Elektromobily Tesla jsou rychlé, komfortní, bezpečné a zároveň vybavené jedním z nejpokročilejších systému autonomní jízdy, jaký je v současnosti na trhu. Tahle technologická vymyšlenost však podněcuje v lidech pocit, že si za volantem mohou dovolit téměř cokoliv.
O tom nás přesvědčil i kousek, kterého se v květnu 2017 dopustil britský občan Bhavesh Patel, který za volantem své Tesly Model S 60 vyrazil na zalidněnou dálnici M1. Vzhledem k vlekoucí se dopravě však rychlost na dálnici klesla na cca 64 km/h a tak Patel dostal úžasný nápad.
Na aktivaci funkce Autopilot by samozřejmě nebylo nic špatného, ostatně i k těmto účelům byla vymyšlena. Patel se však rozhodl, že si udělá maximální pohodlí. Po aktivaci Autopilota se tak přemístil na stranu spolujezdce, ruce si dal za hlavu a natáhl si nohy. Vůz se tak řítil po dálnici jen pod kontrolou autopilota.
Během jízdy naštěstí k žádnému incidentu nedošlo, přesto měl Patel trochu té smůly. Jeho jízdu totiž zaznamenal jeden z dalších řidičů na dálnici, který buď umístil záznam na internet (kde si ho policisté všimli), nebo ho přímo předal policistům.
BBC news pak uvedly, že Patel byl u soudu shledán vinným z nebezpečné jízdy, za což mu soud uložil hned několik trestů. Patel tak nesmí 18 měsíců vjet na dálnici M1 a zároveň bude muset odpracovat 100 hodin bez nároku na mzdu. Úřadu královského prokurátora navíc bude muset zaplatit pokutu cca 52 000 Kč.
Jedná se o poměrně přísný trest, ovšem na takové jsme z Británie již poměrně zvyklí. V tomto případě se navíc ani nemůžeme příliš divit, neboť systém Tesla Autopilot byl vytvořen tak, aby pouze asistoval bdělým řidičům za volantem, kteří budou schopni v případu krizové situace kdykoliv převzít řízení vozu.
Na celém případu je pa možná nejděsivější Patelovo vyjádření k celému incidentu. Přiznává totiž, že jeho chování bylo "bláznivé," ovšem na druhou stranu dodává, že byl pouze tím jedním smolařem, kterého při něm nachytali. Podle všeho tak takových hazardérů "za volantem" jezdí po britských dálnicích mnohem více. A možná nejen po britských.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?