Německá automobilka Mercedes-Benz rozjela na svém YouTube účtu novou sérii nazvanou "Best of Benz", ve které nás pravidelně seznamuje s udivujícími, poučnými nebo zábavnými fakty spojenými se svou historií. A zatím co v prvním díle jsme se mohli podívat na pět nejluxusnějších automobilů, dnes se můžeme podívat na pět neznámých ale úchvatných faktů.
Napadlo vás někdy, jak se sbírala jízdní data z prototypů nových modelů ještě v době, kdy se počítač nedal položit na sedadlo spolujezdce? Je to vcelku zajímavá otázka a Mercedes poodhalil svůj způsob řešení. Jelikož měřící technika byla stále v plenkách a potřebovala opravdu hodně prostoru, sestavili si technici z automobilky speciální "měřící vozidlo", kterým byl Mercedes-Benz 300 Kombi.
Tento vůz, který byl doslova napěchován měřící technikou, pak byl prostřednictvím kabelů připojen z testovaného vozu, kde byly umístěny měřící senzory. Dnes nám to přijde úsměvné, tehdy to však bylo geniální, jednoduché a velmi praktické.
Další zajímavost se opět vztahuje k vývoji nových modelů, ovšem přivádí nás už do současnosti. Aby se mohly nové modely s třícípou hvězdou mohly chlubit naprostou spolehlivostí, musí být vyzkoušeny za všech podmínek - včetně těch nejextrémnějších.
Za tím účelem si automobilky zbudovala speciální areál nazvaný "Climatic Wind Tunnel", který je vlastně obrovským větrným tunelem, který je schopen simulovat řadu opravdu extrémních podmínek. Ze záběrů je ostatně vidět i vůz, jehož maska a zrcátka jsou pokryty enormně silnou vrstvou ledu. Pokud by tedy někdy měla nastat katastrofa jako ve filmu "Den poté", zkuste si sehnat Mercedes.
Nepříliš známým faktem je také skutečnost, že v roce 1959 se stal Mercedes jednou z prvních automobilek, která začala konat systematické Crash-testy, díky kterým chtěla zajistit svým zákazníkům maximální komfort. Zajímavý je pak i způsob pohánění vozu proti překážkám. Zatím co dnes se využívají různé systémy pístů a kladek, Mercedes se rozhodl obrátit se na raketovou technologii.
Čtvrtá zajímavost se vztahuje ke konceptu Bionic, který měl být podle automobilky revolučním. Během jeho vývoje se totiž technici a designéři nechali inspirovat rybkou jménem Havýš žlutohnědý (angl. Yellow boxfish), díky čemuž měl koncept Bionic nabízet mnoho prostoru uvnitř a zároveň minimální odpor vzduchu. Těžko říct, zda se koncept neuchytil kvůli svému netradičním vzezření nebo blížící se ekonomické krizi, ovšem jako zajímavost by neměl být zapomenut.
Poslední zajímavost je pak skutečná perlička z historie. Napadlo vás někdy, kdo byl prvním držitelem řidičského průkazu? Jak už nejspíš správně tušíte, byl to Carl Benz, vynálezce a konstruktér prvního "moderního automobilu".
Mercedes má v zásobě určitě ještě řadu dalších zajímavostí, každopádně už těchto 5 bylo bezpochyby zajímavých. Při zběsilém tempu vývoje, který teď můžeme v automobilovém průmyslu pozorovat, je příjemnou změnou, že se někdo alespoň na chvíli zastaví a nabídne i náhled do úspěchů, kterých dosáhl již před řadou let.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.