Mít doma veterána je sen mnoha řidičů, nicméně náklady spojené s jeho pořízením, renovací a následnou údržbou se mnohdy šplhají do závratných výšin. Finance však nejsou jediným problémem. Mnohdy se totiž musíte obrátit s žádostí o pomoc na lidi, u kterých zkrátka nemáte stoprocentní jistotu, že udělají přesně to, co vám říkají. A jak to potom vypadá můžete vidět na případu tohohle kdysi nádherného Chevroletu Impala
Historie částečně rozebraného vraku, který byl kdysi Chevroletem Impala z roku 1959, se začala psát v květnu 2009. Tehdy si ho Gina pořídil za 14 000 dolarů, přičemž půlku si ještě musela vypůjčit od své rodiny. Ta jí však ochotně přispěla, neboť velice dobře věděla, jak moc Gina po klasice z padesátých let touží.
Gina si tak přivezla domů plně funkční automobil, který však potřeboval pár menších servisních zásahů. Když tedy viděla u silnice servis, kam pravidelně vjíždí klasické automobily, rozhodla se ho také navštívit. S majitelem se domluvila na menších servisních zásazích, nalakování vozu, přečalounění interiéru, instalaci elektrických oken a posilovače řízení a zvýšení výkonu.
Vše mělo proběhnout během 8 až 10 měsíců a obě strany se domluvily na částce 22 000 dolarů. Když se však Gina jezdila dívat, jak renovace probíhá, nestačila se divit. Auto prý bylo odstavené, reozebrané a mizelo z něj stále více dílu. Po roce a více než 16 000 dolarů tak chtěla Gina své auto zpět, tedy alespoň co z něj zbylo. S tím však majitel servisu nesouhlasil a tak musela do celé záležitosti vstoupit policie.
Nyní má Gina na zahradě domu jejich rodičů rozebraný vůz, kterému řada dílů chybí a jiné jsou rozloženy po zahradě. Reportérka, která se rozhodla případ zmapovat, se tak vydala zjistit názor i majitele servisu. Ten se nejdříve zapíral, nicméně poté k rozhovoru svolil.
Podle jeho slov byl automobil v horším stavu, než se na první pohled zdálo. Místo drobných oprav se tak musel pustit do náročného vyvařování, které stojí dost času i peněz. Moderátorka však odmítala uvěřit, že jen vyvaření a lakování vyšlo na 16 000 dolarů, proto se vypravila za člověkem, který opravil a zrenovoval více jak dvě desítky amerických klasik.
Ten při pohledu na rozebraný vůz potvrdil, že cena by mohla odpovídat. Kompletace vozu a dovršení prací by však vyšla nejméně na dalších 10 až 12 000 dolarů a to jen odhadem. Vzápětí také dodal, že slibovat lidem termíny zhotovení je u podobných vozů jednoduše nesmysl, neboť nikdy nevíte, co v útrobách vozu najdete.
Majitel dílny, kde měla renovace probíhat, údajně chápal frustraci majitelky, nicméně ona prý odmítala pochopit, že rozsáhlá renovace vyžaduje čas. Kdyby mu ho prý dala více, vůz by dokončil. Majitelka už mu však nevěří a navíc nemá finance, aby si mohla dovolit v renovaci pokračovat.
Reportérce se ještě podařilo zjistit, že autoservis neměl platná povolení a oprávněné, takže majitelka vozu by mohla teoreticky vysoudit peníze nazpět. Háček je však v tom, že advokát by stál další peníze. S vozem se tak nejspíš nic nezmění a i nadále bude stát odstavený na dvorku za domem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.