Když se řekne Tesla, většina světa si jako první tvář vybaví Elona Muska. A není se čemu divit, vždyť osud revoluční automobilky by byl bez tohoto vizionáře ochotného utratit všechno jmění jen pro realizaci svých snů dávno zpečetěn. Akcionáři společnosti však nyní volají po změnách za stolem, u kterého sedí Musk již od roku 2014
Jen díky vizím Elona Muska se automobilka už nejednou dostala ze svízelných finančních potíží, které by většina ostatních podniků neměla šanci ustát. Již v červnu tohoto roku však budou akcionáři hlasovat, kdo bude usedat v křesle ředitele, které si Musk nárokuje již od roku 2004.
S návrhem na změnu ředitele přišel Jing Zhao z kalifornské společnosti Concord, podle kterého by Tesla neměla být výjimkou z převládající praxe, podle které by měl v čele společnosti sedět nezávislý a nezainteresovaný ředitel, který se nenechá ovlivnit vlastním sentimentem a všechny kroky bude podnikat ku prospěchu společnosti.
Ostatně i to je jeden z argumentů, kvůli kterým by podle Zhaa měla nastat změna. Zhao již dříve upozornil, že tato změna by mohla minimalizovat konflikty a zároveň přinést akvizici společnosti SolarCity Corp.. Ta byla již dříve kritizována kvůli Muskově napojení na tuto nevýnosnou společnost zabývající se instalací solárních panelů.
Rada společnosti Tesla však akcionářům doporučuje, aby hlasovali proti návrhu. Ve společnosti totiž už nyní pracuje nezávislý ředitel Antonio Gracias, který společnost chrání před potencionálními problémy se správou společnosti, které by mohly vyplývat z najmutí plně nezávislého předsedy.
Společnost také mimo jiné uvedla, že její současná struktura je v souladu s praxí u ostatních velkých veřejných společností a již v současnosti zaměstnává sedm nezávislých ředitelů. „Dosavadní úspěch společnosti Tesla by nebyl možný, kdyby v jejím čele stál kdokoliv jiný než Elon Musk, který se společnosti věnuje každý den," pronesl jeden z představitelů rady společnosti Tesla Motors
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.