Akcionáři volají po nezávislém vedení. Co se děje v Tesle?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. dubna 2018, 14:06 Aktualizováno 27.4.2018, 21:04 Google+

Když se řekne Tesla, většina světa si jako první tvář vybaví Elona Muska. A není se čemu divit, vždyť osud revoluční automobilky by byl bez tohoto vizionáře ochotného utratit všechno jmění jen pro realizaci svých snů dávno zpečetěn. Akcionáři společnosti však nyní volají po změnách za stolem, u kterého sedí Musk již od roku 2014

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elon Musk (autor: Steve Jurvetson)

Elon Musk (autor: Steve Jurvetson) | foto: wikimedia.org

Sdílejte článek

Jen díky vizím Elona Muska se automobilka už nejednou dostala ze svízelných finančních potíží, které by většina ostatních podniků neměla šanci ustát. Již v červnu tohoto roku však budou akcionáři hlasovat, kdo bude usedat v křesle ředitele, které si Musk nárokuje již od roku 2004.

S návrhem na změnu ředitele přišel Jing Zhao z kalifornské společnosti Concord, podle kterého by Tesla neměla být výjimkou z převládající praxe, podle které by měl v čele společnosti sedět nezávislý a nezainteresovaný ředitel, který se nenechá ovlivnit vlastním sentimentem a všechny kroky bude podnikat ku prospěchu společnosti.

Ostatně i to je jeden z argumentů, kvůli kterým by podle Zhaa měla nastat změna. Zhao již dříve upozornil, že tato změna by mohla minimalizovat konflikty a zároveň přinést akvizici společnosti SolarCity Corp.. Ta byla již dříve kritizována kvůli Muskově napojení na tuto nevýnosnou společnost zabývající se instalací solárních panelů.

Rada společnosti Tesla však akcionářům doporučuje, aby hlasovali proti návrhu. Ve společnosti totiž už nyní pracuje nezávislý ředitel Antonio Gracias, který společnost chrání před potencionálními problémy se správou společnosti, které by mohly vyplývat z najmutí plně nezávislého předsedy.

Společnost také mimo jiné uvedla, že její současná struktura je v souladu s praxí u ostatních velkých veřejných společností a již v současnosti zaměstnává sedm nezávislých ředitelů. „Dosavadní úspěch společnosti Tesla by nebyl možný, kdyby v jejím čele stál kdokoliv jiný než Elon Musk, který se společnosti věnuje každý den," pronesl jeden z představitelů rady společnosti Tesla Motors

Vytisknout

Diskuze: Akcionáři volají po nezávislém vedení. Co se děje v Tesle?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

První funkční transformer pochází od japonské společnosti Brave Robotics

VIDEO: Začíná věk Transformerů? První plně funkční změna auta s posádkou v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  2. Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

  3. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  4. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  5. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  6. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud