Být prodejcem automobilů jistě není jednoduchá práce, kromě samotné schopnosti prezentovat automobil a přesvědčit zákazníka k jeho koupi totiž ještě musíte být schopni vyřídit tuny papírování, pomoci s převody, s pojistkami, atd. Je proto až neuvěřitelné, že se na světě našel člověk, který dokázal tento kolotoč zvládat v průměru až šestkrát za den, za což mu po právu náleží zápis do Guinnessovy knihy rekordů
Někdo chodí do práce odsedět si svých osm hodin, jiní se snaží být dobří v tom co dělají a malá skupinka se snaží být těmi nejlepšími na světě. A právě do poslední skupinky se řadí Ali Reda, prodejce automobilů v dealerství Les Stanford Chevrolet-Cadillac v americkém Dearborn. Během roku se totiž tomuto odhodlanému prodejci podařilo prodat neuvěřitelných 1 582 automobilů, z toho 1530 nových a 52 použitých.
V přepočtu to znamená téměř 132 automobilů měsíčné a průměrně 6 vozů každý den. Předchozí rekord z roku 1973, jehož držitelem je jistý Joe Girard, má přitom hodnotu 1 425 automobilů. Rekord by možná byl i vyšší, kdyby do všeho nezasáhla první ropná krize, která skokově zvýšila cenu ropy a srazila poptávku po amerických autech s velkými nenažranými motory.
"Není to žádná fikce, nic co bychom si vymysleli, tohle je skutečnost" řekl k rekordu Gary Stanford, jehož otec autosalon založil. "Předali jsme všechny informace General Motors, včetně informacích o zákaznících. Vše je 100% legitimní a prokazatelné."
Girard, předchozí držitel rekordu, tomu však stále odmítá uvěřit a podle Fox 2 Detroit, která o novém držiteli rekordu natočila reportáž, prý Girard pověří ověřením platnosti rekordu své advokáty. Nyní tak záleží jen na General Motors, kdy zveřejní všechna data a předá je lidem zodpovědným za Guinnessovu knihu rekordů.
Sám Reda však přiznává, že rekordu by se mu zřejmě nepodařilo dosáhnout bez pomoci svých dvou asistentů, kteří mu pomáhají s nekonečnou administrativou. Jak už jsme ostatně psali, prodávat auta není jako prodávat televize. Kromě samotné schopnosti přesvědčit zákazníka je tato práce spojená i s obsáhlou administrativou - a to evidentně všude na světě.
A jaké je tajemství tohoto úspěchu? Podle všeho jde o budování si dobrých vztahů se zákazníky, získávání stálých zákazníků, slušnost, pečlivost, dodržování termínů a jednoduše profesionální vystupování. Zní to možná jednoduše, ovšem ve veškerém spěchu a stresu, kterému jsou tito pracovníci vystavování, to jistě nebude nijak jednoduché.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?