Mít doma veterána je sen mnoha řidičů, nicméně náklady spojené s jeho pořízením, renovací a následnou údržbou se mnohdy šplhají do závratných výšin. Finance však nejsou jediným problémem. Mnohdy se totiž musíte obrátit s žádostí o pomoc na lidi, u kterých zkrátka nemáte stoprocentní jistotu, že udělají přesně to, co vám říkají. A jak to potom vypadá můžete vidět na případu tohohle kdysi nádherného Chevroletu Impala
Historie částečně rozebraného vraku, který byl kdysi Chevroletem Impala z roku 1959, se začala psát v květnu 2009. Tehdy si ho Gina pořídil za 14 000 dolarů, přičemž půlku si ještě musela vypůjčit od své rodiny. Ta jí však ochotně přispěla, neboť velice dobře věděla, jak moc Gina po klasice z padesátých let touží.
Gina si tak přivezla domů plně funkční automobil, který však potřeboval pár menších servisních zásahů. Když tedy viděla u silnice servis, kam pravidelně vjíždí klasické automobily, rozhodla se ho také navštívit. S majitelem se domluvila na menších servisních zásazích, nalakování vozu, přečalounění interiéru, instalaci elektrických oken a posilovače řízení a zvýšení výkonu.
Vše mělo proběhnout během 8 až 10 měsíců a obě strany se domluvily na částce 22 000 dolarů. Když se však Gina jezdila dívat, jak renovace probíhá, nestačila se divit. Auto prý bylo odstavené, reozebrané a mizelo z něj stále více dílu. Po roce a více než 16 000 dolarů tak chtěla Gina své auto zpět, tedy alespoň co z něj zbylo. S tím však majitel servisu nesouhlasil a tak musela do celé záležitosti vstoupit policie.
Nyní má Gina na zahradě domu jejich rodičů rozebraný vůz, kterému řada dílů chybí a jiné jsou rozloženy po zahradě. Reportérka, která se rozhodla případ zmapovat, se tak vydala zjistit názor i majitele servisu. Ten se nejdříve zapíral, nicméně poté k rozhovoru svolil.
Podle jeho slov byl automobil v horším stavu, než se na první pohled zdálo. Místo drobných oprav se tak musel pustit do náročného vyvařování, které stojí dost času i peněz. Moderátorka však odmítala uvěřit, že jen vyvaření a lakování vyšlo na 16 000 dolarů, proto se vypravila za člověkem, který opravil a zrenovoval více jak dvě desítky amerických klasik.
Ten při pohledu na rozebraný vůz potvrdil, že cena by mohla odpovídat. Kompletace vozu a dovršení prací by však vyšla nejméně na dalších 10 až 12 000 dolarů a to jen odhadem. Vzápětí také dodal, že slibovat lidem termíny zhotovení je u podobných vozů jednoduše nesmysl, neboť nikdy nevíte, co v útrobách vozu najdete.
Majitel dílny, kde měla renovace probíhat, údajně chápal frustraci majitelky, nicméně ona prý odmítala pochopit, že rozsáhlá renovace vyžaduje čas. Kdyby mu ho prý dala více, vůz by dokončil. Majitelka už mu však nevěří a navíc nemá finance, aby si mohla dovolit v renovaci pokračovat.
Reportérce se ještě podařilo zjistit, že autoservis neměl platná povolení a oprávněné, takže majitelka vozu by mohla teoreticky vysoudit peníze nazpět. Háček je však v tom, že advokát by stál další peníze. S vozem se tak nejspíš nic nezmění a i nadále bude stát odstavený na dvorku za domem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?