Anglie je v otázce alkoholu za volantem poměrně benevolentní, přesto se stále najdou řidiči, kteří se toho snaží zneužít. Tento případ je však o to smutnější, že jeho hlavní hrdinkou je opilá učitelka, která nejen že ohrožovala ostatní řidiče, ale také nakonec zavinila dopravní nehodu. Policie se však rozhodla zveřejnit záběry z její jízdy jako odstrašující případ.
Záznam palubní kamery, který tento týden zveřejnila britská policie z hrabství Sussex, je opravdu děsivý. Zachycuje totiž jízdu jízdu opilé učitelky za volantem Opelu Corsa, která není schopna udržet vůz ve svém pruhu, překračuje rychlost, občas zcela opouští silnici a několikrát navíc ohrožuje protijedoucí řidiče.
Téměř dvouminutový záznam začíná jízdou po dvouproudé silnici, na které řidička není schopna udržet vůz v pruhu a potácí se mezi dělícími čarami. Následuje dramatická jízda po kruhovém objezdu, během které řidička na chvíli zcela opustí silnici, ovšem poté se na ni opět vrátí.
Finále přichází při průjezdu městem, během kterého řidička konstantně porušuje rychlostní limity, přejíždí do protisměru, sráží kužely ohraničující práce v kanálech a nakonec i projíždí keřem. Její divokou jízdu zastavuje až náraz do kufru zaparkované Audi A4, které se ve svém stavu ani nepokoušela vyhnout.
Později se ukázalo, že za volantem seděla jednačtyřicetiletá učitelka Louise Willard, která během nárazu v rychlosti 59.5 km/h jako zázrakem neutrpěla žádná zranění. Její vůz podle fotografií zveřejněných policií ze Sussexu dostal pořádnou ránu, přesto ještě chvíli pokračoval v jízdě.
Ta však netrvala dlouho a nakonec Willardová zastavila. Krátce poté ji našli policisté, kteří ji dali okamžitě dýchnout - podle webu CarThrottle překračovaly naměřené hodnoty zákonný limit až trojnásobně. Ve Velké Británii je přitom možné usednout za volantem až s 0.8 promile alkoholu v krvi.
Louise Willardová tak zamířila před soud, který ji uznal vinnou z řízení pod vlivem alkoholu a ujetí z místa dopravní nehody. Willardová přišla na dva roky o řidičský průkaz a kromě toho ji soud vyměřil 150 hodin obecně prospěšných prací.
To je podle našeho úsudku zvláště mírný trest, neboť Willardová svou jízdou ohrozila řadu lidí, zatím co jako učitelka by měla jít svým studentům příkladem. Trest navíc rozpoutal vlnu diskuzí v kontrastu s nedávno odsouzeným řidičem na 8 měsíců vězení, který pouze ukazoval na policisty prostředníček a v autě měl instalovanou laserovou rušičku radarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.