Naposledy, když jsme přinášeli zajímavosti ze světa automobilů v daleké Sýrii, jednalo se o přestavěné civilní automobily, které sloužily jako obrněné vozy. Tentokrát ale máme video přímo ze syrských silnic, po kterých se proháněl syrský prezident Bašár al Asad, který podporoval vojáky na frontě poblíž oblasti Ghouta, kde se nyní vedou tvrdé boje.
V Sýrii momentálně probíhají těžké boje hned na několika frontách, ovšem pro režim je hlavní prioritou zbavit se kapes odporu v oblasti jižní Ghúty, kde operuje několik skupin rebelů. Boje jsou ale velice tvrdé, bojuje se o každý metr a jednou z nejčastějších obětí jsou civilisté. Syrský prezident se proto rozhodl pro odvážný propagandistický kousek a vyrazil do obleženého města osobně za volantem Hondy Accord.
Asad samozřejmě vyrazil v doprovodu několika body-guardů, ovšem nečekejte žádné velké divadlo. Syrský prezident sám řídil Hondu Accord, na snímcích nejsou vidět žádná doprovodná vozidla a během výstupů na sobě nemá ani žádnou balistickou ochranu v podobě helmy nebo vesty.
Nabízí se tak ale i možnost, že byla celá tato propaganda dopředu naplánovaná, zinscenovaná na úplně jiném místě a pozvání byli jen nejvěrnější režimu. Ostatně ze záběrů je jasně vidět, že kolem je spousta zbraní a oficiální hlavu státu chrání jen několik mužů, kteří ani nemají žádnou extrémní výzbroj či výstroj.
Za zmínku stojí i volba vozidla, kdy Asad upřednostnil menší a nenápadný sedan Honda Accord, který snadněji splyne s davem a rozhodně je menším terčem, než některé z jeho obrněných SUV či obrněných limuzín značky Mercedes.
Kromě útoků ze strany rebelů či dokonce teroristů totiž nad Asadem visí nebezpečí i v podobě útoků ze vzduchu, které by mohlo provést americké či izraelské letectvo. Asad sice spoléhá na vzdušnou ochranu i podporu Ruska, nicméně při podobném výletu na frontu by mohl být snadno zranitelným cílem.
To, že Asad sedí za volantem, už ale tolik překvapivé není. Například minulý rok vyrazil do ulic za volantem tmavé Kia Sportage, se kterou vyrazil pravděpodobně na klidnější území poblíž Syrského pobřeží. Ještě před válkou pak Asad usedal za volant rád a údajně i poměrně často.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.