Mercedes-Benz třídy S patří k tomu nejluxusnějšímu, v čem můžete cestovat. Automobilka již celá desetiletí vkládá do svého vrcholného modelu ty nejlepší a nejnovější technologie, díky čemuž se třída S stala synonymem luxusu, komfortu a bezpečí.
Během nedávného omlazení poslední generace třídy S, které proběhlo minulý rok, nadělila automobilka své vlajkové lodi řadu nových technologií, z nichž řada se stará o maximální komfort posádky. Jednou z nich je například funkce "Energizing Comfort Control", díky které umí automobil nastavit klimatizaci, ambientní osvětlení a sedadla tak, aby vám zvedl náladu.
Kromě špatné nálady si však Mercedes umí poradit i s bolavými zády. Vozy třídy S jsou totiž vybaveny skutečně luxusními sedadly, které kromě dnes již obvyklého vyhřívání a ventilace dokáží nabídnout i jedinečnou masáž, nebo funkci, díky kterým vás sedačka udrží na místě i při průjezdu zatáčkou.
Jak ale Mercedes těchto funkcí dosáhl? To se rozhodl zjistit jeden ze šťastlivců, který si mohl novou třídu S na týden vyzkoušet: světoznámý YouTuber z kanálu What's Inside, kterého na YouTube sleduje přes 5.4 milionu diváků. A protože měl automobil jen půjčený, dostal tento YouTuber pozvání od samotné automobilky do Stuttgartu, kde mohl rozřezat sedadlo jednoho z testovacích vozů.
Taková nabídka se samozřejmě neodmítá, takže YouTuber vybavený ostrým nožem bleskurychle rozpáral velice jemnou kůži, pod kterou nalezl drátky vyhřívání a několik vrstev jemné pěny. Pod vrstvami pěny se pak nalézá několik desítek polštářků, které se nafukují pumpou umístěnou v kufru.
Tyto polštářky pak slouží právě jako "masáž horkými kameny", bederní opěrka, nebo opora pro ramena. V případě průjezdu zatáčkou se pak nafukuje dvojice polštářů v bočnicích, díky kterým vůz řidiče podrží na místě a nabízí mu dokonalou oporu.
V sedáku, který je tvořen velice měkkou paměťovou pěnou, je umístěna čtveřice ventilátorů, která zajišťuje cirkulaci vzduchu. Vzduch je nasáván z prostoru pod sedačkou řidiče, díky čemuž působí skutečně "svěže" a chladně.
Překvapením pro YouTubera byla malá kapsa na přední straně sedadla, do které automobilka ukryla hasicí přístroj. Ten je všeobecně považován za ideální doplněk automobilu, ovšem v některých státech je dokonce považován za součást povinné výbavy.
Pokud teď kroutíte hlavou, máte nejspíš pravdu. Všechny tyhle informace se daly s trochou trpělivosti najít na internetu, nebo v uživatelské příručce. Samotné čtení by ale jistě nepřitáhlo za 24 hodin téměř 900 000 diváků - a o tom přeci YouTube je.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?