Elektromobily Tesla jsou rychlé, komfortní, bezpečné a zároveň vybavené jedním z nejpokročilejších systému autonomní jízdy, jaký je v současnosti na trhu. Tahle technologická vymyšlenost však podněcuje v lidech pocit, že si za volantem mohou dovolit téměř cokoliv.
O tom nás přesvědčil i kousek, kterého se v květnu 2017 dopustil britský občan Bhavesh Patel, který za volantem své Tesly Model S 60 vyrazil na zalidněnou dálnici M1. Vzhledem k vlekoucí se dopravě však rychlost na dálnici klesla na cca 64 km/h a tak Patel dostal úžasný nápad.
Na aktivaci funkce Autopilot by samozřejmě nebylo nic špatného, ostatně i k těmto účelům byla vymyšlena. Patel se však rozhodl, že si udělá maximální pohodlí. Po aktivaci Autopilota se tak přemístil na stranu spolujezdce, ruce si dal za hlavu a natáhl si nohy. Vůz se tak řítil po dálnici jen pod kontrolou autopilota.
Během jízdy naštěstí k žádnému incidentu nedošlo, přesto měl Patel trochu té smůly. Jeho jízdu totiž zaznamenal jeden z dalších řidičů na dálnici, který buď umístil záznam na internet (kde si ho policisté všimli), nebo ho přímo předal policistům.
BBC news pak uvedly, že Patel byl u soudu shledán vinným z nebezpečné jízdy, za což mu soud uložil hned několik trestů. Patel tak nesmí 18 měsíců vjet na dálnici M1 a zároveň bude muset odpracovat 100 hodin bez nároku na mzdu. Úřadu královského prokurátora navíc bude muset zaplatit pokutu cca 52 000 Kč.
Jedná se o poměrně přísný trest, ovšem na takové jsme z Británie již poměrně zvyklí. V tomto případě se navíc ani nemůžeme příliš divit, neboť systém Tesla Autopilot byl vytvořen tak, aby pouze asistoval bdělým řidičům za volantem, kteří budou schopni v případu krizové situace kdykoliv převzít řízení vozu.
Na celém případu je pa možná nejděsivější Patelovo vyjádření k celému incidentu. Přiznává totiž, že jeho chování bylo "bláznivé," ovšem na druhou stranu dodává, že byl pouze tím jedním smolařem, kterého při něm nachytali. Podle všeho tak takových hazardérů "za volantem" jezdí po britských dálnicích mnohem více. A možná nejen po britských.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?