Tesla Model 3 vs. námraza? Bez fénu se ani nedostanete dovnitř

Tesla Model 3 přes noc pořádně zamrzla
Tesla Model 3 přes noc pořádně zamrzla, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. dubna 2018 10:32
Sdílej:

Elektromobily značky Tesla se stále řadí k tomu nejlepšímu na trhu, ovšem i přes přehršel technologií mají jednoho velice mocného nepřítele, který dokáže z většiny jejich předností udělat negativa. Mluvíme samozřejmě o přírodě a mrazivém počasí, se kterým si elektromobily zrovna dobře nerozumějí.

Je všeobecně známým fakte, že elektromobily nesnášejí mrazivé počasí zrovna dobře. Výrobci se sice snaží přinášet řadu propracovaných technologií, díky kterým trpí akumulátory méně, ovšem vozy nabité moderními technologiemi dokáží majitele potrápit i řadou dalších potíží.

Na vlastní kůži se o tom přesvědčil chlapík z YouTube kanálu "Now You Know", který nechal svou Teslu Model 3 přes noc zaparkovanou venku - a to při mrazech okolo - 3 °C. Chtěl přitom zvědavcům ukázat, s jakými problémy se musejí potýkat majitelé těchto elektromobilů v mrazivých oblastech.

Hned prvním problémem byla klika, která je ukryta v karoserii. Ve spárách ovšem zamrzla voda, takže s klikou nebylo možné normálně pohnout. Pomohlo až "poklepání" pěstí, díky kterému klika povolila. Kromě toho bylo potřeba ještě odstranit vrstvu ledu u zrcátek, která se po zamčení automaticky přiklápí. To byl ovšem pouze začátek.

Vůz má totiž bezrámové dveře, takže před každým otevřením musí dojít ke stažení okna o pár milimetrů. Mezi těsněním a sklem se však přes noc vytvořila vrstva ledu, k jejímuž odstranění používá majitel Tesly starý fén. Není to zrovna elegantní řešení, ovšem za chvíli už bylo možné vůz otevřít bez jakýchkoliv rizik poškození těsnění.

Dalším problémem však byla dvířka, která zakrývají nabíjecí port. Ta se mají po vypojení nabíjecího kabelu automaticky zavřít, ovšem v tomto případě k tomu nedošlo. Důvodem byla drobná vrstva ledu, která se vytvořila na ovládacím táhlu dvířek. Po jejím odstranění se dvířka zavřela.

Finální výzvou byla skla, respektive jejich odmrazování. Nebudeme vás dlouho napínat, trvalo to cca tři minuty, než ventilátor začal foukat teplý vzduch. K povolení ledu na čelním skle došlo po cca 8 minutách. O finální odstranění ledu se nakonec postaraly tlumiče. Vrstva ledu na zadním skle také povolila až po 8 minutách, ovšem k jejímu odstranění bylo zapotřebí rukavice.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.