlepším světle, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. května 2018 14:04
Sdílej:

O společnosti Devel se nejčastěji mluví ve spojení s jejím extrémním modelem Sixteen, který by se měl stát nejrychlejším silničním autě na planetě. Kromě extrémně rychlého modelu má však Devel v zásobě ještě jedno monstrum, které navzdory své krabicovitosti, typu paliva a počtu náprav dokáže zaskočit i podstatně zajímavější soupeře.

Řeč je o modelu Devel Sixty, který je skutečnou příšerou. Vedle tohohle drobka totiž vypadají i stroje jako Hennessey VelociRaptor 6x6 či Mercedes-AMG G63 6x6 jako pouhé hračky. Sixty přitom není určen jen k okázalému prezentování bohatství, nebo úniku před radioaktivním spadem v post-apokalyptickém světě. Tahle krabice na třech nápravách totiž umí i pořádně zabrat.

Pod karoserií, za kterou by se nemusel stydět ani obrněný transportér, se totiž ukrývá 6.75 litrový turbodiesel V8, který generuje 720 koní a 1000 Nm točivého momentu. Přijde vám to málo? Nemusíte zoufat. Tohle je totiž jen základní varianta, ta nejvyšší má totiž nabídnout až 1500 koní a točivý moment, který roztočí zeměkouli na druhou stranu.

Proti tomuhle monstru se pak na rovné závodní dráze postavil vcelku dobře známý Mercedes-AMG GT S, který už by snad ani nepotřeboval dlouhé představování. Ve zkratce ale připomeňme, že jeho 4.0 litrová bi-turbo V8 dokáže nabídnout 515 koní a 670 Nm točivého momentu.

Čísla sice nahrávají Develu, ale každý normální by si vsadil na Mercedes, který musí být podstatně lehčí. Se svou hmotností 1 645 kilogramů to sice není žádná muší váha, přesto to ve světě podobných strojů není tak zlé. Hmotnost Develu bohužel neznáme, ovšem i k přihlédnutím na jeho 40-palcové pneumatiky si myslíme, že bude podstatně vyšší. Za připomenutí však stojí, že i standardní model za 450 000 dolarů (cca 9.6 mil. Kč) může být doplněna karbonovými panely.

Vítězem by tak měl být ve všech směrech Mercedes-AMG GT S, který je i se svou cenou 132 400 dolarů (cca 2,8 mil Kč.) podstatně levnější. Navíc i akceleraci z 0 na 96 km/h by měl Mercedes zvládnout za 3.7 sekundy, zatím co Develu by to mělo trvat 5.8 sekundy.

Výsledek samotného závodu tedy hodnotit nechceme, protože nám stále přijde poněkud těžko uvěřitelný. Pohled na prudce akcelerující supersport o velikosti menší dodávky, který navíc stojí na pneumatikách vojenských standardů, nám ale pořád přijde úchvatný.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.