S příchodem zimy se zprávy o řetězových nehodách na silnicích a dálnicích objevují téměř každý týden. Svým způsobem se není čemu divit, řidiči nejsou na zhoršené klimatické podmínky zvyklí, riziko si neuvědomují a možné následky si nepřipouštějí. Když už ale k nehodě dojde, je potřeba alespoň vědět, jak správně zareagovat.
Některé státy na území USA se v posledních týdnech potýkají s neobvyklými přívaly sněhu, což na mnoha místech způsobilo řadu dopravních nehod. Jedna z nich se odehrála i na silnici I-44 ve státě Missouri, kde řidička zřejmě nepřizpůsobila rychlost, nebo se nevěnovala řízení a zezadu narazila do náklaďáku stojícího v koloně.
Nehoda to jistě nebyla malá, neboť uvnitř vozu došlo evidentně i k vystřelení airbagů, nicméně to horší přišlo o něco později. Zatím co řidička seděla v nabouraném voze a psala zprávu svému příteli o tom co se ji právě stalo, všimla si ve zpětném zrcátku blížícího se náklaďáku, který měl evidentně namířeno na její vůz a co hůř - na dveře řidiče.
Caroline, jak se řidička jmenovala, proto okamžitě otevřela dveře a snažila se z vozidla co nejrychleji dostat. Silnice však byla poměrně namrzlá, takže okamžitě po opuštění vozidla následoval tvrdý pád. Krátce poté však skutečně přijel náklaďák, jehož řidiči se však podařilo nasměrovat vůz alespoň na zadní část sedanu, ve kterém Caroline před chvílí seděla.
Dramaticky vyhlížející situace tak nakonec dobře skončila, nicméně celé drama mohlo vypadat trochu jinak, kdyby Caroline nezůstala ve voze tolik na ráně a po nehodě se odebrala do "bezpečného prostoru", jak radí většina doporučení při dopravních nehodách na dálnicích.
Na první pohled se může zdát, že automobil poskytne větší bezpečí, nicméně po havárii už je většinou torzní tuhost narušena a pokud došlo i k vystřelení airbagů, většina bezpečnostních výhod je pryč. I proto se doporučuje, pokud je to po nehodě možné, co nejrychleji automobil opustit a poté s nasazenou bezpečnostní vestou místo nehody označit, pomoci potřebným (což v tomhle případě nebylo potřeba) a odebrat se do bezpečného prostoru, odkud je potřeba kontaktovat příslušné orgány.
V tomto případě naštěstí vše skončilo dobře a Caroline nakonec nalezla útočiště ve voze, jehož řidič celý incident natočil a později zveřejnil na internetu, odkud se dostal i do několika amerických médií, včetně Kansas City Star či KY3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.