Elektromobily značky Tesla se stále řadí k tomu nejlepšímu na trhu, ovšem i přes přehršel technologií mají jednoho velice mocného nepřítele, který dokáže z většiny jejich předností udělat negativa. Mluvíme samozřejmě o přírodě a mrazivém počasí, se kterým si elektromobily zrovna dobře nerozumějí.
Je všeobecně známým fakte, že elektromobily nesnášejí mrazivé počasí zrovna dobře. Výrobci se sice snaží přinášet řadu propracovaných technologií, díky kterým trpí akumulátory méně, ovšem vozy nabité moderními technologiemi dokáží majitele potrápit i řadou dalších potíží.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil chlapík z YouTube kanálu "Now You Know", který nechal svou Teslu Model 3 přes noc zaparkovanou venku - a to při mrazech okolo - 3 °C. Chtěl přitom zvědavcům ukázat, s jakými problémy se musejí potýkat majitelé těchto elektromobilů v mrazivých oblastech.
Hned prvním problémem byla klika, která je ukryta v karoserii. Ve spárách ovšem zamrzla voda, takže s klikou nebylo možné normálně pohnout. Pomohlo až "poklepání" pěstí, díky kterému klika povolila. Kromě toho bylo potřeba ještě odstranit vrstvu ledu u zrcátek, která se po zamčení automaticky přiklápí. To byl ovšem pouze začátek.
Vůz má totiž bezrámové dveře, takže před každým otevřením musí dojít ke stažení okna o pár milimetrů. Mezi těsněním a sklem se však přes noc vytvořila vrstva ledu, k jejímuž odstranění používá majitel Tesly starý fén. Není to zrovna elegantní řešení, ovšem za chvíli už bylo možné vůz otevřít bez jakýchkoliv rizik poškození těsnění.
Dalším problémem však byla dvířka, která zakrývají nabíjecí port. Ta se mají po vypojení nabíjecího kabelu automaticky zavřít, ovšem v tomto případě k tomu nedošlo. Důvodem byla drobná vrstva ledu, která se vytvořila na ovládacím táhlu dvířek. Po jejím odstranění se dvířka zavřela.
Finální výzvou byla skla, respektive jejich odmrazování. Nebudeme vás dlouho napínat, trvalo to cca tři minuty, než ventilátor začal foukat teplý vzduch. K povolení ledu na čelním skle došlo po cca 8 minutách. O finální odstranění ledu se nakonec postaraly tlumiče. Vrstva ledu na zadním skle také povolila až po 8 minutách, ovšem k jejímu odstranění bylo zapotřebí rukavice.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?