Naposledy, když jsme přinášeli zajímavosti ze světa automobilů v daleké Sýrii, jednalo se o přestavěné civilní automobily, které sloužily jako obrněné vozy. Tentokrát ale máme video přímo ze syrských silnic, po kterých se proháněl syrský prezident Bašár al Asad, který podporoval vojáky na frontě poblíž oblasti Ghouta, kde se nyní vedou tvrdé boje.
V Sýrii momentálně probíhají těžké boje hned na několika frontách, ovšem pro režim je hlavní prioritou zbavit se kapes odporu v oblasti jižní Ghúty, kde operuje několik skupin rebelů. Boje jsou ale velice tvrdé, bojuje se o každý metr a jednou z nejčastějších obětí jsou civilisté. Syrský prezident se proto rozhodl pro odvážný propagandistický kousek a vyrazil do obleženého města osobně za volantem Hondy Accord.
Asad samozřejmě vyrazil v doprovodu několika body-guardů, ovšem nečekejte žádné velké divadlo. Syrský prezident sám řídil Hondu Accord, na snímcích nejsou vidět žádná doprovodná vozidla a během výstupů na sobě nemá ani žádnou balistickou ochranu v podobě helmy nebo vesty.
Nabízí se tak ale i možnost, že byla celá tato propaganda dopředu naplánovaná, zinscenovaná na úplně jiném místě a pozvání byli jen nejvěrnější režimu. Ostatně ze záběrů je jasně vidět, že kolem je spousta zbraní a oficiální hlavu státu chrání jen několik mužů, kteří ani nemají žádnou extrémní výzbroj či výstroj.
Za zmínku stojí i volba vozidla, kdy Asad upřednostnil menší a nenápadný sedan Honda Accord, který snadněji splyne s davem a rozhodně je menším terčem, než některé z jeho obrněných SUV či obrněných limuzín značky Mercedes.
Kromě útoků ze strany rebelů či dokonce teroristů totiž nad Asadem visí nebezpečí i v podobě útoků ze vzduchu, které by mohlo provést americké či izraelské letectvo. Asad sice spoléhá na vzdušnou ochranu i podporu Ruska, nicméně při podobném výletu na frontu by mohl být snadno zranitelným cílem.
To, že Asad sedí za volantem, už ale tolik překvapivé není. Například minulý rok vyrazil do ulic za volantem tmavé Kia Sportage, se kterou vyrazil pravděpodobně na klidnější území poblíž Syrského pobřeží. Ještě před válkou pak Asad usedal za volant rád a údajně i poměrně často.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.