Kamera za čelním sklem autobusu jedoucího po britské dálnici M40 zachytila moment, ze kterého se vám nejspíše bude tajit dech. Jen díky bleskurychlé reakci řidiče jménem Mike Helm se podařilo předejít tragédii, která by si mohla v nejhorším případě vyžádat i několik zranění.
Kamerový záznam pořízený v září minulého roku zachycuje vcelku nudnou jízdu po dálnici, která se však mohla během chvíle změnit v noční můru pro řadu lidí. Za volantem takřka dvanácti-tunového autobusu však seděl pozorný řidič, který nezpanikařil a udělal to nejlepší co mohl.
Řidič autobusu Mike Helm jel zrovna po dálnici v M40 v prostředním pruhu a míjel několik kamionů, když se kolem něj v rychlém pruhu prohnal Volkswagen Golf. Jeho řidič se však nejspíše dostatečně nevěnoval řízení a tak když viděl, že se blíží ke koloně stojících / pomalu jedoucích aut, zpanikařil a prudce šlápl na brzdy.
Na záznamu je tak vidět od kol Golfu bílý kouř, který naznačuje, že se kola německého hatchbacku zasekla a vůz šel automaticky do smyku, po kterém skončil bezmocně napříč dvěma pruhy.
Řidič autobusu však celou situaci pozorně sledoval a ještě předtím než se Golf zastavil začal brzdit, neboť kvůli náklaďáku po jeho levé straně nebylo kam uhnout. Ubrzdit 12 tunový autobus z rychlosti 61 mil za hodinu (98 km/h) však není žádná legrace a tak je slyšet, jak se Mike snaží upozornit ostatní na riziko nárazu. Snad jen zázrakem se ale povedlo autobus dobrzdit jen pár centimetrů od zadní části Golfu, jehož řidič už se připravoval na nejhorší.
Za zmínku stojí i řidič projíždějícího Peugeot 208, který také včas zareagoval a Golfu se vyhnul rychlým přejetím do levého pruhu. Řidič Golfu by si však měl zkontrolovat jak brzdy, tak i stav svých zadních pneumatik. A samozřejmě také zapracovat na své pozornosti za volantem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.