Německá automobilka Mercedes-Benz rozjela na svém YouTube účtu novou sérii nazvanou "Best of Benz", ve které nás pravidelně seznamuje s udivujícími, poučnými nebo zábavnými fakty spojenými se svou historií. A zatím co v prvním díle jsme se mohli podívat na pět nejluxusnějších automobilů, dnes se můžeme podívat na pět neznámých ale úchvatných faktů.
Napadlo vás někdy, jak se sbírala jízdní data z prototypů nových modelů ještě v době, kdy se počítač nedal položit na sedadlo spolujezdce? Je to vcelku zajímavá otázka a Mercedes poodhalil svůj způsob řešení. Jelikož měřící technika byla stále v plenkách a potřebovala opravdu hodně prostoru, sestavili si technici z automobilky speciální "měřící vozidlo", kterým byl Mercedes-Benz 300 Kombi.
Tento vůz, který byl doslova napěchován měřící technikou, pak byl prostřednictvím kabelů připojen z testovaného vozu, kde byly umístěny měřící senzory. Dnes nám to přijde úsměvné, tehdy to však bylo geniální, jednoduché a velmi praktické.
Další zajímavost se opět vztahuje k vývoji nových modelů, ovšem přivádí nás už do současnosti. Aby se mohly nové modely s třícípou hvězdou mohly chlubit naprostou spolehlivostí, musí být vyzkoušeny za všech podmínek - včetně těch nejextrémnějších.
Za tím účelem si automobilky zbudovala speciální areál nazvaný "Climatic Wind Tunnel", který je vlastně obrovským větrným tunelem, který je schopen simulovat řadu opravdu extrémních podmínek. Ze záběrů je ostatně vidět i vůz, jehož maska a zrcátka jsou pokryty enormně silnou vrstvou ledu. Pokud by tedy někdy měla nastat katastrofa jako ve filmu "Den poté", zkuste si sehnat Mercedes.
Nepříliš známým faktem je také skutečnost, že v roce 1959 se stal Mercedes jednou z prvních automobilek, která začala konat systematické Crash-testy, díky kterým chtěla zajistit svým zákazníkům maximální komfort. Zajímavý je pak i způsob pohánění vozu proti překážkám. Zatím co dnes se využívají různé systémy pístů a kladek, Mercedes se rozhodl obrátit se na raketovou technologii.
Čtvrtá zajímavost se vztahuje ke konceptu Bionic, který měl být podle automobilky revolučním. Během jeho vývoje se totiž technici a designéři nechali inspirovat rybkou jménem Havýš žlutohnědý (angl. Yellow boxfish), díky čemuž měl koncept Bionic nabízet mnoho prostoru uvnitř a zároveň minimální odpor vzduchu. Těžko říct, zda se koncept neuchytil kvůli svému netradičním vzezření nebo blížící se ekonomické krizi, ovšem jako zajímavost by neměl být zapomenut.
Poslední zajímavost je pak skutečná perlička z historie. Napadlo vás někdy, kdo byl prvním držitelem řidičského průkazu? Jak už nejspíš správně tušíte, byl to Carl Benz, vynálezce a konstruktér prvního "moderního automobilu".
Mercedes má v zásobě určitě ještě řadu dalších zajímavostí, každopádně už těchto 5 bylo bezpochyby zajímavých. Při zběsilém tempu vývoje, který teď můžeme v automobilovém průmyslu pozorovat, je příjemnou změnou, že se někdo alespoň na chvíli zastaví a nabídne i náhled do úspěchů, kterých dosáhl již před řadou let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?