Elektromobily značky Tesla se stále řadí k tomu nejlepšímu na trhu, ovšem i přes přehršel technologií mají jednoho velice mocného nepřítele, který dokáže z většiny jejich předností udělat negativa. Mluvíme samozřejmě o přírodě a mrazivém počasí, se kterým si elektromobily zrovna dobře nerozumějí.
Je všeobecně známým fakte, že elektromobily nesnášejí mrazivé počasí zrovna dobře. Výrobci se sice snaží přinášet řadu propracovaných technologií, díky kterým trpí akumulátory méně, ovšem vozy nabité moderními technologiemi dokáží majitele potrápit i řadou dalších potíží.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil chlapík z YouTube kanálu "Now You Know", který nechal svou Teslu Model 3 přes noc zaparkovanou venku - a to při mrazech okolo - 3 °C. Chtěl přitom zvědavcům ukázat, s jakými problémy se musejí potýkat majitelé těchto elektromobilů v mrazivých oblastech.
Hned prvním problémem byla klika, která je ukryta v karoserii. Ve spárách ovšem zamrzla voda, takže s klikou nebylo možné normálně pohnout. Pomohlo až "poklepání" pěstí, díky kterému klika povolila. Kromě toho bylo potřeba ještě odstranit vrstvu ledu u zrcátek, která se po zamčení automaticky přiklápí. To byl ovšem pouze začátek.
Vůz má totiž bezrámové dveře, takže před každým otevřením musí dojít ke stažení okna o pár milimetrů. Mezi těsněním a sklem se však přes noc vytvořila vrstva ledu, k jejímuž odstranění používá majitel Tesly starý fén. Není to zrovna elegantní řešení, ovšem za chvíli už bylo možné vůz otevřít bez jakýchkoliv rizik poškození těsnění.
Dalším problémem však byla dvířka, která zakrývají nabíjecí port. Ta se mají po vypojení nabíjecího kabelu automaticky zavřít, ovšem v tomto případě k tomu nedošlo. Důvodem byla drobná vrstva ledu, která se vytvořila na ovládacím táhlu dvířek. Po jejím odstranění se dvířka zavřela.
Finální výzvou byla skla, respektive jejich odmrazování. Nebudeme vás dlouho napínat, trvalo to cca tři minuty, než ventilátor začal foukat teplý vzduch. K povolení ledu na čelním skle došlo po cca 8 minutách. O finální odstranění ledu se nakonec postaraly tlumiče. Vrstva ledu na zadním skle také povolila až po 8 minutách, ovšem k jejímu odstranění bylo zapotřebí rukavice.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.