Elektromobily se začínají stávat vcelku běžnou součástí silnic na celém světě, proto není divu, že se k jejich pořizování uchylují i policejní sbory z celého světa. Pokud se však policisté rozhodnou pro pořízení vcelku prémiového SUV značky Tesla, nelze se příliš divit, že daňoví poplatníci začínají zuřit.
Elektromobily Tesla v policejních barvách nejsou žádnou novinkou, což by mohli potvrdit policisté z amerických měst jako Los Angeles nebo Denveru, kde už SUV Model X nějakou dobu využívají. Ani Evropské státy však nezůstávají pozadu, nákupem dvou elektrických sedanů Model S se nedávno pochlubila policie v Lucemburku a pár Tesel má v úmyslu pořídit i anglický Scotland Yard, který plánuje zakoupit celkem 250 vozidel s "alternativním pohonem".
Jak se na policejní Tesly dívají tamní daňoví poplatníci netušíme, ovšem jakmile se pořízením služebního Modelu X pochlubila kanadská policie z Ontaria, strhla se pod FaceBookovým příspěvkem ostrá výměna názorů. Někteří nákup Tesly chválí a oceňují moderní přístup policie, ovšem ostatním vadí, že se pořízení takto nákladného vozu nikde veřejně neřešilo. Svým způsobem se tak vlastně cítí okradeni.
Zda to tak skutečně je soudit nechceme, ovšem pravdou je, že tenhle policejní služebák jistě nebyl levnou záležitostí. Černá Tesla totiž dostala specifický policejní polep, výstražná světla a spekuluje se i o speciálních úpravách pro policejní sbor. Samotná policie však žádné technické specifikace nezveřejnila.
A na kolik že to daňové poplatníky vlastně vyšlo? To je těžké soudit, protože neznáme celkovou specifikaci. Tesla Model X však začíná na kanadským trhu od ceny 102 300 kanadských dolarů, což odpovídá částce cca 1.6 milionu korun + náklady na úpravu pro policejní účely.
První snímky elektrického SUV přitom byly zveřejněny jen pro nalákání veřejnosti na kanadský autosalon Canadian International Auto Show, kde bude Tesla v policejních barvách vystavena od 16. do 25. února.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?