Na internet se dostalo video, na kterém pracovník čínského dealerství automobilky Škoda prozkoumává motor Kodiaqu - se šroubovákem v ruce. Jeho objev sice není nijak překvapivý, nicméně internet si z něj už stihl udělat senzaci.
Video, které se v posledních týdnech šíří po internetu, vlastně neukazuje nic šokujícího - tedy alespoň pro lidi, kteří něco málo tuší o automobilovém průmyslu. Na videu je totiž zachycen pracovník čínského dealerství automobilky Škoda, který se šroubovákem v ruce odstraňuje logo okřídleného šípu, pod kterým je ukryto logo VW.
Upřímně řečeno, přijde to ještě někomu překvapující? Vždyť je to stejně, jako divit se, že v Mini naleznete loga automobilky BMW, nebo že Smart má díly z automobilky Mercede-Benz. Většina značek zkrátka patří do nějakých koncernů či společenství a sdílení dílů není nijak neobvyklé.
Ostatně všechny automobily z koncernu VW využívají stejné platformy a pokud by měl člověk dostatek času a prostředků, jistě by během rozebírání jednoho vozu našel loga téměř všech značek z koncernu. U samotného krytu motoru se pak automobilce rozhodně nedivíme, že nechtěla utrácet za nový kryt jen kvůli logu, které se dá snadno zamaskovat.
Ostatně mladoboleslavská Škodovka rozhodně není jediná, která to tak dělá. Již dříve se objevilo na internetu video, na kterém majitel Seatu Cupra odhaluje pod logem Seatu logo automobilky Volkswagen. V tomto konkrétním případě se navíc pravděpodobně jednalo o motor, který by se dal standardně najít pod kapotou Volkswagenu Golf R.
Navzdory popularitě videa tedy pochybujeme, že by mohlo Škodovce jakkoliv ublížit. Domácí automobilka je totiž v Číně poměrně populární a naopak čínský trh je pro Škodu tím vůbec největším a zřejmě i nejvýnosnějším.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.