Lamborghini má z ostudy kabát. Skutečně okopírovali kliky od Škodovky?

Srovnání klik dveří u Lamborghini Urus a Škody Fabie
Srovnání klik dveří u Lamborghini Urus a Škody Fabie, foto: autoevolution.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. ledna 2018 08:00
Sdílej:

Od prvního novodobého SUV automobilky Lamborghini jsme rozhodně nečekali žádné milionářské výstřelky, jako jsou například výklopné dveře. Zároveň však nikdo z nás nečekal, že by Lamborghini mohlo na svém voze použít podobné kliky, jaké využívá Škoda Auto. Pro mladoboleslavskou automobilku to může být pocta, nicméně zákazníci několikamilionového Lamborghini z toho nejspíš nadšeni nebudou.

Lamborghini stavělo Urus s důrazem na každodenní praktičnost, což této italské automobilce pověstné výstřednostmi rozhodně nemůžeme vyčítat. Stále častěji se však ozývají hlasy, že pod extravagantní slupkou Lamborghini se ukrývá až příliš sdílené techniky a součástek z koncernu VW.

Ono ostatně není žádným tajemstvím, že většina techniky pod kapotou Urusu pochází od Audi, včetně platformy shodné s SUV Q7. Život s Urusem tak bude rozhodně snazší než s modelem LM002, za to ovšem automobilka zaplatila daň v podobě jisté "ztráty výjimečnosti". Všechno je zkrátka přesně tam, kde byste to čekali, což u podobných vozidel působí jednoduše nudně.

Ostatní automobilky z podobného cenového spektra, jako například Tesla, Jaguar nebo Land Rover, se však již delší dobu snaží zaujmout poněkud jiným přístupem. Snaží se totiž vyhrát si s každou maličkostí, včetně klik. Všechny výše zmíněné automobilky se tak u svých posledních modelů rozhodly skrýt kliky přímo do karoserie, což sice občas může být problémové řešení, nicméně na první pohled vás zaujme.

Řada dalších automobilek se snaží vyhrát si s klikami jinak, například McLaren se klik na první pohled úplně zbavil a dveře se otvírají pomocí skrytých tlačítek. V případě Lamborghini se však zdá, že jakákoliv kreativita šla stranou a návrháři prostě jen sáhli do koše s koncernovými součástkami a vytáhli si kliky ze Škodovky.

Pokud se totiž podíváme na koláž, kterou vytvořil web AutoEvolution, spatříme dvě kliky. Ta horní patří luxusnímu Lamborghini Urus v hodnotě několika milionů, ta druhá pak Škodě Fabii s několikanásobně nižší hodnotou. Podobnost je přitom až neuvěřitelná, vždyť se podívejte na ty tvary.

My samozřejmě nevíme, zda se jedná o využití škodováckých dílů, nebo jen úsměvnou náhodu. Sázíme spíš na to druhé, nicméně pokud by se automobilka skutečně záměrně inspirovala u Škody, nejspíš by tohle šetření bylo už trochu za hranou.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.