Škoda Kodiaq byla pro automobilku velkým krokem do neznáma, ovšem už pár měsíců po zahájení prodejů se ukázalo, že tenhle krok se zatraceně vyplatil. Lidé mají o Kodiaq ohromný zájem a prodeje to potvrzují. Nyní se navíc objevují až neuvěřitelně pochvalné zprávy z druhé strany zeměkoule. Australané jsou totiž z nového Kodiaqu naprosto unesení.
Kodiaq je opravdu zdařilým SUVčkem, což jsme si už mohli několikrát vyzkoušet na vlastní kůži. Z pohledu středoevropana tohle auto splňuje snad všechny možné potřeby, ovšem jak na evropské SUV zareagovali na kontinentu, který je z větší části pokryt extrémně náročným terénem a nehostinnou pouští?
Až neuvěřitelně pozitivně. Australský server News.com.au dokonce Kodiaq vyzdvihl nad všechna ostatní sedmimístná SUVčka - sluší se přitom zdůraznit, že trh sedmimístných SUV je v Austrálii výrazně bohatší, než na co jsme zvyklí z Evropy. Australské podnebí navíc vystavuje automobil každodenně pořádné zatěžkávací zkoušce zvlášť pokud se člověk rozhodne cestovat přes vnitrozemí.
Základem pro úspěch se v Austrálii stala cena. Sedmimístný Kodiaq totiž začíná na částce 46 240 australských dolarů, což vychází na cca 733 000 Kč. Za tuto částku, za kterou jinak v Austrálii koupíte spíše jen středně velké SUV, však dostanete parádně vybavený vůz, který nabídne systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, monitorování tlaku v pneumatik, elektricky ovládané zadní dveře, 8-palcový infotainment a řadu dalších prvků výbavy. Navíc je vůz kryt pětiletou zárukou.
Navíc si redaktoři z News.com.au pochvalují skvělou práci s prostorem. Kromě toho, že Kodiaq nabízí skutečně využitelných sedm míst, totiž nabízí i řadu šikovně umístěných a hlavně praktických odkládacích a úložných prostor. Ať už se budeme bavit o dvou schránkách v přístrojové desce, obří schránce pod loketní opěrkou nebo praktických kapsách ve dveřích. Navíc i v sedmimístném provedení nabídne Kodiaq cca 270 litrů úložného prostoru.
Pochvalu sklidil i 2.0 litrový přeplňovaný motor o výkonu 132 kW, který byl spojen se sedmistupňovým automatem. Pohonná jednotka je kultivovaná a vůz je agilní. Díky dobře nastavenému podvozku a řízení se navíc vůz příjemně ovládá jak ve městě, tak na dálnicích. Schopnosti vozu jsou prý ohromující, což Škodě pomohlo k doporučení v anketě Auto roku.
Pochvalu si vysloužila i Simply Clever řešení. Škrabka na led samozřejmě v Austrálii pozbývá smyslu, ovšem drobnosti jako deštník ve dveřích, nebo LED baterka v kufru, si prostě o pozornost říkají. Stejně tak systém, který chrání dveře před poškrábáním při otevření - je jednoduchý, ale geniální.
Ani Kodiaqu se však nevyhnula kritika. Tu sklízí především za nepochopitelně nastavené balíčky příplatkové výbavy. A musíme dát australským redaktorům za pravdu, že systémy jako hlídání mrtvého úhlu nebo monitorování dopravy za vozem jsou v "Luxusním balíčku" poněkud zvláštní. Stejně tak působí i prémiový audio-systém a systém autonomního parkování v "Technickém balíčku." Tahle drobnost však nemohla reputaci vozu pokazit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?