Nový Mercedes-Benz třídy X se často prezentuje jako jeden z prvních luxusních prémiových pick-upu světa, ovšem nabízí se otázka, zda se vyplatí za takový stroj vůbec připlácet. Stále se totiž jedná o pick-up, což přináší řadu omezení v komfortu i jízdních vlastnostech. Jak si tedy prémiový Mercedes vedl v náročném losím testu?
Na to si posvítil španělský motoristický magazín km77.com, který v posledních měsících prohnal náročnými testy hned několik automobilů, z nichž některé překvapily příjemně a některé naopak dost nepříjemně. Jak si ale vedl Mercedes, jehož základ vychází z Nissanu Navara?
To měl kromě tradičního losího testu prověřit ještě slalom a několik dalších zkoušek. Pick-upy přitom nemají v tomto odvětví na růžích ustláno, čehož je smutným důkazem jinak velmi populární Toyota Hilux, která měla a má s losím testem stále potíže - a jen málo kdo z nás by to chtěl zkoušet.
To ale naštěstí není případ Mercedesu třídy X. Jeho maximální nájezdová rychlost při losím testu, který musel zvládnout se všemi koly na asfaltu a bez sražení kuželu, byla 69 km/h, což rozhodně není špatné. Konkurenční vozy Mitsubishi L200 nebo Ford Ranger to sice oba zvládly při rychlosti 71 km/h, nicméně to už je téměř zanedbatelné.
Mercedes byl navíc po celou dobu velmi stabilní a jeho elektronika řidiči skutečně pomáhala. I během následujícího slalomu se pak Mercedes choval téměř ukázkově, jak ostatně ukazuje video.
Za zmínku ale stojí, že pod kapotou byl pouze čtyřválcový motor, který může mít výkon 163 nebo 190 koní. Nabízí se však otázka, jak moc by se chování vozu změnilo v momentě, kdy by byl pod kapotou kryt vidlicový šestiválec o výkonu 258 koní. Jeho vyšší váha by se totiž podepsala na změně rozložení hmotnosti a s tím by se výrazně měnilo i ovládání vozu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?