Ačkoliv to může znít neuvěřitelně, automobilka BMW si skutečně otevřela vlastní výcvikové centrum na vojenské základně Camp Pendleton, která je domovem amerických mariňáků. Nehledejte za tím ale žádný bojový výcvik, německá automobilka se totiž přidala k řadě organizací, které se snaží pomoci příslušníkům armády po odchodu ze služby.
Najít si práci po odchodu z armády se snáz řekne, než udělá. Řady amerických společností, mezi kterými nechybí Ford, GM, nebo Toyota, proto už před lety otevřely vlastní výcviková centra, kde se vojáci připravují na výkon povolání v civilním životě.
Řady těchto společností pak rozšíří právě mnichovská automobilka BMW, která ve spolupráci s Universal Technical Institute otevřela nové výcvikové a přípravné centrum přímo na základně Camp Pendleton, které ponese název MSTEP, tedy Military Service Technician Education Program (Technický vzdělávací program pro armádu).
Šestnácti-týdenní kurz, který odstartuje již 26. února, si nejprve vyzkouší skupinka devíti studentů. Po úspěšném splnění kurzu, který obsahuje i hodiny ruční práce v různých odvětvích, pak automobilka pomůže těmto lidem najít pracovní uplatnění na některém z dealerství BMW v celých Spojených státech.
V současnosti už BMW zaměstnává napříč USA více než 14 000 techniků, ovšem stále se objevují pracovní příležitosti pro nové. Ostatně není se čemu divit, automobilka se totiž nedávno stala jedním z největších amerických vývozců automobilů, na čemž má zásadní podíl její továrna ve Spartanburgu. Zde jsou totiž vyráběny téměř všechny modely SUV s označením X, po kterých je na trhu nadprůměrná poptávka.
Americké zastoupení se pak samozřejmě patrioticky dme pýchou nad spoluprací s "Mariňáky" a doufá, že nově zavedené výcvikové centrum usnadní příslušníkem armády přechod mezi armádním a civilním životem. Automobilka navíc oceňuje soubor schopností, se kterými tito lidé z armády odchází. Kromě týmového ducha a disciplíny jsou totiž mnozí z nich také vyškoleni k práci s velice sofistikovanými technologiemi, což jim dává skvělé předpoklady pro kariéru v automobilovém průmyslu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.