Kamera za čelním sklem autobusu jedoucího po britské dálnici M40 zachytila moment, ze kterého se vám nejspíše bude tajit dech. Jen díky bleskurychlé reakci řidiče jménem Mike Helm se podařilo předejít tragédii, která by si mohla v nejhorším případě vyžádat i několik zranění.
Kamerový záznam pořízený v září minulého roku zachycuje vcelku nudnou jízdu po dálnici, která se však mohla během chvíle změnit v noční můru pro řadu lidí. Za volantem takřka dvanácti-tunového autobusu však seděl pozorný řidič, který nezpanikařil a udělal to nejlepší co mohl.
Řidič autobusu Mike Helm jel zrovna po dálnici v M40 v prostředním pruhu a míjel několik kamionů, když se kolem něj v rychlém pruhu prohnal Volkswagen Golf. Jeho řidič se však nejspíše dostatečně nevěnoval řízení a tak když viděl, že se blíží ke koloně stojících / pomalu jedoucích aut, zpanikařil a prudce šlápl na brzdy.
Na záznamu je tak vidět od kol Golfu bílý kouř, který naznačuje, že se kola německého hatchbacku zasekla a vůz šel automaticky do smyku, po kterém skončil bezmocně napříč dvěma pruhy.
Řidič autobusu však celou situaci pozorně sledoval a ještě předtím než se Golf zastavil začal brzdit, neboť kvůli náklaďáku po jeho levé straně nebylo kam uhnout. Ubrzdit 12 tunový autobus z rychlosti 61 mil za hodinu (98 km/h) však není žádná legrace a tak je slyšet, jak se Mike snaží upozornit ostatní na riziko nárazu. Snad jen zázrakem se ale povedlo autobus dobrzdit jen pár centimetrů od zadní části Golfu, jehož řidič už se připravoval na nejhorší.
Za zmínku stojí i řidič projíždějícího Peugeot 208, který také včas zareagoval a Golfu se vyhnul rychlým přejetím do levého pruhu. Řidič Golfu by si však měl zkontrolovat jak brzdy, tak i stav svých zadních pneumatik. A samozřejmě také zapracovat na své pozornosti za volantem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.