Německá automobilka Mercedes-Benz rozjela na svém YouTube účtu novou sérii nazvanou "Best of Benz", ve které nás pravidelně seznamuje s udivujícími, poučnými nebo zábavnými fakty spojenými se svou historií. A zatím co v prvním díle jsme se mohli podívat na pět nejluxusnějších automobilů, dnes se můžeme podívat na pět neznámých ale úchvatných faktů.
Napadlo vás někdy, jak se sbírala jízdní data z prototypů nových modelů ještě v době, kdy se počítač nedal položit na sedadlo spolujezdce? Je to vcelku zajímavá otázka a Mercedes poodhalil svůj způsob řešení. Jelikož měřící technika byla stále v plenkách a potřebovala opravdu hodně prostoru, sestavili si technici z automobilky speciální "měřící vozidlo", kterým byl Mercedes-Benz 300 Kombi.
Tento vůz, který byl doslova napěchován měřící technikou, pak byl prostřednictvím kabelů připojen z testovaného vozu, kde byly umístěny měřící senzory. Dnes nám to přijde úsměvné, tehdy to však bylo geniální, jednoduché a velmi praktické.
Další zajímavost se opět vztahuje k vývoji nových modelů, ovšem přivádí nás už do současnosti. Aby se mohly nové modely s třícípou hvězdou mohly chlubit naprostou spolehlivostí, musí být vyzkoušeny za všech podmínek - včetně těch nejextrémnějších.
Za tím účelem si automobilky zbudovala speciální areál nazvaný "Climatic Wind Tunnel", který je vlastně obrovským větrným tunelem, který je schopen simulovat řadu opravdu extrémních podmínek. Ze záběrů je ostatně vidět i vůz, jehož maska a zrcátka jsou pokryty enormně silnou vrstvou ledu. Pokud by tedy někdy měla nastat katastrofa jako ve filmu "Den poté", zkuste si sehnat Mercedes.
Nepříliš známým faktem je také skutečnost, že v roce 1959 se stal Mercedes jednou z prvních automobilek, která začala konat systematické Crash-testy, díky kterým chtěla zajistit svým zákazníkům maximální komfort. Zajímavý je pak i způsob pohánění vozu proti překážkám. Zatím co dnes se využívají různé systémy pístů a kladek, Mercedes se rozhodl obrátit se na raketovou technologii.
Čtvrtá zajímavost se vztahuje ke konceptu Bionic, který měl být podle automobilky revolučním. Během jeho vývoje se totiž technici a designéři nechali inspirovat rybkou jménem Havýš žlutohnědý (angl. Yellow boxfish), díky čemuž měl koncept Bionic nabízet mnoho prostoru uvnitř a zároveň minimální odpor vzduchu. Těžko říct, zda se koncept neuchytil kvůli svému netradičním vzezření nebo blížící se ekonomické krizi, ovšem jako zajímavost by neměl být zapomenut.
Poslední zajímavost je pak skutečná perlička z historie. Napadlo vás někdy, kdo byl prvním držitelem řidičského průkazu? Jak už nejspíš správně tušíte, byl to Carl Benz, vynálezce a konstruktér prvního "moderního automobilu".
Mercedes má v zásobě určitě ještě řadu dalších zajímavostí, každopádně už těchto 5 bylo bezpochyby zajímavých. Při zběsilém tempu vývoje, který teď můžeme v automobilovém průmyslu pozorovat, je příjemnou změnou, že se někdo alespoň na chvíli zastaví a nabídne i náhled do úspěchů, kterých dosáhl již před řadou let.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.