Ačkoliv to může znít neuvěřitelně, automobilka BMW si skutečně otevřela vlastní výcvikové centrum na vojenské základně Camp Pendleton, která je domovem amerických mariňáků. Nehledejte za tím ale žádný bojový výcvik, německá automobilka se totiž přidala k řadě organizací, které se snaží pomoci příslušníkům armády po odchodu ze služby.
Najít si práci po odchodu z armády se snáz řekne, než udělá. Řady amerických společností, mezi kterými nechybí Ford, GM, nebo Toyota, proto už před lety otevřely vlastní výcviková centra, kde se vojáci připravují na výkon povolání v civilním životě.
Řady těchto společností pak rozšíří právě mnichovská automobilka BMW, která ve spolupráci s Universal Technical Institute otevřela nové výcvikové a přípravné centrum přímo na základně Camp Pendleton, které ponese název MSTEP, tedy Military Service Technician Education Program (Technický vzdělávací program pro armádu).
Šestnácti-týdenní kurz, který odstartuje již 26. února, si nejprve vyzkouší skupinka devíti studentů. Po úspěšném splnění kurzu, který obsahuje i hodiny ruční práce v různých odvětvích, pak automobilka pomůže těmto lidem najít pracovní uplatnění na některém z dealerství BMW v celých Spojených státech.
V současnosti už BMW zaměstnává napříč USA více než 14 000 techniků, ovšem stále se objevují pracovní příležitosti pro nové. Ostatně není se čemu divit, automobilka se totiž nedávno stala jedním z největších amerických vývozců automobilů, na čemž má zásadní podíl její továrna ve Spartanburgu. Zde jsou totiž vyráběny téměř všechny modely SUV s označením X, po kterých je na trhu nadprůměrná poptávka.
Americké zastoupení se pak samozřejmě patrioticky dme pýchou nad spoluprací s "Mariňáky" a doufá, že nově zavedené výcvikové centrum usnadní příslušníkem armády přechod mezi armádním a civilním životem. Automobilka navíc oceňuje soubor schopností, se kterými tito lidé z armády odchází. Kromě týmového ducha a disciplíny jsou totiž mnozí z nich také vyškoleni k práci s velice sofistikovanými technologiemi, což jim dává skvělé předpoklady pro kariéru v automobilovém průmyslu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.