Zimní období je náročné nejen pro řidiče, ale i pro techniku. A i když jste svůj vůz pravidelně umývali a zbavovali ho nánosů soli a špíny, na jaře je vhodné udělat kompletní očistu, která by neměla vynechat ani čelní sklo. Ostatně zajistit si co nejlepší výhled z vozidla je v zájmu nás všech na silnicích.
„Jak už víme, někteří řidiči se nezajímají o perfektně čistou karoserii nebo nablýskané ráfky kol, nicméně zajistit si dobrý výhled z vozidla by mělo být v zájmu nás všech" pronesl na úvod svého dalšího videa ze série AutoBlog Details Larry Kosilla, který se v odvětví auto-kosmetiky a detailingu pohybuje již pěkných pár let.
V minulosti nám Larry pomohl zbavit čelní sklo různých šmouh, vyčistit koberečky, zbavit se psích chlupů z čalounění nebo odstranit cigaretový kouř z interiéru. Tentokrát nám ale pomůže s „dekontaminací" čelního skla, které dostává celý rok pořádně zabrat. A co k tomu budeme potřebovat? Žiletku - ideálně s dlouhým nástavcem (hospodyňky znají z kuchyní, akvaristé z čištění akvárií, utěrku na okno s krátkým vlasem, mikrovláknovou utěrku, papírové ručníky, čistič skel a odpuzovač vody.
Prvním krokem je zvednout stěrače, kterým je potřeba věnovat se až na samotném konci. Poté stačí navlhčit sklo vhodným čistícím prostředkem, který bude fungovat jako lubrikant pro žiletku a značně nám usnadní práci. Poté se dostává ke slovu žiletka, kterou je vhodné upnout do nějakého prodlouženého nástavce - čímž si značně ulehčíme práci.
Sklo je extrémně tvrdá materiál, takže by mu žiletka neměla ublížit. Jakmile máme sklo navlhčené čističem, přiložíme žiletku pod úhlem cca 45 stupňů a děláme dlouhé rovné vertikální tahy, které se vzájemně překrývají. Díky této technice se snadno zbavíme zbytků hmyzu, kousků asfaltu nebo mízy ze stromů. Právě tyto nečistoty jsou totiž nejčastějším důvodem, proč stěrače na skle přeskakují. Následně pak stěrače zanechávají různé šmouhy, špatně stírají a výhled se rapidně zhoršuje.
Jakmile máme práci s žiletkou hotovou i na druhé straně vozu, naneseme další vrstvu čističe, kterou následně setřeme utěrkou s krátkých vlasem a následně celé sklo rozleštíme klasickou mikrovláknovou utěrkou, čímž se zbavíme jakýchkoliv zbytků vlhkosti, která by na skle mohla udělat skvrny.
Teď nastává správný čas vrátit se ke stěračům. Ještě než je vrátíme zpět na sklo, naneseme drobné množství čističe na skla na papírovou utěrku a poté otřeme stírací lišty. Stěrače pravděpodobně zanechají na papírových utěrkách černé stopy, které jsou následkem nečistot nashromážděných na stěračích. Zvýšíme tak účinnost stěrače a prodloužíme jeho životnost. Pokud už jsou ale vaše stěrače ve špatném stavu, nebo se doslova rozpadají, raději investujte do nových.
Posledním krokem by mělo být nanesení přípravku na odpuzování vody, který možná budete znát z dřívějška pod pojmem tekuté stěrače. Tento přípravek má hned tři užitečné funkce: chrání sklo, snadněji dovádí vodu čímž zlepšuje viditelnost a samozřejmě pomáhá stěračům.
Jak vidíte na videu, čelní sklo se dá ošetřit poměrně snadno a rychle i s použitím poměrně běžných a nikterak nákladných prostředků. Podobnou údržbu by pak bylo ideální provádět alespoň několikrát ročně, ale chápeme, že na to člověk nemá vždycky čas nebo náladu. Alespoň jednou do roka ale čelnímu sklu pozornost věnujte, nebo to alespoň svěřte odborníkům.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.