Hlavní kritérium pro výběr automobilu se během let několikrát změnilo. Zatím co dříve to mohl být design, výkon nebo výbava, dnes je to jednoznačně bezpečnost. Její standardy se v posledních letech dramaticky zvyšují, ovšem jak si v crash testech povede automobil, který nemilosrdně ohlodal korozivní zub času? Testy staršího Golfu a Mazdy 6 možná donutí některé majitele vozidel k zamyšlení.
V dnešní době jsou automobily bezpečnější než kdy dříve, ovšem řekněme si na rovinu: kolik lidí má dostatek peněz na koupi nového vozu podle svých přání? Samozřejmě nevíme jak ve vašem okolí, nicméně statistiky o prodejích ojetin vypovídají vcelku jednoznačně.
I mezi staršími automobily se však dají najít kousky, které i na dnešní poměry nabízejí prémiové hodnocení bezpečnosti. Nabízí se ale otázka, jak se na bezpečnosti projeví vyšší nájezd a s ním spojený horší technický stav nebo koroze.
Výzkum, za kterým podle webu Autoweek stojí švédská nezisková organizace Villaagarnas Riksforbund a pojišťovací společnost Folksam, pak jasně ukázal, že právě množství koroze je tím rozhodujícím faktorem. To ostatně potvrzují i dva praktické testy.
K těm byly zvoleny automobily Mazda 6 (generace vyráběná mezi lety 2003 - 2008) a Volkswagen Golf (generace vyráběná mezi lety 2004 - 2008. V podstatě se tedy nejedná o příliš staré automobily.
Během praktických testů byly na vozech vyzkoušeny čelní a boční nárazy podle standardů Euro NCAP. Výsledky testů pak byly porovnány s výsledky, které byly naměřeny organizací Euro NCAP během uvádění nových modelů na trh.
Oba postarší a zkorodované automobily se samozřejmě nedokázaly vyrovnat výsledkům, které získaly vozy nové. Poměrně nepřekvapivě je pak největší rozdíl u Mazdy 6, která, řekněme si upřímně, minimálně v prvních letech výroby neoplývala zrovna nejdokonalejší antikorozní ochranou.
Během crash-testu Mazdy, která je na první pohled silně orezlá, došlo k poměrně výrazné deformaci čelní strany, což vyústilo v náraz hlavy řidiče do odkrytého B-sloupku. Něco takového je samozřejmě velice nebezpečné a mohlo by to vést k vážným zraněním.
Když byla Mazda 6 testována jako nová, odnesla si sice 4 hvězdy, nicméně se ziskem 26 bodů to byly "slabé čtyři". Nyní testovaný ojetý automobil si se ziskem 18 bodů odnesl hodnocení "slabé tři" hvězdy. V praxi to znamená, že pravděpodobnost úmrtí v případě nehody je díky korozi až o 20 % vyšší.
Volkswagen Golf si v testech vedl až překvapivě dobře - ztratil pouze jeden bod. Když byl vůz testován jako nový, odnesl si od organizace EuroNCAP hodnocení 33 bodů a hodnocení "slabých pěti" hvězd. S 32 body spadl na hodnocení "silné čtyři" hvězdy.
Je dobré si však pamatovat, že žádný automobil nerezne stejně a při správné údržbě se dá stárnutí automobilu výrazně omezit. Pokud tedy máte na autě pár vykvetlých flíčků, rozhodně se nemusíte bát, že sedíte v pojízdné rakvi.
Na druhou stranu je však vhodné se během výběru ojetého automobilu zaměřit právě na korozi a její množství. Výběr vozu by se zkrátka nikdy neměl uspěchat a vždy se vyplatí počkat si na jinou nabídku, případně si připlatit, než riskovat vážná zranění v prohnilém vraku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.