Mít doma veterána je sen mnoha řidičů, nicméně náklady spojené s jeho pořízením, renovací a následnou údržbou se mnohdy šplhají do závratných výšin. Finance však nejsou jediným problémem. Mnohdy se totiž musíte obrátit s žádostí o pomoc na lidi, u kterých zkrátka nemáte stoprocentní jistotu, že udělají přesně to, co vám říkají. A jak to potom vypadá můžete vidět na případu tohohle kdysi nádherného Chevroletu Impala
Historie částečně rozebraného vraku, který byl kdysi Chevroletem Impala z roku 1959, se začala psát v květnu 2009. Tehdy si ho Gina pořídil za 14 000 dolarů, přičemž půlku si ještě musela vypůjčit od své rodiny. Ta jí však ochotně přispěla, neboť velice dobře věděla, jak moc Gina po klasice z padesátých let touží.
Gina si tak přivezla domů plně funkční automobil, který však potřeboval pár menších servisních zásahů. Když tedy viděla u silnice servis, kam pravidelně vjíždí klasické automobily, rozhodla se ho také navštívit. S majitelem se domluvila na menších servisních zásazích, nalakování vozu, přečalounění interiéru, instalaci elektrických oken a posilovače řízení a zvýšení výkonu.
Vše mělo proběhnout během 8 až 10 měsíců a obě strany se domluvily na částce 22 000 dolarů. Když se však Gina jezdila dívat, jak renovace probíhá, nestačila se divit. Auto prý bylo odstavené, reozebrané a mizelo z něj stále více dílu. Po roce a více než 16 000 dolarů tak chtěla Gina své auto zpět, tedy alespoň co z něj zbylo. S tím však majitel servisu nesouhlasil a tak musela do celé záležitosti vstoupit policie.
Nyní má Gina na zahradě domu jejich rodičů rozebraný vůz, kterému řada dílů chybí a jiné jsou rozloženy po zahradě. Reportérka, která se rozhodla případ zmapovat, se tak vydala zjistit názor i majitele servisu. Ten se nejdříve zapíral, nicméně poté k rozhovoru svolil.
Podle jeho slov byl automobil v horším stavu, než se na první pohled zdálo. Místo drobných oprav se tak musel pustit do náročného vyvařování, které stojí dost času i peněz. Moderátorka však odmítala uvěřit, že jen vyvaření a lakování vyšlo na 16 000 dolarů, proto se vypravila za člověkem, který opravil a zrenovoval více jak dvě desítky amerických klasik.
Ten při pohledu na rozebraný vůz potvrdil, že cena by mohla odpovídat. Kompletace vozu a dovršení prací by však vyšla nejméně na dalších 10 až 12 000 dolarů a to jen odhadem. Vzápětí také dodal, že slibovat lidem termíny zhotovení je u podobných vozů jednoduše nesmysl, neboť nikdy nevíte, co v útrobách vozu najdete.
Majitel dílny, kde měla renovace probíhat, údajně chápal frustraci majitelky, nicméně ona prý odmítala pochopit, že rozsáhlá renovace vyžaduje čas. Kdyby mu ho prý dala více, vůz by dokončil. Majitelka už mu však nevěří a navíc nemá finance, aby si mohla dovolit v renovaci pokračovat.
Reportérce se ještě podařilo zjistit, že autoservis neměl platná povolení a oprávněné, takže majitelka vozu by mohla teoreticky vysoudit peníze nazpět. Háček je však v tom, že advokát by stál další peníze. S vozem se tak nejspíš nic nezmění a i nadále bude stát odstavený na dvorku za domem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.