Na internet se dostalo video, na kterém pracovník čínského dealerství automobilky Škoda prozkoumává motor Kodiaqu - se šroubovákem v ruce. Jeho objev sice není nijak překvapivý, nicméně internet si z něj už stihl udělat senzaci.
Video, které se v posledních týdnech šíří po internetu, vlastně neukazuje nic šokujícího - tedy alespoň pro lidi, kteří něco málo tuší o automobilovém průmyslu. Na videu je totiž zachycen pracovník čínského dealerství automobilky Škoda, který se šroubovákem v ruce odstraňuje logo okřídleného šípu, pod kterým je ukryto logo VW.
Upřímně řečeno, přijde to ještě někomu překvapující? Vždyť je to stejně, jako divit se, že v Mini naleznete loga automobilky BMW, nebo že Smart má díly z automobilky Mercede-Benz. Většina značek zkrátka patří do nějakých koncernů či společenství a sdílení dílů není nijak neobvyklé.
Ostatně všechny automobily z koncernu VW využívají stejné platformy a pokud by měl člověk dostatek času a prostředků, jistě by během rozebírání jednoho vozu našel loga téměř všech značek z koncernu. U samotného krytu motoru se pak automobilce rozhodně nedivíme, že nechtěla utrácet za nový kryt jen kvůli logu, které se dá snadno zamaskovat.
Ostatně mladoboleslavská Škodovka rozhodně není jediná, která to tak dělá. Již dříve se objevilo na internetu video, na kterém majitel Seatu Cupra odhaluje pod logem Seatu logo automobilky Volkswagen. V tomto konkrétním případě se navíc pravděpodobně jednalo o motor, který by se dal standardně najít pod kapotou Volkswagenu Golf R.
Navzdory popularitě videa tedy pochybujeme, že by mohlo Škodovce jakkoliv ublížit. Domácí automobilka je totiž v Číně poměrně populární a naopak čínský trh je pro Škodu tím vůbec největším a zřejmě i nejvýnosnějším.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.