Mercedes-Benz třídy S patří k tomu nejluxusnějšímu, v čem můžete cestovat. Automobilka již celá desetiletí vkládá do svého vrcholného modelu ty nejlepší a nejnovější technologie, díky čemuž se třída S stala synonymem luxusu, komfortu a bezpečí.
Během nedávného omlazení poslední generace třídy S, které proběhlo minulý rok, nadělila automobilka své vlajkové lodi řadu nových technologií, z nichž řada se stará o maximální komfort posádky. Jednou z nich je například funkce "Energizing Comfort Control", díky které umí automobil nastavit klimatizaci, ambientní osvětlení a sedadla tak, aby vám zvedl náladu.
Kromě špatné nálady si však Mercedes umí poradit i s bolavými zády. Vozy třídy S jsou totiž vybaveny skutečně luxusními sedadly, které kromě dnes již obvyklého vyhřívání a ventilace dokáží nabídnout i jedinečnou masáž, nebo funkci, díky kterým vás sedačka udrží na místě i při průjezdu zatáčkou.
Jak ale Mercedes těchto funkcí dosáhl? To se rozhodl zjistit jeden ze šťastlivců, který si mohl novou třídu S na týden vyzkoušet: světoznámý YouTuber z kanálu What's Inside, kterého na YouTube sleduje přes 5.4 milionu diváků. A protože měl automobil jen půjčený, dostal tento YouTuber pozvání od samotné automobilky do Stuttgartu, kde mohl rozřezat sedadlo jednoho z testovacích vozů.
Taková nabídka se samozřejmě neodmítá, takže YouTuber vybavený ostrým nožem bleskurychle rozpáral velice jemnou kůži, pod kterou nalezl drátky vyhřívání a několik vrstev jemné pěny. Pod vrstvami pěny se pak nalézá několik desítek polštářků, které se nafukují pumpou umístěnou v kufru.
Tyto polštářky pak slouží právě jako "masáž horkými kameny", bederní opěrka, nebo opora pro ramena. V případě průjezdu zatáčkou se pak nafukuje dvojice polštářů v bočnicích, díky kterým vůz řidiče podrží na místě a nabízí mu dokonalou oporu.
V sedáku, který je tvořen velice měkkou paměťovou pěnou, je umístěna čtveřice ventilátorů, která zajišťuje cirkulaci vzduchu. Vzduch je nasáván z prostoru pod sedačkou řidiče, díky čemuž působí skutečně "svěže" a chladně.
Překvapením pro YouTubera byla malá kapsa na přední straně sedadla, do které automobilka ukryla hasicí přístroj. Ten je všeobecně považován za ideální doplněk automobilu, ovšem v některých státech je dokonce považován za součást povinné výbavy.
Pokud teď kroutíte hlavou, máte nejspíš pravdu. Všechny tyhle informace se daly s trochou trpělivosti najít na internetu, nebo v uživatelské příručce. Samotné čtení by ale jistě nepřitáhlo za 24 hodin téměř 900 000 diváků - a o tom přeci YouTube je.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?