Zimní období je náročné nejen pro řidiče, ale i pro techniku. A i když jste svůj vůz pravidelně umývali a zbavovali ho nánosů soli a špíny, na jaře je vhodné udělat kompletní očistu, která by neměla vynechat ani čelní sklo. Ostatně zajistit si co nejlepší výhled z vozidla je v zájmu nás všech na silnicích.
„Jak už víme, někteří řidiči se nezajímají o perfektně čistou karoserii nebo nablýskané ráfky kol, nicméně zajistit si dobrý výhled z vozidla by mělo být v zájmu nás všech" pronesl na úvod svého dalšího videa ze série AutoBlog Details Larry Kosilla, který se v odvětví auto-kosmetiky a detailingu pohybuje již pěkných pár let.
V minulosti nám Larry pomohl zbavit čelní sklo různých šmouh, vyčistit koberečky, zbavit se psích chlupů z čalounění nebo odstranit cigaretový kouř z interiéru. Tentokrát nám ale pomůže s „dekontaminací" čelního skla, které dostává celý rok pořádně zabrat. A co k tomu budeme potřebovat? Žiletku - ideálně s dlouhým nástavcem (hospodyňky znají z kuchyní, akvaristé z čištění akvárií, utěrku na okno s krátkým vlasem, mikrovláknovou utěrku, papírové ručníky, čistič skel a odpuzovač vody.
Prvním krokem je zvednout stěrače, kterým je potřeba věnovat se až na samotném konci. Poté stačí navlhčit sklo vhodným čistícím prostředkem, který bude fungovat jako lubrikant pro žiletku a značně nám usnadní práci. Poté se dostává ke slovu žiletka, kterou je vhodné upnout do nějakého prodlouženého nástavce - čímž si značně ulehčíme práci.
Sklo je extrémně tvrdá materiál, takže by mu žiletka neměla ublížit. Jakmile máme sklo navlhčené čističem, přiložíme žiletku pod úhlem cca 45 stupňů a děláme dlouhé rovné vertikální tahy, které se vzájemně překrývají. Díky této technice se snadno zbavíme zbytků hmyzu, kousků asfaltu nebo mízy ze stromů. Právě tyto nečistoty jsou totiž nejčastějším důvodem, proč stěrače na skle přeskakují. Následně pak stěrače zanechávají různé šmouhy, špatně stírají a výhled se rapidně zhoršuje.
Jakmile máme práci s žiletkou hotovou i na druhé straně vozu, naneseme další vrstvu čističe, kterou následně setřeme utěrkou s krátkých vlasem a následně celé sklo rozleštíme klasickou mikrovláknovou utěrkou, čímž se zbavíme jakýchkoliv zbytků vlhkosti, která by na skle mohla udělat skvrny.
Teď nastává správný čas vrátit se ke stěračům. Ještě než je vrátíme zpět na sklo, naneseme drobné množství čističe na skla na papírovou utěrku a poté otřeme stírací lišty. Stěrače pravděpodobně zanechají na papírových utěrkách černé stopy, které jsou následkem nečistot nashromážděných na stěračích. Zvýšíme tak účinnost stěrače a prodloužíme jeho životnost. Pokud už jsou ale vaše stěrače ve špatném stavu, nebo se doslova rozpadají, raději investujte do nových.
Posledním krokem by mělo být nanesení přípravku na odpuzování vody, který možná budete znát z dřívějška pod pojmem tekuté stěrače. Tento přípravek má hned tři užitečné funkce: chrání sklo, snadněji dovádí vodu čímž zlepšuje viditelnost a samozřejmě pomáhá stěračům.
Jak vidíte na videu, čelní sklo se dá ošetřit poměrně snadno a rychle i s použitím poměrně běžných a nikterak nákladných prostředků. Podobnou údržbu by pak bylo ideální provádět alespoň několikrát ročně, ale chápeme, že na to člověk nemá vždycky čas nebo náladu. Alespoň jednou do roka ale čelnímu sklu pozornost věnujte, nebo to alespoň svěřte odborníkům.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.