Když se řekne Tesla, většina světa si jako první tvář vybaví Elona Muska. A není se čemu divit, vždyť osud revoluční automobilky by byl bez tohoto vizionáře ochotného utratit všechno jmění jen pro realizaci svých snů dávno zpečetěn. Akcionáři společnosti však nyní volají po změnách za stolem, u kterého sedí Musk již od roku 2014
Jen díky vizím Elona Muska se automobilka už nejednou dostala ze svízelných finančních potíží, které by většina ostatních podniků neměla šanci ustát. Již v červnu tohoto roku však budou akcionáři hlasovat, kdo bude usedat v křesle ředitele, které si Musk nárokuje již od roku 2004.
S návrhem na změnu ředitele přišel Jing Zhao z kalifornské společnosti Concord, podle kterého by Tesla neměla být výjimkou z převládající praxe, podle které by měl v čele společnosti sedět nezávislý a nezainteresovaný ředitel, který se nenechá ovlivnit vlastním sentimentem a všechny kroky bude podnikat ku prospěchu společnosti.
Ostatně i to je jeden z argumentů, kvůli kterým by podle Zhaa měla nastat změna. Zhao již dříve upozornil, že tato změna by mohla minimalizovat konflikty a zároveň přinést akvizici společnosti SolarCity Corp.. Ta byla již dříve kritizována kvůli Muskově napojení na tuto nevýnosnou společnost zabývající se instalací solárních panelů.
Rada společnosti Tesla však akcionářům doporučuje, aby hlasovali proti návrhu. Ve společnosti totiž už nyní pracuje nezávislý ředitel Antonio Gracias, který společnost chrání před potencionálními problémy se správou společnosti, které by mohly vyplývat z najmutí plně nezávislého předsedy.
Společnost také mimo jiné uvedla, že její současná struktura je v souladu s praxí u ostatních velkých veřejných společností a již v současnosti zaměstnává sedm nezávislých ředitelů. „Dosavadní úspěch společnosti Tesla by nebyl možný, kdyby v jejím čele stál kdokoliv jiný než Elon Musk, který se společnosti věnuje každý den," pronesl jeden z představitelů rady společnosti Tesla Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.