Nový Mercedes-Benz třídy X se často prezentuje jako jeden z prvních luxusních prémiových pick-upu světa, ovšem nabízí se otázka, zda se vyplatí za takový stroj vůbec připlácet. Stále se totiž jedná o pick-up, což přináší řadu omezení v komfortu i jízdních vlastnostech. Jak si tedy prémiový Mercedes vedl v náročném losím testu?
Na to si posvítil španělský motoristický magazín km77.com, který v posledních měsících prohnal náročnými testy hned několik automobilů, z nichž některé překvapily příjemně a některé naopak dost nepříjemně. Jak si ale vedl Mercedes, jehož základ vychází z Nissanu Navara?
To měl kromě tradičního losího testu prověřit ještě slalom a několik dalších zkoušek. Pick-upy přitom nemají v tomto odvětví na růžích ustláno, čehož je smutným důkazem jinak velmi populární Toyota Hilux, která měla a má s losím testem stále potíže - a jen málo kdo z nás by to chtěl zkoušet.
To ale naštěstí není případ Mercedesu třídy X. Jeho maximální nájezdová rychlost při losím testu, který musel zvládnout se všemi koly na asfaltu a bez sražení kuželu, byla 69 km/h, což rozhodně není špatné. Konkurenční vozy Mitsubishi L200 nebo Ford Ranger to sice oba zvládly při rychlosti 71 km/h, nicméně to už je téměř zanedbatelné.
Mercedes byl navíc po celou dobu velmi stabilní a jeho elektronika řidiči skutečně pomáhala. I během následujícího slalomu se pak Mercedes choval téměř ukázkově, jak ostatně ukazuje video.
Za zmínku ale stojí, že pod kapotou byl pouze čtyřválcový motor, který může mít výkon 163 nebo 190 koní. Nabízí se však otázka, jak moc by se chování vozu změnilo v momentě, kdy by byl pod kapotou kryt vidlicový šestiválec o výkonu 258 koní. Jeho vyšší váha by se totiž podepsala na změně rozložení hmotnosti a s tím by se výrazně měnilo i ovládání vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.