Anglie je v otázce alkoholu za volantem poměrně benevolentní, přesto se stále najdou řidiči, kteří se toho snaží zneužít. Tento případ je však o to smutnější, že jeho hlavní hrdinkou je opilá učitelka, která nejen že ohrožovala ostatní řidiče, ale také nakonec zavinila dopravní nehodu. Policie se však rozhodla zveřejnit záběry z její jízdy jako odstrašující případ.
Záznam palubní kamery, který tento týden zveřejnila britská policie z hrabství Sussex, je opravdu děsivý. Zachycuje totiž jízdu jízdu opilé učitelky za volantem Opelu Corsa, která není schopna udržet vůz ve svém pruhu, překračuje rychlost, občas zcela opouští silnici a několikrát navíc ohrožuje protijedoucí řidiče.
Téměř dvouminutový záznam začíná jízdou po dvouproudé silnici, na které řidička není schopna udržet vůz v pruhu a potácí se mezi dělícími čarami. Následuje dramatická jízda po kruhovém objezdu, během které řidička na chvíli zcela opustí silnici, ovšem poté se na ni opět vrátí.
Finále přichází při průjezdu městem, během kterého řidička konstantně porušuje rychlostní limity, přejíždí do protisměru, sráží kužely ohraničující práce v kanálech a nakonec i projíždí keřem. Její divokou jízdu zastavuje až náraz do kufru zaparkované Audi A4, které se ve svém stavu ani nepokoušela vyhnout.
Později se ukázalo, že za volantem seděla jednačtyřicetiletá učitelka Louise Willard, která během nárazu v rychlosti 59.5 km/h jako zázrakem neutrpěla žádná zranění. Její vůz podle fotografií zveřejněných policií ze Sussexu dostal pořádnou ránu, přesto ještě chvíli pokračoval v jízdě.
Ta však netrvala dlouho a nakonec Willardová zastavila. Krátce poté ji našli policisté, kteří ji dali okamžitě dýchnout - podle webu CarThrottle překračovaly naměřené hodnoty zákonný limit až trojnásobně. Ve Velké Británii je přitom možné usednout za volantem až s 0.8 promile alkoholu v krvi.
Louise Willardová tak zamířila před soud, který ji uznal vinnou z řízení pod vlivem alkoholu a ujetí z místa dopravní nehody. Willardová přišla na dva roky o řidičský průkaz a kromě toho ji soud vyměřil 150 hodin obecně prospěšných prací.
To je podle našeho úsudku zvláště mírný trest, neboť Willardová svou jízdou ohrozila řadu lidí, zatím co jako učitelka by měla jít svým studentům příkladem. Trest navíc rozpoutal vlnu diskuzí v kontrastu s nedávno odsouzeným řidičem na 8 měsíců vězení, který pouze ukazoval na policisty prostředníček a v autě měl instalovanou laserovou rušičku radarů.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?