Německá automobilka Mercedes-Benz rozjela na svém YouTube účtu novou sérii nazvanou "Best of Benz", ve které nás pravidelně seznamuje s udivujícími, poučnými nebo zábavnými fakty spojenými se svou historií. A zatím co v prvním díle jsme se mohli podívat na pět nejluxusnějších automobilů, dnes se můžeme podívat na pět neznámých ale úchvatných faktů.
Napadlo vás někdy, jak se sbírala jízdní data z prototypů nových modelů ještě v době, kdy se počítač nedal položit na sedadlo spolujezdce? Je to vcelku zajímavá otázka a Mercedes poodhalil svůj způsob řešení. Jelikož měřící technika byla stále v plenkách a potřebovala opravdu hodně prostoru, sestavili si technici z automobilky speciální "měřící vozidlo", kterým byl Mercedes-Benz 300 Kombi.
Tento vůz, který byl doslova napěchován měřící technikou, pak byl prostřednictvím kabelů připojen z testovaného vozu, kde byly umístěny měřící senzory. Dnes nám to přijde úsměvné, tehdy to však bylo geniální, jednoduché a velmi praktické.
Další zajímavost se opět vztahuje k vývoji nových modelů, ovšem přivádí nás už do současnosti. Aby se mohly nové modely s třícípou hvězdou mohly chlubit naprostou spolehlivostí, musí být vyzkoušeny za všech podmínek - včetně těch nejextrémnějších.
Za tím účelem si automobilky zbudovala speciální areál nazvaný "Climatic Wind Tunnel", který je vlastně obrovským větrným tunelem, který je schopen simulovat řadu opravdu extrémních podmínek. Ze záběrů je ostatně vidět i vůz, jehož maska a zrcátka jsou pokryty enormně silnou vrstvou ledu. Pokud by tedy někdy měla nastat katastrofa jako ve filmu "Den poté", zkuste si sehnat Mercedes.
Nepříliš známým faktem je také skutečnost, že v roce 1959 se stal Mercedes jednou z prvních automobilek, která začala konat systematické Crash-testy, díky kterým chtěla zajistit svým zákazníkům maximální komfort. Zajímavý je pak i způsob pohánění vozu proti překážkám. Zatím co dnes se využívají různé systémy pístů a kladek, Mercedes se rozhodl obrátit se na raketovou technologii.
Čtvrtá zajímavost se vztahuje ke konceptu Bionic, který měl být podle automobilky revolučním. Během jeho vývoje se totiž technici a designéři nechali inspirovat rybkou jménem Havýš žlutohnědý (angl. Yellow boxfish), díky čemuž měl koncept Bionic nabízet mnoho prostoru uvnitř a zároveň minimální odpor vzduchu. Těžko říct, zda se koncept neuchytil kvůli svému netradičním vzezření nebo blížící se ekonomické krizi, ovšem jako zajímavost by neměl být zapomenut.
Poslední zajímavost je pak skutečná perlička z historie. Napadlo vás někdy, kdo byl prvním držitelem řidičského průkazu? Jak už nejspíš správně tušíte, byl to Carl Benz, vynálezce a konstruktér prvního "moderního automobilu".
Mercedes má v zásobě určitě ještě řadu dalších zajímavostí, každopádně už těchto 5 bylo bezpochyby zajímavých. Při zběsilém tempu vývoje, který teď můžeme v automobilovém průmyslu pozorovat, je příjemnou změnou, že se někdo alespoň na chvíli zastaví a nabídne i náhled do úspěchů, kterých dosáhl již před řadou let.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?