Špiní se vám čelní sklo? S těmihle radami bude vypadat jako nové

Kompletní údržba čelního skla by se měla provádět ideálně několikrát ročně
Kompletní údržba čelního skla by se měla provádět ideálně několikrát ročně, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. března 2018 14:42 | akt. 22. března 2018 12:39
Sdílej:

Zimní období je náročné nejen pro řidiče, ale i pro techniku. A i když jste svůj vůz pravidelně umývali a zbavovali ho nánosů soli a špíny, na jaře je vhodné udělat kompletní očistu, která by neměla vynechat ani čelní sklo. Ostatně zajistit si co nejlepší výhled z vozidla je v zájmu nás všech na silnicích.

„Jak už víme, někteří řidiči se nezajímají o perfektně čistou karoserii nebo nablýskané ráfky kol, nicméně zajistit si dobrý výhled z vozidla by mělo být v zájmu nás všech" pronesl na úvod svého dalšího videa ze série AutoBlog Details Larry Kosilla, který se v odvětví auto-kosmetiky a detailingu pohybuje již pěkných pár let.

V minulosti nám Larry pomohl zbavit čelní sklo různých šmouh, vyčistit koberečky, zbavit se psích chlupů z čalounění nebo odstranit cigaretový kouř z interiéru. Tentokrát nám ale pomůže s „dekontaminací" čelního skla, které dostává celý rok pořádně zabrat. A co k tomu budeme potřebovat? Žiletku - ideálně s dlouhým nástavcem (hospodyňky znají z kuchyní, akvaristé z čištění akvárií, utěrku na okno s krátkým vlasem, mikrovláknovou utěrku, papírové ručníky, čistič skel a odpuzovač vody.

Prvním krokem je zvednout stěrače, kterým je potřeba věnovat se až na samotném konci. Poté stačí navlhčit sklo vhodným čistícím prostředkem, který bude fungovat jako lubrikant pro žiletku a značně nám usnadní práci. Poté se dostává ke slovu žiletka, kterou je vhodné upnout do nějakého prodlouženého nástavce - čímž si značně ulehčíme práci.

Sklo je extrémně tvrdá materiál, takže by mu žiletka neměla ublížit. Jakmile máme sklo navlhčené čističem, přiložíme žiletku pod úhlem cca 45 stupňů a děláme dlouhé rovné vertikální tahy, které se vzájemně překrývají. Díky této technice se snadno zbavíme zbytků hmyzu, kousků asfaltu nebo mízy ze stromů. Právě tyto nečistoty jsou totiž nejčastějším důvodem, proč stěrače na skle přeskakují. Následně pak stěrače zanechávají různé šmouhy, špatně stírají a výhled se rapidně zhoršuje.

Jakmile máme práci s žiletkou hotovou i na druhé straně vozu, naneseme další vrstvu čističe, kterou následně setřeme utěrkou s krátkých vlasem a následně celé sklo rozleštíme klasickou mikrovláknovou utěrkou, čímž se zbavíme jakýchkoliv zbytků vlhkosti, která by na skle mohla udělat skvrny.

Teď nastává správný čas vrátit se ke stěračům. Ještě než je vrátíme zpět na sklo, naneseme drobné množství čističe na skla na papírovou utěrku a poté otřeme stírací lišty. Stěrače pravděpodobně zanechají na papírových utěrkách černé stopy, které jsou následkem nečistot nashromážděných na stěračích. Zvýšíme tak účinnost stěrače a prodloužíme jeho životnost. Pokud už jsou ale vaše stěrače ve špatném stavu, nebo se doslova rozpadají, raději investujte do nových.

Posledním krokem by mělo být nanesení přípravku na odpuzování vody, který možná budete znát z dřívějška pod pojmem tekuté stěrače. Tento přípravek má hned tři užitečné funkce: chrání sklo, snadněji dovádí vodu čímž zlepšuje viditelnost a samozřejmě pomáhá stěračům.

Jak vidíte na videu, čelní sklo se dá ošetřit poměrně snadno a rychle i s použitím poměrně běžných a nikterak nákladných prostředků. Podobnou údržbu by pak bylo ideální provádět alespoň několikrát ročně, ale chápeme, že na to člověk nemá vždycky čas nebo náladu. Alespoň jednou do roka ale čelnímu sklu pozornost věnujte, nebo to alespoň svěřte odborníkům.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?