Na internet se dostalo video, na kterém pracovník čínského dealerství automobilky Škoda prozkoumává motor Kodiaqu - se šroubovákem v ruce. Jeho objev sice není nijak překvapivý, nicméně internet si z něj už stihl udělat senzaci.
Video, které se v posledních týdnech šíří po internetu, vlastně neukazuje nic šokujícího - tedy alespoň pro lidi, kteří něco málo tuší o automobilovém průmyslu. Na videu je totiž zachycen pracovník čínského dealerství automobilky Škoda, který se šroubovákem v ruce odstraňuje logo okřídleného šípu, pod kterým je ukryto logo VW.
Upřímně řečeno, přijde to ještě někomu překvapující? Vždyť je to stejně, jako divit se, že v Mini naleznete loga automobilky BMW, nebo že Smart má díly z automobilky Mercede-Benz. Většina značek zkrátka patří do nějakých koncernů či společenství a sdílení dílů není nijak neobvyklé.
Ostatně všechny automobily z koncernu VW využívají stejné platformy a pokud by měl člověk dostatek času a prostředků, jistě by během rozebírání jednoho vozu našel loga téměř všech značek z koncernu. U samotného krytu motoru se pak automobilce rozhodně nedivíme, že nechtěla utrácet za nový kryt jen kvůli logu, které se dá snadno zamaskovat.
Ostatně mladoboleslavská Škodovka rozhodně není jediná, která to tak dělá. Již dříve se objevilo na internetu video, na kterém majitel Seatu Cupra odhaluje pod logem Seatu logo automobilky Volkswagen. V tomto konkrétním případě se navíc pravděpodobně jednalo o motor, který by se dal standardně najít pod kapotou Volkswagenu Golf R.
Navzdory popularitě videa tedy pochybujeme, že by mohlo Škodovce jakkoliv ublížit. Domácí automobilka je totiž v Číně poměrně populární a naopak čínský trh je pro Škodu tím vůbec největším a zřejmě i nejvýnosnějším.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?