Naposledy, když jsme přinášeli zajímavosti ze světa automobilů v daleké Sýrii, jednalo se o přestavěné civilní automobily, které sloužily jako obrněné vozy. Tentokrát ale máme video přímo ze syrských silnic, po kterých se proháněl syrský prezident Bašár al Asad, který podporoval vojáky na frontě poblíž oblasti Ghouta, kde se nyní vedou tvrdé boje.
V Sýrii momentálně probíhají těžké boje hned na několika frontách, ovšem pro režim je hlavní prioritou zbavit se kapes odporu v oblasti jižní Ghúty, kde operuje několik skupin rebelů. Boje jsou ale velice tvrdé, bojuje se o každý metr a jednou z nejčastějších obětí jsou civilisté. Syrský prezident se proto rozhodl pro odvážný propagandistický kousek a vyrazil do obleženého města osobně za volantem Hondy Accord.
Asad samozřejmě vyrazil v doprovodu několika body-guardů, ovšem nečekejte žádné velké divadlo. Syrský prezident sám řídil Hondu Accord, na snímcích nejsou vidět žádná doprovodná vozidla a během výstupů na sobě nemá ani žádnou balistickou ochranu v podobě helmy nebo vesty.
Nabízí se tak ale i možnost, že byla celá tato propaganda dopředu naplánovaná, zinscenovaná na úplně jiném místě a pozvání byli jen nejvěrnější režimu. Ostatně ze záběrů je jasně vidět, že kolem je spousta zbraní a oficiální hlavu státu chrání jen několik mužů, kteří ani nemají žádnou extrémní výzbroj či výstroj.
Za zmínku stojí i volba vozidla, kdy Asad upřednostnil menší a nenápadný sedan Honda Accord, který snadněji splyne s davem a rozhodně je menším terčem, než některé z jeho obrněných SUV či obrněných limuzín značky Mercedes.
Kromě útoků ze strany rebelů či dokonce teroristů totiž nad Asadem visí nebezpečí i v podobě útoků ze vzduchu, které by mohlo provést americké či izraelské letectvo. Asad sice spoléhá na vzdušnou ochranu i podporu Ruska, nicméně při podobném výletu na frontu by mohl být snadno zranitelným cílem.
To, že Asad sedí za volantem, už ale tolik překvapivé není. Například minulý rok vyrazil do ulic za volantem tmavé Kia Sportage, se kterou vyrazil pravděpodobně na klidnější území poblíž Syrského pobřeží. Ještě před válkou pak Asad usedal za volant rád a údajně i poměrně často.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.