Špiní se vám čelní sklo? S těmihle radami bude vypadat jako nové

Kompletní údržba čelního skla by se měla provádět ideálně několikrát ročně
Kompletní údržba čelního skla by se měla provádět ideálně několikrát ročně, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. března 2018 14:42 | akt. 22. března 2018 12:39
Sdílej:

Zimní období je náročné nejen pro řidiče, ale i pro techniku. A i když jste svůj vůz pravidelně umývali a zbavovali ho nánosů soli a špíny, na jaře je vhodné udělat kompletní očistu, která by neměla vynechat ani čelní sklo. Ostatně zajistit si co nejlepší výhled z vozidla je v zájmu nás všech na silnicích.

„Jak už víme, někteří řidiči se nezajímají o perfektně čistou karoserii nebo nablýskané ráfky kol, nicméně zajistit si dobrý výhled z vozidla by mělo být v zájmu nás všech" pronesl na úvod svého dalšího videa ze série AutoBlog Details Larry Kosilla, který se v odvětví auto-kosmetiky a detailingu pohybuje již pěkných pár let.

V minulosti nám Larry pomohl zbavit čelní sklo různých šmouh, vyčistit koberečky, zbavit se psích chlupů z čalounění nebo odstranit cigaretový kouř z interiéru. Tentokrát nám ale pomůže s „dekontaminací" čelního skla, které dostává celý rok pořádně zabrat. A co k tomu budeme potřebovat? Žiletku - ideálně s dlouhým nástavcem (hospodyňky znají z kuchyní, akvaristé z čištění akvárií, utěrku na okno s krátkým vlasem, mikrovláknovou utěrku, papírové ručníky, čistič skel a odpuzovač vody.

Prvním krokem je zvednout stěrače, kterým je potřeba věnovat se až na samotném konci. Poté stačí navlhčit sklo vhodným čistícím prostředkem, který bude fungovat jako lubrikant pro žiletku a značně nám usnadní práci. Poté se dostává ke slovu žiletka, kterou je vhodné upnout do nějakého prodlouženého nástavce - čímž si značně ulehčíme práci.

Sklo je extrémně tvrdá materiál, takže by mu žiletka neměla ublížit. Jakmile máme sklo navlhčené čističem, přiložíme žiletku pod úhlem cca 45 stupňů a děláme dlouhé rovné vertikální tahy, které se vzájemně překrývají. Díky této technice se snadno zbavíme zbytků hmyzu, kousků asfaltu nebo mízy ze stromů. Právě tyto nečistoty jsou totiž nejčastějším důvodem, proč stěrače na skle přeskakují. Následně pak stěrače zanechávají různé šmouhy, špatně stírají a výhled se rapidně zhoršuje.

Jakmile máme práci s žiletkou hotovou i na druhé straně vozu, naneseme další vrstvu čističe, kterou následně setřeme utěrkou s krátkých vlasem a následně celé sklo rozleštíme klasickou mikrovláknovou utěrkou, čímž se zbavíme jakýchkoliv zbytků vlhkosti, která by na skle mohla udělat skvrny.

Teď nastává správný čas vrátit se ke stěračům. Ještě než je vrátíme zpět na sklo, naneseme drobné množství čističe na skla na papírovou utěrku a poté otřeme stírací lišty. Stěrače pravděpodobně zanechají na papírových utěrkách černé stopy, které jsou následkem nečistot nashromážděných na stěračích. Zvýšíme tak účinnost stěrače a prodloužíme jeho životnost. Pokud už jsou ale vaše stěrače ve špatném stavu, nebo se doslova rozpadají, raději investujte do nových.

Posledním krokem by mělo být nanesení přípravku na odpuzování vody, který možná budete znát z dřívějška pod pojmem tekuté stěrače. Tento přípravek má hned tři užitečné funkce: chrání sklo, snadněji dovádí vodu čímž zlepšuje viditelnost a samozřejmě pomáhá stěračům.

Jak vidíte na videu, čelní sklo se dá ošetřit poměrně snadno a rychle i s použitím poměrně běžných a nikterak nákladných prostředků. Podobnou údržbu by pak bylo ideální provádět alespoň několikrát ročně, ale chápeme, že na to člověk nemá vždycky čas nebo náladu. Alespoň jednou do roka ale čelnímu sklu pozornost věnujte, nebo to alespoň svěřte odborníkům.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.