Během dnešních ranních hodin se na dálnici 696 poblíž Detroitu odehrávalo drama, které si vyžádalo poměrně neobvyklý přístup policie a řidičů kamionů. Společně totiž přehradili silnici pod nadjezdem, ze kterého se chtěl vrhnout sebevrah. Celý incident trval poměrně dlouhou dobu, ovšem nakonec dobře dopadl.
Okolo třetí hodiny ranní se na Michiganské dálnici 969 odehrávalo drama, které by nikdo nechtěl zažít na vlastní kůži. Na dálničním nadjezdu se totiž objevil člověk, který chtěl ukončit svůj život skokem z několikametrové výšky pod kola projíždějícího automobilu.
Sebevraha si ale všimlo několik svědků, kteří včas kontaktovali Michiganskou policii. Ta na místo vyslala hlídky hned z několika oddělení, které okamžitě část dálnice uzavřely a dopravu začaly svádět na objížďky - tedy s výjimkou kamionů s návěsem. Ty totiž policisté posílali přímo pod nadjezd a tvořili z nich jakousi lávku.
This photo does show the work troopers and local officers do to serve the public. But also in that photo is a man struggling with the decision to take his own life. Please remember help is available through the National Suicide Prevention Lifeline at 1-800-273-8255. pic.twitter.com/RBAlCIXT1o
— MSP Metro Detroit (@mspmetrodet) 24. dubna 2018
Poručík Shaw, tiskový mluvčí michiganské policie, uvedl, že tato praktika patří ke standardním postupům policie v těchto případech. „Je to něco, co děláme už dlouhé roky," uvedl po telefonu pro Jalopnik. „Zatím to však nikdy nebylo takto medializováno."
Podstatou tohoto postupu je zajistit bezpečí osoby v případě, že by například uklouzla nebo by vyjednavač neuspěl. „V takovém případě by měl pád sotva pár metrů, ovšem bez přistavených kamionů by sebevrah padal 4,5 až 6 metrů na tvrdý beton.
Shaw dále uvedl, že jen málokdy se stane, aby byla dálnice kompletně přehrazena kamiony. Obvykle policisté seženou jeden až dva náklaďáky, než si skokan svůj čin rozmyslí a (obvykle) se vrátí a nechají si pomoci. V tomto případě však trvalo vyjednávání neobvykle dlouho a tak měli policisté čas pokrýt celou dálnici pod nadjezdem.
Policisté za tímto účelem vybírají kamiony z kolony vozidel, které jinak odklánějí ze silnice na objezdy. O seřazení kamionů vedle sebe se poté stará policista, který se snaží dosáhnout co nejmenších mezer mezi nimi.
V tomto případě ale naštěstí kamiony nebyly potřeba. Podle Shawa sice vyjednávání trvalo dlouho, ovšem nakonec se podařilo spojit s rodinou skokana a prodiskutovat všechny jeho problémy. Policisté poté dotyčnou osobu přemluvili, aby neskákala a dopravili ji do nemocnice, kde nyní dostává adekvátní péči.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?