Ačkoliv to může znít neuvěřitelně, automobilka BMW si skutečně otevřela vlastní výcvikové centrum na vojenské základně Camp Pendleton, která je domovem amerických mariňáků. Nehledejte za tím ale žádný bojový výcvik, německá automobilka se totiž přidala k řadě organizací, které se snaží pomoci příslušníkům armády po odchodu ze služby.
Najít si práci po odchodu z armády se snáz řekne, než udělá. Řady amerických společností, mezi kterými nechybí Ford, GM, nebo Toyota, proto už před lety otevřely vlastní výcviková centra, kde se vojáci připravují na výkon povolání v civilním životě.
Řady těchto společností pak rozšíří právě mnichovská automobilka BMW, která ve spolupráci s Universal Technical Institute otevřela nové výcvikové a přípravné centrum přímo na základně Camp Pendleton, které ponese název MSTEP, tedy Military Service Technician Education Program (Technický vzdělávací program pro armádu).
Šestnácti-týdenní kurz, který odstartuje již 26. února, si nejprve vyzkouší skupinka devíti studentů. Po úspěšném splnění kurzu, který obsahuje i hodiny ruční práce v různých odvětvích, pak automobilka pomůže těmto lidem najít pracovní uplatnění na některém z dealerství BMW v celých Spojených státech.
V současnosti už BMW zaměstnává napříč USA více než 14 000 techniků, ovšem stále se objevují pracovní příležitosti pro nové. Ostatně není se čemu divit, automobilka se totiž nedávno stala jedním z největších amerických vývozců automobilů, na čemž má zásadní podíl její továrna ve Spartanburgu. Zde jsou totiž vyráběny téměř všechny modely SUV s označením X, po kterých je na trhu nadprůměrná poptávka.
Americké zastoupení se pak samozřejmě patrioticky dme pýchou nad spoluprací s "Mariňáky" a doufá, že nově zavedené výcvikové centrum usnadní příslušníkem armády přechod mezi armádním a civilním životem. Automobilka navíc oceňuje soubor schopností, se kterými tito lidé z armády odchází. Kromě týmového ducha a disciplíny jsou totiž mnozí z nich také vyškoleni k práci s velice sofistikovanými technologiemi, což jim dává skvělé předpoklady pro kariéru v automobilovém průmyslu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?