Nový Mercedes-Benz třídy X se často prezentuje jako jeden z prvních luxusních prémiových pick-upu světa, ovšem nabízí se otázka, zda se vyplatí za takový stroj vůbec připlácet. Stále se totiž jedná o pick-up, což přináší řadu omezení v komfortu i jízdních vlastnostech. Jak si tedy prémiový Mercedes vedl v náročném losím testu?
Na to si posvítil španělský motoristický magazín km77.com, který v posledních měsících prohnal náročnými testy hned několik automobilů, z nichž některé překvapily příjemně a některé naopak dost nepříjemně. Jak si ale vedl Mercedes, jehož základ vychází z Nissanu Navara?
To měl kromě tradičního losího testu prověřit ještě slalom a několik dalších zkoušek. Pick-upy přitom nemají v tomto odvětví na růžích ustláno, čehož je smutným důkazem jinak velmi populární Toyota Hilux, která měla a má s losím testem stále potíže - a jen málo kdo z nás by to chtěl zkoušet.
To ale naštěstí není případ Mercedesu třídy X. Jeho maximální nájezdová rychlost při losím testu, který musel zvládnout se všemi koly na asfaltu a bez sražení kuželu, byla 69 km/h, což rozhodně není špatné. Konkurenční vozy Mitsubishi L200 nebo Ford Ranger to sice oba zvládly při rychlosti 71 km/h, nicméně to už je téměř zanedbatelné.
Mercedes byl navíc po celou dobu velmi stabilní a jeho elektronika řidiči skutečně pomáhala. I během následujícího slalomu se pak Mercedes choval téměř ukázkově, jak ostatně ukazuje video.
Za zmínku ale stojí, že pod kapotou byl pouze čtyřválcový motor, který může mít výkon 163 nebo 190 koní. Nabízí se však otázka, jak moc by se chování vozu změnilo v momentě, kdy by byl pod kapotou kryt vidlicový šestiválec o výkonu 258 koní. Jeho vyšší váha by se totiž podepsala na změně rozložení hmotnosti a s tím by se výrazně měnilo i ovládání vozu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.