Naposledy, když jsme přinášeli zajímavosti ze světa automobilů v daleké Sýrii, jednalo se o přestavěné civilní automobily, které sloužily jako obrněné vozy. Tentokrát ale máme video přímo ze syrských silnic, po kterých se proháněl syrský prezident Bašár al Asad, který podporoval vojáky na frontě poblíž oblasti Ghouta, kde se nyní vedou tvrdé boje.
V Sýrii momentálně probíhají těžké boje hned na několika frontách, ovšem pro režim je hlavní prioritou zbavit se kapes odporu v oblasti jižní Ghúty, kde operuje několik skupin rebelů. Boje jsou ale velice tvrdé, bojuje se o každý metr a jednou z nejčastějších obětí jsou civilisté. Syrský prezident se proto rozhodl pro odvážný propagandistický kousek a vyrazil do obleženého města osobně za volantem Hondy Accord.
Asad samozřejmě vyrazil v doprovodu několika body-guardů, ovšem nečekejte žádné velké divadlo. Syrský prezident sám řídil Hondu Accord, na snímcích nejsou vidět žádná doprovodná vozidla a během výstupů na sobě nemá ani žádnou balistickou ochranu v podobě helmy nebo vesty.
Nabízí se tak ale i možnost, že byla celá tato propaganda dopředu naplánovaná, zinscenovaná na úplně jiném místě a pozvání byli jen nejvěrnější režimu. Ostatně ze záběrů je jasně vidět, že kolem je spousta zbraní a oficiální hlavu státu chrání jen několik mužů, kteří ani nemají žádnou extrémní výzbroj či výstroj.
Za zmínku stojí i volba vozidla, kdy Asad upřednostnil menší a nenápadný sedan Honda Accord, který snadněji splyne s davem a rozhodně je menším terčem, než některé z jeho obrněných SUV či obrněných limuzín značky Mercedes.
Kromě útoků ze strany rebelů či dokonce teroristů totiž nad Asadem visí nebezpečí i v podobě útoků ze vzduchu, které by mohlo provést americké či izraelské letectvo. Asad sice spoléhá na vzdušnou ochranu i podporu Ruska, nicméně při podobném výletu na frontu by mohl být snadno zranitelným cílem.
To, že Asad sedí za volantem, už ale tolik překvapivé není. Například minulý rok vyrazil do ulic za volantem tmavé Kia Sportage, se kterou vyrazil pravděpodobně na klidnější území poblíž Syrského pobřeží. Ještě před válkou pak Asad usedal za volant rád a údajně i poměrně často.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.