Když se minulý rok vyrojily informace o speciálně upraveném Ferrari 599, které se mělo zúčastnit závodů série Formula Drifts, okamžitě se z něj stala nejočekávanější novinka roku. Premiéra tohoto exkluzivního vozu, který pod kapotou ukrývá 900 koní, však skončila neslavně.
Ferrari 599 "drifter," o kterém jsme psali začátkem srpna minulého roku, je skutečně ukázkovou přestavbou luxusního sporťáku v monumentální závodní monstrum. Základem úpravy je totiž přeplňovaný motor V12, který díky dvojici turbodmychadel nabízí výkon okolo 900 koní a točivý moment cca 1000 Nm.
We had some flames at #FDLB but Federico Sceriffo is OK! Catch the Top 16 LIVE at 6 PM Eastern right here: https://t.co/CNQsDc90yM pic.twitter.com/RtpqWyzl6p
— Network A (@NetworkA) 7. dubna 2018
Závodní Ferrari přezdívané Fiorella, za jehož volantem usedá zkušený drifter Federico Sceriffo, už se sice objevilo na pár akcích, ovšem vždy se jednalo pouze o testování, ukázky jeho schopností nebo kvalifikace. Na závodní premiéru čekalo Ferrari až do tohoto týdne, ovšem první start se rozhodně nevydařil tak, jak by si závodní stáj představovala.
Hned první závod poznamenala kolize, během které Sceriffo nešťastně ťukl do svého soupeře, kterým byl Chelsea DeNofa - který následně zaparkoval svůj vůz do bezpečnostní bariéry z vyskládaných pneumatik. Během pokračování pak došlo k situaci, kdy vedoucí Sceriffo ve svém Ferrari vyjel z dráhy, zatím co DeNofa pokračoval po okruhu.
Kamery přirozeně sledovaly závodníka na trati, ovšem jakmile se vrátili ke žlutému Ferrari Fiorella, přední část už byla v plamenech. Sceriffo zastavil nešťastně u zdi, čímž si zkomplikoval opouštění vozu, nicméně nakonec z vozu unikl nezraněn. Následně dorazili záchranáři, kteří plameny poměrě rychle zkrotili.
Web Jalopnik následně uvedl, že během pauzy ve vysílání bylo oznámeno, že za požárem stála závada na zavěšení předního kola.
A close up of the flame damaged Ferrari as it came back into the paddock. The team is trying to fix it! #FDLB pic.twitter.com/56EE3FxXdc
— MotorworldHype (@MotorworldHype) 7. dubna 2018
Série fotografií zveřejněná na twitterovém účtu MotorworldHype však naznačuje, že poškození na voze není až tak vážné, jak se po záběrech z videa zdálo. Lidé ze závodní stáje se tak prý budou ze všech sil snažit, aby se Fiorella vrátila na tratě co nejrychleji.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.