Říká se, že peníze leží na ulici, stačí se pro ně jen sehnout. Poblíž amerického města Indianapolis se však toto rčení přeměnilo v realitu a lidé se ohýbali a sbírali jak diví. Z dodávky bezpečnostní agentury totiž vylítlo nejméně několik tisíc dolarů.
Bezpečnostní služba Brinks si připsala na své konto skandál, o kterém se bude v její branži nejspíš ještě dlouho mluvit. Jedné z jejich pancéřovaných dodávek se totiž během jízdy po dálnici I-70 poblíž amerického města Indianapolis otevřely dveře a na silnice začaly padat pytle plné peněz.
Jeden z příslušníků Indiana State Police uvedl pro stanici FOX59, že pohled na ulici připomínal scénu z akčního filmu. Ve vzduchu poletovaly tisíce bankovek, které následně pokryly celou dálnici a řadu projíždějících vozidel. Kolik peněz dveřmi vylétlo se zatím přesně neví, ovšem první spekulace hovořily až o částce 600 000 dolarů, tedy cca 12.7 milionu korun.
Řidič dodávky přitom neměl o ničem ponětí a s otevřenými dveřmi pokračoval v jízdě tak dlouho, dokud ho nezastavili kolemjedoucí řidiči, kteří na něj usilovně mávali a křičeli. Až v ten moment si konečně všiml, že jsou dveře otevřené. Tou dobou už však o penězích na dálnici věděl kdekdo.
A protože příležitost dělá zloděje, lidé se na peníze vrhli jak diví. Někteří měli sebrat celé pytle s penězi, jiní údajně přelézali dálniční ploty jen aby si mohli také něco málo nahrabat (doslova). Policisté však varují, že takovéto jednání je považováno za krádež a lidem hrozí odpovídající tresty.
Policisté tak vyzývají všechny nálezce, aby finance vrátili. Už nyní totiž dostávají typy na jednotlivce, kteří jen zastavili, sebrali co nejvíce peněz a pokračovali v jízdě. Policisté navíc dostávají od svědků i registrační značky, takže tohle zatajení nálezu by se lidem nemuselo vyplatit.
Policisté však dodávají, že v případě dobrovolného navrácení nehrozí lidem žádné tresty. Vzkaz pak směřoval zejména pro čtyřčlennou posádku pick-upu, která si přivlastnila celý pytel peněz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.