Zimní období je náročné nejen pro řidiče, ale i pro techniku. A i když jste svůj vůz pravidelně umývali a zbavovali ho nánosů soli a špíny, na jaře je vhodné udělat kompletní očistu, která by neměla vynechat ani čelní sklo. Ostatně zajistit si co nejlepší výhled z vozidla je v zájmu nás všech na silnicích.
„Jak už víme, někteří řidiči se nezajímají o perfektně čistou karoserii nebo nablýskané ráfky kol, nicméně zajistit si dobrý výhled z vozidla by mělo být v zájmu nás všech" pronesl na úvod svého dalšího videa ze série AutoBlog Details Larry Kosilla, který se v odvětví auto-kosmetiky a detailingu pohybuje již pěkných pár let.
V minulosti nám Larry pomohl zbavit čelní sklo různých šmouh, vyčistit koberečky, zbavit se psích chlupů z čalounění nebo odstranit cigaretový kouř z interiéru. Tentokrát nám ale pomůže s „dekontaminací" čelního skla, které dostává celý rok pořádně zabrat. A co k tomu budeme potřebovat? Žiletku - ideálně s dlouhým nástavcem (hospodyňky znají z kuchyní, akvaristé z čištění akvárií, utěrku na okno s krátkým vlasem, mikrovláknovou utěrku, papírové ručníky, čistič skel a odpuzovač vody.
Prvním krokem je zvednout stěrače, kterým je potřeba věnovat se až na samotném konci. Poté stačí navlhčit sklo vhodným čistícím prostředkem, který bude fungovat jako lubrikant pro žiletku a značně nám usnadní práci. Poté se dostává ke slovu žiletka, kterou je vhodné upnout do nějakého prodlouženého nástavce - čímž si značně ulehčíme práci.
Sklo je extrémně tvrdá materiál, takže by mu žiletka neměla ublížit. Jakmile máme sklo navlhčené čističem, přiložíme žiletku pod úhlem cca 45 stupňů a děláme dlouhé rovné vertikální tahy, které se vzájemně překrývají. Díky této technice se snadno zbavíme zbytků hmyzu, kousků asfaltu nebo mízy ze stromů. Právě tyto nečistoty jsou totiž nejčastějším důvodem, proč stěrače na skle přeskakují. Následně pak stěrače zanechávají různé šmouhy, špatně stírají a výhled se rapidně zhoršuje.
Jakmile máme práci s žiletkou hotovou i na druhé straně vozu, naneseme další vrstvu čističe, kterou následně setřeme utěrkou s krátkých vlasem a následně celé sklo rozleštíme klasickou mikrovláknovou utěrkou, čímž se zbavíme jakýchkoliv zbytků vlhkosti, která by na skle mohla udělat skvrny.
Teď nastává správný čas vrátit se ke stěračům. Ještě než je vrátíme zpět na sklo, naneseme drobné množství čističe na skla na papírovou utěrku a poté otřeme stírací lišty. Stěrače pravděpodobně zanechají na papírových utěrkách černé stopy, které jsou následkem nečistot nashromážděných na stěračích. Zvýšíme tak účinnost stěrače a prodloužíme jeho životnost. Pokud už jsou ale vaše stěrače ve špatném stavu, nebo se doslova rozpadají, raději investujte do nových.
Posledním krokem by mělo být nanesení přípravku na odpuzování vody, který možná budete znát z dřívějška pod pojmem tekuté stěrače. Tento přípravek má hned tři užitečné funkce: chrání sklo, snadněji dovádí vodu čímž zlepšuje viditelnost a samozřejmě pomáhá stěračům.
Jak vidíte na videu, čelní sklo se dá ošetřit poměrně snadno a rychle i s použitím poměrně běžných a nikterak nákladných prostředků. Podobnou údržbu by pak bylo ideální provádět alespoň několikrát ročně, ale chápeme, že na to člověk nemá vždycky čas nebo náladu. Alespoň jednou do roka ale čelnímu sklu pozornost věnujte, nebo to alespoň svěřte odborníkům.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.