Elektromobily se začínají stávat vcelku běžnou součástí silnic na celém světě, proto není divu, že se k jejich pořizování uchylují i policejní sbory z celého světa. Pokud se však policisté rozhodnou pro pořízení vcelku prémiového SUV značky Tesla, nelze se příliš divit, že daňoví poplatníci začínají zuřit.
Elektromobily Tesla v policejních barvách nejsou žádnou novinkou, což by mohli potvrdit policisté z amerických měst jako Los Angeles nebo Denveru, kde už SUV Model X nějakou dobu využívají. Ani Evropské státy však nezůstávají pozadu, nákupem dvou elektrických sedanů Model S se nedávno pochlubila policie v Lucemburku a pár Tesel má v úmyslu pořídit i anglický Scotland Yard, který plánuje zakoupit celkem 250 vozidel s "alternativním pohonem".
Jak se na policejní Tesly dívají tamní daňoví poplatníci netušíme, ovšem jakmile se pořízením služebního Modelu X pochlubila kanadská policie z Ontaria, strhla se pod FaceBookovým příspěvkem ostrá výměna názorů. Někteří nákup Tesly chválí a oceňují moderní přístup policie, ovšem ostatním vadí, že se pořízení takto nákladného vozu nikde veřejně neřešilo. Svým způsobem se tak vlastně cítí okradeni.
Zda to tak skutečně je soudit nechceme, ovšem pravdou je, že tenhle policejní služebák jistě nebyl levnou záležitostí. Černá Tesla totiž dostala specifický policejní polep, výstražná světla a spekuluje se i o speciálních úpravách pro policejní sbor. Samotná policie však žádné technické specifikace nezveřejnila.
A na kolik že to daňové poplatníky vlastně vyšlo? To je těžké soudit, protože neznáme celkovou specifikaci. Tesla Model X však začíná na kanadským trhu od ceny 102 300 kanadských dolarů, což odpovídá částce cca 1.6 milionu korun + náklady na úpravu pro policejní účely.
První snímky elektrického SUV přitom byly zveřejněny jen pro nalákání veřejnosti na kanadský autosalon Canadian International Auto Show, kde bude Tesla v policejních barvách vystavena od 16. do 25. února.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?