Když se minulý rok vyrojily informace o speciálně upraveném Ferrari 599, které se mělo zúčastnit závodů série Formula Drifts, okamžitě se z něj stala nejočekávanější novinka roku. Premiéra tohoto exkluzivního vozu, který pod kapotou ukrývá 900 koní, však skončila neslavně.
Ferrari 599 "drifter," o kterém jsme psali začátkem srpna minulého roku, je skutečně ukázkovou přestavbou luxusního sporťáku v monumentální závodní monstrum. Základem úpravy je totiž přeplňovaný motor V12, který díky dvojici turbodmychadel nabízí výkon okolo 900 koní a točivý moment cca 1000 Nm.
We had some flames at #FDLB but Federico Sceriffo is OK! Catch the Top 16 LIVE at 6 PM Eastern right here: https://t.co/CNQsDc90yM pic.twitter.com/RtpqWyzl6p
— Network A (@NetworkA) 7. dubna 2018
Závodní Ferrari přezdívané Fiorella, za jehož volantem usedá zkušený drifter Federico Sceriffo, už se sice objevilo na pár akcích, ovšem vždy se jednalo pouze o testování, ukázky jeho schopností nebo kvalifikace. Na závodní premiéru čekalo Ferrari až do tohoto týdne, ovšem první start se rozhodně nevydařil tak, jak by si závodní stáj představovala.
Hned první závod poznamenala kolize, během které Sceriffo nešťastně ťukl do svého soupeře, kterým byl Chelsea DeNofa - který následně zaparkoval svůj vůz do bezpečnostní bariéry z vyskládaných pneumatik. Během pokračování pak došlo k situaci, kdy vedoucí Sceriffo ve svém Ferrari vyjel z dráhy, zatím co DeNofa pokračoval po okruhu.
Kamery přirozeně sledovaly závodníka na trati, ovšem jakmile se vrátili ke žlutému Ferrari Fiorella, přední část už byla v plamenech. Sceriffo zastavil nešťastně u zdi, čímž si zkomplikoval opouštění vozu, nicméně nakonec z vozu unikl nezraněn. Následně dorazili záchranáři, kteří plameny poměrě rychle zkrotili.
Web Jalopnik následně uvedl, že během pauzy ve vysílání bylo oznámeno, že za požárem stála závada na zavěšení předního kola.
A close up of the flame damaged Ferrari as it came back into the paddock. The team is trying to fix it! #FDLB pic.twitter.com/56EE3FxXdc
— MotorworldHype (@MotorworldHype) 7. dubna 2018
Série fotografií zveřejněná na twitterovém účtu MotorworldHype však naznačuje, že poškození na voze není až tak vážné, jak se po záběrech z videa zdálo. Lidé ze závodní stáje se tak prý budou ze všech sil snažit, aby se Fiorella vrátila na tratě co nejrychleji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.