Na internet se dostalo video, na kterém pracovník čínského dealerství automobilky Škoda prozkoumává motor Kodiaqu - se šroubovákem v ruce. Jeho objev sice není nijak překvapivý, nicméně internet si z něj už stihl udělat senzaci.
Video, které se v posledních týdnech šíří po internetu, vlastně neukazuje nic šokujícího - tedy alespoň pro lidi, kteří něco málo tuší o automobilovém průmyslu. Na videu je totiž zachycen pracovník čínského dealerství automobilky Škoda, který se šroubovákem v ruce odstraňuje logo okřídleného šípu, pod kterým je ukryto logo VW.
Upřímně řečeno, přijde to ještě někomu překvapující? Vždyť je to stejně, jako divit se, že v Mini naleznete loga automobilky BMW, nebo že Smart má díly z automobilky Mercede-Benz. Většina značek zkrátka patří do nějakých koncernů či společenství a sdílení dílů není nijak neobvyklé.
Ostatně všechny automobily z koncernu VW využívají stejné platformy a pokud by měl člověk dostatek času a prostředků, jistě by během rozebírání jednoho vozu našel loga téměř všech značek z koncernu. U samotného krytu motoru se pak automobilce rozhodně nedivíme, že nechtěla utrácet za nový kryt jen kvůli logu, které se dá snadno zamaskovat.
Ostatně mladoboleslavská Škodovka rozhodně není jediná, která to tak dělá. Již dříve se objevilo na internetu video, na kterém majitel Seatu Cupra odhaluje pod logem Seatu logo automobilky Volkswagen. V tomto konkrétním případě se navíc pravděpodobně jednalo o motor, který by se dal standardně najít pod kapotou Volkswagenu Golf R.
Navzdory popularitě videa tedy pochybujeme, že by mohlo Škodovce jakkoliv ublížit. Domácí automobilka je totiž v Číně poměrně populární a naopak čínský trh je pro Škodu tím vůbec největším a zřejmě i nejvýnosnějším.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?