Lamborghini má z ostudy kabát. Skutečně okopírovali kliky od Škodovky?

Srovnání klik dveří u Lamborghini Urus a Škody Fabie
Srovnání klik dveří u Lamborghini Urus a Škody Fabie, foto: autoevolution.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. ledna 2018 08:00
Sdílej:

Od prvního novodobého SUV automobilky Lamborghini jsme rozhodně nečekali žádné milionářské výstřelky, jako jsou například výklopné dveře. Zároveň však nikdo z nás nečekal, že by Lamborghini mohlo na svém voze použít podobné kliky, jaké využívá Škoda Auto. Pro mladoboleslavskou automobilku to může být pocta, nicméně zákazníci několikamilionového Lamborghini z toho nejspíš nadšeni nebudou.

Lamborghini stavělo Urus s důrazem na každodenní praktičnost, což této italské automobilce pověstné výstřednostmi rozhodně nemůžeme vyčítat. Stále častěji se však ozývají hlasy, že pod extravagantní slupkou Lamborghini se ukrývá až příliš sdílené techniky a součástek z koncernu VW.

Ono ostatně není žádným tajemstvím, že většina techniky pod kapotou Urusu pochází od Audi, včetně platformy shodné s SUV Q7. Život s Urusem tak bude rozhodně snazší než s modelem LM002, za to ovšem automobilka zaplatila daň v podobě jisté "ztráty výjimečnosti". Všechno je zkrátka přesně tam, kde byste to čekali, což u podobných vozidel působí jednoduše nudně.

Ostatní automobilky z podobného cenového spektra, jako například Tesla, Jaguar nebo Land Rover, se však již delší dobu snaží zaujmout poněkud jiným přístupem. Snaží se totiž vyhrát si s každou maličkostí, včetně klik. Všechny výše zmíněné automobilky se tak u svých posledních modelů rozhodly skrýt kliky přímo do karoserie, což sice občas může být problémové řešení, nicméně na první pohled vás zaujme.

Řada dalších automobilek se snaží vyhrát si s klikami jinak, například McLaren se klik na první pohled úplně zbavil a dveře se otvírají pomocí skrytých tlačítek. V případě Lamborghini se však zdá, že jakákoliv kreativita šla stranou a návrháři prostě jen sáhli do koše s koncernovými součástkami a vytáhli si kliky ze Škodovky.

Pokud se totiž podíváme na koláž, kterou vytvořil web AutoEvolution, spatříme dvě kliky. Ta horní patří luxusnímu Lamborghini Urus v hodnotě několika milionů, ta druhá pak Škodě Fabii s několikanásobně nižší hodnotou. Podobnost je přitom až neuvěřitelná, vždyť se podívejte na ty tvary.

My samozřejmě nevíme, zda se jedná o využití škodováckých dílů, nebo jen úsměvnou náhodu. Sázíme spíš na to druhé, nicméně pokud by se automobilka skutečně záměrně inspirovala u Škody, nejspíš by tohle šetření bylo už trochu za hranou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.