Sopka Kilauea je jedním z nejaktivnějších vulkánů světa, který o sobě v posledních dnech dává opět vědět. Po několika zemětřeseních totiž sopka začala chrlit tuny lávy, která pomalým tempem zabírá stále větší prostor. Úřady tak musely nařídit evakuaci několika tisíců lidí, kteří nyní sledují, jak je sopka připravuje o jejich majetek.
Sopka se probudila k životu zhruba během minulého pondělí, kdy po sérii otřesů začala opět chrlit lávu. Ta si dodnes vyžádala evakuaci zhruba 1800 osob a na svědomí má již nejméně 26 zničených domovů, zničenou infrastrukturu a majetek za statisíce dolarů.
Kamery tak přinášejí zkázu téměř v živém přenosu, přičemž jedno z nejpůsobivějších videí za poslední dobu zachycuje starší Ford Mustang, který stojí odstavený u liduprázdné ulice. Láva se k zaparkovanému vozu pohybuje rychlostí kroku, takže pokud by majitel chtěl, rozhodně mohl svůj vůz zachránit.
Stanice CBS Miami, která záznam na YouTube publikovala, k němu bohužel nedodala žádné doplňující informace. Jedná se však o dokonalou ukázku ničivé síly matky přírody. Ještě před pozřením automobilu si totiž láva doslova otvírá kovový plot a cestou zapaluje vše ve svém okolí.
Navzdory své ničivosti má však havajský vulkán i své pozitivní stránky. Podle geologů se totiž pohybuje pomaleji než rychlostí 1.5 km/h, takže úřady i lidé mají dostatek času k případné evakuaci dalších oblastí, což není vyloučeno. Láva se totiž valí z dalších puklin a v některých místech vystřeluje až do výšky cca 60 metrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.