Naposledy, když jsme přinášeli zajímavosti ze světa automobilů v daleké Sýrii, jednalo se o přestavěné civilní automobily, které sloužily jako obrněné vozy. Tentokrát ale máme video přímo ze syrských silnic, po kterých se proháněl syrský prezident Bašár al Asad, který podporoval vojáky na frontě poblíž oblasti Ghouta, kde se nyní vedou tvrdé boje.
V Sýrii momentálně probíhají těžké boje hned na několika frontách, ovšem pro režim je hlavní prioritou zbavit se kapes odporu v oblasti jižní Ghúty, kde operuje několik skupin rebelů. Boje jsou ale velice tvrdé, bojuje se o každý metr a jednou z nejčastějších obětí jsou civilisté. Syrský prezident se proto rozhodl pro odvážný propagandistický kousek a vyrazil do obleženého města osobně za volantem Hondy Accord.
Asad samozřejmě vyrazil v doprovodu několika body-guardů, ovšem nečekejte žádné velké divadlo. Syrský prezident sám řídil Hondu Accord, na snímcích nejsou vidět žádná doprovodná vozidla a během výstupů na sobě nemá ani žádnou balistickou ochranu v podobě helmy nebo vesty.
Nabízí se tak ale i možnost, že byla celá tato propaganda dopředu naplánovaná, zinscenovaná na úplně jiném místě a pozvání byli jen nejvěrnější režimu. Ostatně ze záběrů je jasně vidět, že kolem je spousta zbraní a oficiální hlavu státu chrání jen několik mužů, kteří ani nemají žádnou extrémní výzbroj či výstroj.
Za zmínku stojí i volba vozidla, kdy Asad upřednostnil menší a nenápadný sedan Honda Accord, který snadněji splyne s davem a rozhodně je menším terčem, než některé z jeho obrněných SUV či obrněných limuzín značky Mercedes.
Kromě útoků ze strany rebelů či dokonce teroristů totiž nad Asadem visí nebezpečí i v podobě útoků ze vzduchu, které by mohlo provést americké či izraelské letectvo. Asad sice spoléhá na vzdušnou ochranu i podporu Ruska, nicméně při podobném výletu na frontu by mohl být snadno zranitelným cílem.
To, že Asad sedí za volantem, už ale tolik překvapivé není. Například minulý rok vyrazil do ulic za volantem tmavé Kia Sportage, se kterou vyrazil pravděpodobně na klidnější území poblíž Syrského pobřeží. Ještě před válkou pak Asad usedal za volant rád a údajně i poměrně často.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?