Být prodejcem automobilů jistě není jednoduchá práce, kromě samotné schopnosti prezentovat automobil a přesvědčit zákazníka k jeho koupi totiž ještě musíte být schopni vyřídit tuny papírování, pomoci s převody, s pojistkami, atd. Je proto až neuvěřitelné, že se na světě našel člověk, který dokázal tento kolotoč zvládat v průměru až šestkrát za den, za což mu po právu náleží zápis do Guinnessovy knihy rekordů
Někdo chodí do práce odsedět si svých osm hodin, jiní se snaží být dobří v tom co dělají a malá skupinka se snaží být těmi nejlepšími na světě. A právě do poslední skupinky se řadí Ali Reda, prodejce automobilů v dealerství Les Stanford Chevrolet-Cadillac v americkém Dearborn. Během roku se totiž tomuto odhodlanému prodejci podařilo prodat neuvěřitelných 1 582 automobilů, z toho 1530 nových a 52 použitých.
V přepočtu to znamená téměř 132 automobilů měsíčné a průměrně 6 vozů každý den. Předchozí rekord z roku 1973, jehož držitelem je jistý Joe Girard, má přitom hodnotu 1 425 automobilů. Rekord by možná byl i vyšší, kdyby do všeho nezasáhla první ropná krize, která skokově zvýšila cenu ropy a srazila poptávku po amerických autech s velkými nenažranými motory.
"Není to žádná fikce, nic co bychom si vymysleli, tohle je skutečnost" řekl k rekordu Gary Stanford, jehož otec autosalon založil. "Předali jsme všechny informace General Motors, včetně informacích o zákaznících. Vše je 100% legitimní a prokazatelné."
Girard, předchozí držitel rekordu, tomu však stále odmítá uvěřit a podle Fox 2 Detroit, která o novém držiteli rekordu natočila reportáž, prý Girard pověří ověřením platnosti rekordu své advokáty. Nyní tak záleží jen na General Motors, kdy zveřejní všechna data a předá je lidem zodpovědným za Guinnessovu knihu rekordů.
Sám Reda však přiznává, že rekordu by se mu zřejmě nepodařilo dosáhnout bez pomoci svých dvou asistentů, kteří mu pomáhají s nekonečnou administrativou. Jak už jsme ostatně psali, prodávat auta není jako prodávat televize. Kromě samotné schopnosti přesvědčit zákazníka je tato práce spojená i s obsáhlou administrativou - a to evidentně všude na světě.
A jaké je tajemství tohoto úspěchu? Podle všeho jde o budování si dobrých vztahů se zákazníky, získávání stálých zákazníků, slušnost, pečlivost, dodržování termínů a jednoduše profesionální vystupování. Zní to možná jednoduše, ovšem ve veškerém spěchu a stresu, kterému jsou tito pracovníci vystavování, to jistě nebude nijak jednoduché.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?