Když se řekne Tesla, většina světa si jako první tvář vybaví Elona Muska. A není se čemu divit, vždyť osud revoluční automobilky by byl bez tohoto vizionáře ochotného utratit všechno jmění jen pro realizaci svých snů dávno zpečetěn. Akcionáři společnosti však nyní volají po změnách za stolem, u kterého sedí Musk již od roku 2014
Jen díky vizím Elona Muska se automobilka už nejednou dostala ze svízelných finančních potíží, které by většina ostatních podniků neměla šanci ustát. Již v červnu tohoto roku však budou akcionáři hlasovat, kdo bude usedat v křesle ředitele, které si Musk nárokuje již od roku 2004.
S návrhem na změnu ředitele přišel Jing Zhao z kalifornské společnosti Concord, podle kterého by Tesla neměla být výjimkou z převládající praxe, podle které by měl v čele společnosti sedět nezávislý a nezainteresovaný ředitel, který se nenechá ovlivnit vlastním sentimentem a všechny kroky bude podnikat ku prospěchu společnosti.
Ostatně i to je jeden z argumentů, kvůli kterým by podle Zhaa měla nastat změna. Zhao již dříve upozornil, že tato změna by mohla minimalizovat konflikty a zároveň přinést akvizici společnosti SolarCity Corp.. Ta byla již dříve kritizována kvůli Muskově napojení na tuto nevýnosnou společnost zabývající se instalací solárních panelů.
Rada společnosti Tesla však akcionářům doporučuje, aby hlasovali proti návrhu. Ve společnosti totiž už nyní pracuje nezávislý ředitel Antonio Gracias, který společnost chrání před potencionálními problémy se správou společnosti, které by mohly vyplývat z najmutí plně nezávislého předsedy.
Společnost také mimo jiné uvedla, že její současná struktura je v souladu s praxí u ostatních velkých veřejných společností a již v současnosti zaměstnává sedm nezávislých ředitelů. „Dosavadní úspěch společnosti Tesla by nebyl možný, kdyby v jejím čele stál kdokoliv jiný než Elon Musk, který se společnosti věnuje každý den," pronesl jeden z představitelů rady společnosti Tesla Motors
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?