Mercedes-Benz třídy S patří k tomu nejluxusnějšímu, v čem můžete cestovat. Automobilka již celá desetiletí vkládá do svého vrcholného modelu ty nejlepší a nejnovější technologie, díky čemuž se třída S stala synonymem luxusu, komfortu a bezpečí.
Během nedávného omlazení poslední generace třídy S, které proběhlo minulý rok, nadělila automobilka své vlajkové lodi řadu nových technologií, z nichž řada se stará o maximální komfort posádky. Jednou z nich je například funkce "Energizing Comfort Control", díky které umí automobil nastavit klimatizaci, ambientní osvětlení a sedadla tak, aby vám zvedl náladu.
Kromě špatné nálady si však Mercedes umí poradit i s bolavými zády. Vozy třídy S jsou totiž vybaveny skutečně luxusními sedadly, které kromě dnes již obvyklého vyhřívání a ventilace dokáží nabídnout i jedinečnou masáž, nebo funkci, díky kterým vás sedačka udrží na místě i při průjezdu zatáčkou.
Jak ale Mercedes těchto funkcí dosáhl? To se rozhodl zjistit jeden ze šťastlivců, který si mohl novou třídu S na týden vyzkoušet: světoznámý YouTuber z kanálu What's Inside, kterého na YouTube sleduje přes 5.4 milionu diváků. A protože měl automobil jen půjčený, dostal tento YouTuber pozvání od samotné automobilky do Stuttgartu, kde mohl rozřezat sedadlo jednoho z testovacích vozů.
Taková nabídka se samozřejmě neodmítá, takže YouTuber vybavený ostrým nožem bleskurychle rozpáral velice jemnou kůži, pod kterou nalezl drátky vyhřívání a několik vrstev jemné pěny. Pod vrstvami pěny se pak nalézá několik desítek polštářků, které se nafukují pumpou umístěnou v kufru.
Tyto polštářky pak slouží právě jako "masáž horkými kameny", bederní opěrka, nebo opora pro ramena. V případě průjezdu zatáčkou se pak nafukuje dvojice polštářů v bočnicích, díky kterým vůz řidiče podrží na místě a nabízí mu dokonalou oporu.
V sedáku, který je tvořen velice měkkou paměťovou pěnou, je umístěna čtveřice ventilátorů, která zajišťuje cirkulaci vzduchu. Vzduch je nasáván z prostoru pod sedačkou řidiče, díky čemuž působí skutečně "svěže" a chladně.
Překvapením pro YouTubera byla malá kapsa na přední straně sedadla, do které automobilka ukryla hasicí přístroj. Ten je všeobecně považován za ideální doplněk automobilu, ovšem v některých státech je dokonce považován za součást povinné výbavy.
Pokud teď kroutíte hlavou, máte nejspíš pravdu. Všechny tyhle informace se daly s trochou trpělivosti najít na internetu, nebo v uživatelské příručce. Samotné čtení by ale jistě nepřitáhlo za 24 hodin téměř 900 000 diváků - a o tom přeci YouTube je.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.