Mercedes-Benz třídy S patří k tomu nejluxusnějšímu, v čem můžete cestovat. Automobilka již celá desetiletí vkládá do svého vrcholného modelu ty nejlepší a nejnovější technologie, díky čemuž se třída S stala synonymem luxusu, komfortu a bezpečí.
Během nedávného omlazení poslední generace třídy S, které proběhlo minulý rok, nadělila automobilka své vlajkové lodi řadu nových technologií, z nichž řada se stará o maximální komfort posádky. Jednou z nich je například funkce "Energizing Comfort Control", díky které umí automobil nastavit klimatizaci, ambientní osvětlení a sedadla tak, aby vám zvedl náladu.
Kromě špatné nálady si však Mercedes umí poradit i s bolavými zády. Vozy třídy S jsou totiž vybaveny skutečně luxusními sedadly, které kromě dnes již obvyklého vyhřívání a ventilace dokáží nabídnout i jedinečnou masáž, nebo funkci, díky kterým vás sedačka udrží na místě i při průjezdu zatáčkou.
Jak ale Mercedes těchto funkcí dosáhl? To se rozhodl zjistit jeden ze šťastlivců, který si mohl novou třídu S na týden vyzkoušet: světoznámý YouTuber z kanálu What's Inside, kterého na YouTube sleduje přes 5.4 milionu diváků. A protože měl automobil jen půjčený, dostal tento YouTuber pozvání od samotné automobilky do Stuttgartu, kde mohl rozřezat sedadlo jednoho z testovacích vozů.
Taková nabídka se samozřejmě neodmítá, takže YouTuber vybavený ostrým nožem bleskurychle rozpáral velice jemnou kůži, pod kterou nalezl drátky vyhřívání a několik vrstev jemné pěny. Pod vrstvami pěny se pak nalézá několik desítek polštářků, které se nafukují pumpou umístěnou v kufru.
Tyto polštářky pak slouží právě jako "masáž horkými kameny", bederní opěrka, nebo opora pro ramena. V případě průjezdu zatáčkou se pak nafukuje dvojice polštářů v bočnicích, díky kterým vůz řidiče podrží na místě a nabízí mu dokonalou oporu.
V sedáku, který je tvořen velice měkkou paměťovou pěnou, je umístěna čtveřice ventilátorů, která zajišťuje cirkulaci vzduchu. Vzduch je nasáván z prostoru pod sedačkou řidiče, díky čemuž působí skutečně "svěže" a chladně.
Překvapením pro YouTubera byla malá kapsa na přední straně sedadla, do které automobilka ukryla hasicí přístroj. Ten je všeobecně považován za ideální doplněk automobilu, ovšem v některých státech je dokonce považován za součást povinné výbavy.
Pokud teď kroutíte hlavou, máte nejspíš pravdu. Všechny tyhle informace se daly s trochou trpělivosti najít na internetu, nebo v uživatelské příručce. Samotné čtení by ale jistě nepřitáhlo za 24 hodin téměř 900 000 diváků - a o tom přeci YouTube je.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.