Když se minulý rok vyrojily informace o speciálně upraveném Ferrari 599, které se mělo zúčastnit závodů série Formula Drifts, okamžitě se z něj stala nejočekávanější novinka roku. Premiéra tohoto exkluzivního vozu, který pod kapotou ukrývá 900 koní, však skončila neslavně.
Ferrari 599 "drifter," o kterém jsme psali začátkem srpna minulého roku, je skutečně ukázkovou přestavbou luxusního sporťáku v monumentální závodní monstrum. Základem úpravy je totiž přeplňovaný motor V12, který díky dvojici turbodmychadel nabízí výkon okolo 900 koní a točivý moment cca 1000 Nm.
We had some flames at #FDLB but Federico Sceriffo is OK! Catch the Top 16 LIVE at 6 PM Eastern right here: https://t.co/CNQsDc90yM pic.twitter.com/RtpqWyzl6p
— Network A (@NetworkA) 7. dubna 2018
Závodní Ferrari přezdívané Fiorella, za jehož volantem usedá zkušený drifter Federico Sceriffo, už se sice objevilo na pár akcích, ovšem vždy se jednalo pouze o testování, ukázky jeho schopností nebo kvalifikace. Na závodní premiéru čekalo Ferrari až do tohoto týdne, ovšem první start se rozhodně nevydařil tak, jak by si závodní stáj představovala.
Hned první závod poznamenala kolize, během které Sceriffo nešťastně ťukl do svého soupeře, kterým byl Chelsea DeNofa - který následně zaparkoval svůj vůz do bezpečnostní bariéry z vyskládaných pneumatik. Během pokračování pak došlo k situaci, kdy vedoucí Sceriffo ve svém Ferrari vyjel z dráhy, zatím co DeNofa pokračoval po okruhu.
Kamery přirozeně sledovaly závodníka na trati, ovšem jakmile se vrátili ke žlutému Ferrari Fiorella, přední část už byla v plamenech. Sceriffo zastavil nešťastně u zdi, čímž si zkomplikoval opouštění vozu, nicméně nakonec z vozu unikl nezraněn. Následně dorazili záchranáři, kteří plameny poměrě rychle zkrotili.
Web Jalopnik následně uvedl, že během pauzy ve vysílání bylo oznámeno, že za požárem stála závada na zavěšení předního kola.
A close up of the flame damaged Ferrari as it came back into the paddock. The team is trying to fix it! #FDLB pic.twitter.com/56EE3FxXdc
— MotorworldHype (@MotorworldHype) 7. dubna 2018
Série fotografií zveřejněná na twitterovém účtu MotorworldHype však naznačuje, že poškození na voze není až tak vážné, jak se po záběrech z videa zdálo. Lidé ze závodní stáje se tak prý budou ze všech sil snažit, aby se Fiorella vrátila na tratě co nejrychleji.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.