Kamera za čelním sklem autobusu jedoucího po britské dálnici M40 zachytila moment, ze kterého se vám nejspíše bude tajit dech. Jen díky bleskurychlé reakci řidiče jménem Mike Helm se podařilo předejít tragédii, která by si mohla v nejhorším případě vyžádat i několik zranění.
Kamerový záznam pořízený v září minulého roku zachycuje vcelku nudnou jízdu po dálnici, která se však mohla během chvíle změnit v noční můru pro řadu lidí. Za volantem takřka dvanácti-tunového autobusu však seděl pozorný řidič, který nezpanikařil a udělal to nejlepší co mohl.
Řidič autobusu Mike Helm jel zrovna po dálnici v M40 v prostředním pruhu a míjel několik kamionů, když se kolem něj v rychlém pruhu prohnal Volkswagen Golf. Jeho řidič se však nejspíše dostatečně nevěnoval řízení a tak když viděl, že se blíží ke koloně stojících / pomalu jedoucích aut, zpanikařil a prudce šlápl na brzdy.
Na záznamu je tak vidět od kol Golfu bílý kouř, který naznačuje, že se kola německého hatchbacku zasekla a vůz šel automaticky do smyku, po kterém skončil bezmocně napříč dvěma pruhy.
Řidič autobusu však celou situaci pozorně sledoval a ještě předtím než se Golf zastavil začal brzdit, neboť kvůli náklaďáku po jeho levé straně nebylo kam uhnout. Ubrzdit 12 tunový autobus z rychlosti 61 mil za hodinu (98 km/h) však není žádná legrace a tak je slyšet, jak se Mike snaží upozornit ostatní na riziko nárazu. Snad jen zázrakem se ale povedlo autobus dobrzdit jen pár centimetrů od zadní části Golfu, jehož řidič už se připravoval na nejhorší.
Za zmínku stojí i řidič projíždějícího Peugeot 208, který také včas zareagoval a Golfu se vyhnul rychlým přejetím do levého pruhu. Řidič Golfu by si však měl zkontrolovat jak brzdy, tak i stav svých zadních pneumatik. A samozřejmě také zapracovat na své pozornosti za volantem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.