Německá automobilka Mercedes-Benz rozjela na svém YouTube účtu novou sérii nazvanou "Best of Benz", ve které nás pravidelně seznamuje s udivujícími, poučnými nebo zábavnými fakty spojenými se svou historií. A zatím co v prvním díle jsme se mohli podívat na pět nejluxusnějších automobilů, dnes se můžeme podívat na pět neznámých ale úchvatných faktů.
Napadlo vás někdy, jak se sbírala jízdní data z prototypů nových modelů ještě v době, kdy se počítač nedal položit na sedadlo spolujezdce? Je to vcelku zajímavá otázka a Mercedes poodhalil svůj způsob řešení. Jelikož měřící technika byla stále v plenkách a potřebovala opravdu hodně prostoru, sestavili si technici z automobilky speciální "měřící vozidlo", kterým byl Mercedes-Benz 300 Kombi.
Tento vůz, který byl doslova napěchován měřící technikou, pak byl prostřednictvím kabelů připojen z testovaného vozu, kde byly umístěny měřící senzory. Dnes nám to přijde úsměvné, tehdy to však bylo geniální, jednoduché a velmi praktické.
Další zajímavost se opět vztahuje k vývoji nových modelů, ovšem přivádí nás už do současnosti. Aby se mohly nové modely s třícípou hvězdou mohly chlubit naprostou spolehlivostí, musí být vyzkoušeny za všech podmínek - včetně těch nejextrémnějších.
Za tím účelem si automobilky zbudovala speciální areál nazvaný "Climatic Wind Tunnel", který je vlastně obrovským větrným tunelem, který je schopen simulovat řadu opravdu extrémních podmínek. Ze záběrů je ostatně vidět i vůz, jehož maska a zrcátka jsou pokryty enormně silnou vrstvou ledu. Pokud by tedy někdy měla nastat katastrofa jako ve filmu "Den poté", zkuste si sehnat Mercedes.
Nepříliš známým faktem je také skutečnost, že v roce 1959 se stal Mercedes jednou z prvních automobilek, která začala konat systematické Crash-testy, díky kterým chtěla zajistit svým zákazníkům maximální komfort. Zajímavý je pak i způsob pohánění vozu proti překážkám. Zatím co dnes se využívají různé systémy pístů a kladek, Mercedes se rozhodl obrátit se na raketovou technologii.
Čtvrtá zajímavost se vztahuje ke konceptu Bionic, který měl být podle automobilky revolučním. Během jeho vývoje se totiž technici a designéři nechali inspirovat rybkou jménem Havýš žlutohnědý (angl. Yellow boxfish), díky čemuž měl koncept Bionic nabízet mnoho prostoru uvnitř a zároveň minimální odpor vzduchu. Těžko říct, zda se koncept neuchytil kvůli svému netradičním vzezření nebo blížící se ekonomické krizi, ovšem jako zajímavost by neměl být zapomenut.
Poslední zajímavost je pak skutečná perlička z historie. Napadlo vás někdy, kdo byl prvním držitelem řidičského průkazu? Jak už nejspíš správně tušíte, byl to Carl Benz, vynálezce a konstruktér prvního "moderního automobilu".
Mercedes má v zásobě určitě ještě řadu dalších zajímavostí, každopádně už těchto 5 bylo bezpochyby zajímavých. Při zběsilém tempu vývoje, který teď můžeme v automobilovém průmyslu pozorovat, je příjemnou změnou, že se někdo alespoň na chvíli zastaví a nabídne i náhled do úspěchů, kterých dosáhl již před řadou let.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?