Vlastnictví výkonného automobilu je jedna věc, ovšem schopnost ho ovládat a adekvátně vyhodnocovat situaci na silnici je věc druhá. O tom se nedávno na vlastní kůži přesvědčil majitel prémiového kabrioletu BMW M4, který si udělal neplánovaný výlet mimo silnici. Následky pak na místě řešil lepící páskou
Celý incident odstartoval cestou ze srazu majitelů luxusních automobilů. Jak už bývá na podobných akcích zvykem, majitelé těchto vozidel se snaží cestou pobavit přihlížející, takže na to občas pořádně šlápnou, ať je jejich vůz pořádně slyšet.
Přesně tak to udělal i majitel oranžového Lamborghini Huracan, které jelo před BMW. Řidič kabrioletu M4 chtěl s řidičem Lamba držet krok, takže na to taky pořádně šlápl, ovšem na rozdíl od řidiče Huracánu podcenil blízkou pravotočivou zatáčku a s celým vozem se poroučel ze svahu do pole.
Incident, který natočil jeden z návštěvníků srazu, vypadá na první pohled docela děsivě. Naštěstí se ale automobil nepřevrátil a nikomu z posádky se nic nestalo. Auto samotné však dostalo pořádně zabrat, řada příplatkových karbonových prvků byla poničena a zadní nárazník kompletně odpadl.
K jeho alespoň provizornímu uchycení nakonec pomohla černá lepící páska, kterou byl nárazník na několika místech uchycen ke karoserii. Přední karbonový splitter se však zalomil pod automobil, načež byl při pokusu o odstranění kompletně urván.
Ve výsledku vlastně dopadlo auto ještě poměrně dobře, nicméně majitele teď čeká pořádně "odbahnění" a návštěva servisu, kde by se mohla objevit další poškození, například podvozku, která nebyla na první pohled vidět.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?