Ruský automechanik Arthur Tussik je skutečnou živoucí legendou. Díky svým videím, na kterých mění naprosto hrůzostrašné vraky v zánovní vozy, se stal celebritou ve světě automobilových nadšenců
Tentokrát se Arthur Tussik pustil do opravy poměrně vážně poškozeného Mercedesu C300, který musel projít poměrně drsnou dopravní nehodou. Velká část motorového prostoru je totiž zdemolována, nosníky byly ohnuty a poškození utrpěl i pravý zadní podběh a pravé zadní dveře. Náraz byl dokonce tak silný, že vystřelil i boční airbagy.
V porovnání s ostatními vozy, které Arthurovi prošly rukama, se však dá označit poškození tohoto Mercedesu za malichernost. Ještě před začátkem oprav však bylo potřeba zbavit se všech poškozených dílů, jako byly blatníky, kapota, chladič, čelo, atd.
Poté přišlo na řadu rovnání předních nosníků, které byly po nárazu ošklivě pokrouceny. Už jen samotné rovnání si vyžádalo řadu měření, řezání, vyklepávání nebo použití laserové vodováhy. Jakmile se však podařilo nosníky narovnat, přišlo na řadu svařování, utěsňování a samozřejmě lakování.
A protože po dobu schnutí barvy se nedalo s nosníky nic dělat, vydal se Arthur k zadní části vozu. Pravé zadní dveře vyměnil za nové a poškozený podběh se rozhodl vyrovnat. Na první pohled malé poškození však vyžadovalo poměrně dost práce a korekcí, jinak by po nasazení dveří byla vidět křivá spára.
Jakmile barva na předních nosnících zaschla, instaloval Arthur na vůz novou kapotu, blatníky a přední masku. Po pěti dnech v servisu se tak vůz mohl vydat na cestu do lakovny, kde strávil dalších pět dnů. A nutno dodat, že na celkem deset dnů práce jsou výsledky skutečně fenomenální.
Bílý Mercedes-Benz C300 4Matic dostal zpět svou zašlou eleganci a slávu. Na fotografii, která oba modely srovnává, pak nemáte šanci poznat, v jakým stavu se vůz předtím nacházel. Trochu nás ale děsí další osud automobilu. Pokud by se ho totiž současný majitel rozhodl prodat, dost pochybujeme o tom, že by nového vlastníka na tento servis upozorňoval.
Trochu nás tedy mrzí, že schopnosti tohoto schopného mechanika budou s největší pravděpodobností časem zneužity k vydělávání na nevědomosti druhých. Z videa se totiž zdá, že bez kvalitního výpisu historie vozidla, nebo vybaveného a znalého mechanika, nebude mít kupec absolutní ponětí o tom, co má vůz za sebou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.