Ruský automechanik Arthur Tussik je skutečnou živoucí legendou. Díky svým videím, na kterých mění naprosto hrůzostrašné vraky v zánovní vozy, se stal celebritou ve světě automobilových nadšenců
Tentokrát se Arthur Tussik pustil do opravy poměrně vážně poškozeného Mercedesu C300, který musel projít poměrně drsnou dopravní nehodou. Velká část motorového prostoru je totiž zdemolována, nosníky byly ohnuty a poškození utrpěl i pravý zadní podběh a pravé zadní dveře. Náraz byl dokonce tak silný, že vystřelil i boční airbagy.
V porovnání s ostatními vozy, které Arthurovi prošly rukama, se však dá označit poškození tohoto Mercedesu za malichernost. Ještě před začátkem oprav však bylo potřeba zbavit se všech poškozených dílů, jako byly blatníky, kapota, chladič, čelo, atd.
Poté přišlo na řadu rovnání předních nosníků, které byly po nárazu ošklivě pokrouceny. Už jen samotné rovnání si vyžádalo řadu měření, řezání, vyklepávání nebo použití laserové vodováhy. Jakmile se však podařilo nosníky narovnat, přišlo na řadu svařování, utěsňování a samozřejmě lakování.
A protože po dobu schnutí barvy se nedalo s nosníky nic dělat, vydal se Arthur k zadní části vozu. Pravé zadní dveře vyměnil za nové a poškozený podběh se rozhodl vyrovnat. Na první pohled malé poškození však vyžadovalo poměrně dost práce a korekcí, jinak by po nasazení dveří byla vidět křivá spára.
Jakmile barva na předních nosnících zaschla, instaloval Arthur na vůz novou kapotu, blatníky a přední masku. Po pěti dnech v servisu se tak vůz mohl vydat na cestu do lakovny, kde strávil dalších pět dnů. A nutno dodat, že na celkem deset dnů práce jsou výsledky skutečně fenomenální.
Bílý Mercedes-Benz C300 4Matic dostal zpět svou zašlou eleganci a slávu. Na fotografii, která oba modely srovnává, pak nemáte šanci poznat, v jakým stavu se vůz předtím nacházel. Trochu nás ale děsí další osud automobilu. Pokud by se ho totiž současný majitel rozhodl prodat, dost pochybujeme o tom, že by nového vlastníka na tento servis upozorňoval.
Trochu nás tedy mrzí, že schopnosti tohoto schopného mechanika budou s největší pravděpodobností časem zneužity k vydělávání na nevědomosti druhých. Z videa se totiž zdá, že bez kvalitního výpisu historie vozidla, nebo vybaveného a znalého mechanika, nebude mít kupec absolutní ponětí o tom, co má vůz za sebou.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.