Když se minulý rok vyrojily informace o speciálně upraveném Ferrari 599, které se mělo zúčastnit závodů série Formula Drifts, okamžitě se z něj stala nejočekávanější novinka roku. Premiéra tohoto exkluzivního vozu, který pod kapotou ukrývá 900 koní, však skončila neslavně.
Ferrari 599 "drifter," o kterém jsme psali začátkem srpna minulého roku, je skutečně ukázkovou přestavbou luxusního sporťáku v monumentální závodní monstrum. Základem úpravy je totiž přeplňovaný motor V12, který díky dvojici turbodmychadel nabízí výkon okolo 900 koní a točivý moment cca 1000 Nm.
We had some flames at #FDLB but Federico Sceriffo is OK! Catch the Top 16 LIVE at 6 PM Eastern right here: https://t.co/CNQsDc90yM pic.twitter.com/RtpqWyzl6p
— Network A (@NetworkA) 7. dubna 2018
Závodní Ferrari přezdívané Fiorella, za jehož volantem usedá zkušený drifter Federico Sceriffo, už se sice objevilo na pár akcích, ovšem vždy se jednalo pouze o testování, ukázky jeho schopností nebo kvalifikace. Na závodní premiéru čekalo Ferrari až do tohoto týdne, ovšem první start se rozhodně nevydařil tak, jak by si závodní stáj představovala.
Hned první závod poznamenala kolize, během které Sceriffo nešťastně ťukl do svého soupeře, kterým byl Chelsea DeNofa - který následně zaparkoval svůj vůz do bezpečnostní bariéry z vyskládaných pneumatik. Během pokračování pak došlo k situaci, kdy vedoucí Sceriffo ve svém Ferrari vyjel z dráhy, zatím co DeNofa pokračoval po okruhu.
Kamery přirozeně sledovaly závodníka na trati, ovšem jakmile se vrátili ke žlutému Ferrari Fiorella, přední část už byla v plamenech. Sceriffo zastavil nešťastně u zdi, čímž si zkomplikoval opouštění vozu, nicméně nakonec z vozu unikl nezraněn. Následně dorazili záchranáři, kteří plameny poměrě rychle zkrotili.
Web Jalopnik následně uvedl, že během pauzy ve vysílání bylo oznámeno, že za požárem stála závada na zavěšení předního kola.
A close up of the flame damaged Ferrari as it came back into the paddock. The team is trying to fix it! #FDLB pic.twitter.com/56EE3FxXdc
— MotorworldHype (@MotorworldHype) 7. dubna 2018
Série fotografií zveřejněná na twitterovém účtu MotorworldHype však naznačuje, že poškození na voze není až tak vážné, jak se po záběrech z videa zdálo. Lidé ze závodní stáje se tak prý budou ze všech sil snažit, aby se Fiorella vrátila na tratě co nejrychleji.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.