Když se minulý rok vyrojily informace o speciálně upraveném Ferrari 599, které se mělo zúčastnit závodů série Formula Drifts, okamžitě se z něj stala nejočekávanější novinka roku. Premiéra tohoto exkluzivního vozu, který pod kapotou ukrývá 900 koní, však skončila neslavně.
Ferrari 599 "drifter," o kterém jsme psali začátkem srpna minulého roku, je skutečně ukázkovou přestavbou luxusního sporťáku v monumentální závodní monstrum. Základem úpravy je totiž přeplňovaný motor V12, který díky dvojici turbodmychadel nabízí výkon okolo 900 koní a točivý moment cca 1000 Nm.
We had some flames at #FDLB but Federico Sceriffo is OK! Catch the Top 16 LIVE at 6 PM Eastern right here: https://t.co/CNQsDc90yM pic.twitter.com/RtpqWyzl6p
— Network A (@NetworkA) 7. dubna 2018
Závodní Ferrari přezdívané Fiorella, za jehož volantem usedá zkušený drifter Federico Sceriffo, už se sice objevilo na pár akcích, ovšem vždy se jednalo pouze o testování, ukázky jeho schopností nebo kvalifikace. Na závodní premiéru čekalo Ferrari až do tohoto týdne, ovšem první start se rozhodně nevydařil tak, jak by si závodní stáj představovala.
Hned první závod poznamenala kolize, během které Sceriffo nešťastně ťukl do svého soupeře, kterým byl Chelsea DeNofa - který následně zaparkoval svůj vůz do bezpečnostní bariéry z vyskládaných pneumatik. Během pokračování pak došlo k situaci, kdy vedoucí Sceriffo ve svém Ferrari vyjel z dráhy, zatím co DeNofa pokračoval po okruhu.
Kamery přirozeně sledovaly závodníka na trati, ovšem jakmile se vrátili ke žlutému Ferrari Fiorella, přední část už byla v plamenech. Sceriffo zastavil nešťastně u zdi, čímž si zkomplikoval opouštění vozu, nicméně nakonec z vozu unikl nezraněn. Následně dorazili záchranáři, kteří plameny poměrě rychle zkrotili.
Web Jalopnik následně uvedl, že během pauzy ve vysílání bylo oznámeno, že za požárem stála závada na zavěšení předního kola.
A close up of the flame damaged Ferrari as it came back into the paddock. The team is trying to fix it! #FDLB pic.twitter.com/56EE3FxXdc
— MotorworldHype (@MotorworldHype) 7. dubna 2018
Série fotografií zveřejněná na twitterovém účtu MotorworldHype však naznačuje, že poškození na voze není až tak vážné, jak se po záběrech z videa zdálo. Lidé ze závodní stáje se tak prý budou ze všech sil snažit, aby se Fiorella vrátila na tratě co nejrychleji.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.