Na technologickém veletrhu CES konaném v Las Vegas se představila řada novinek z mnoha odvětví průmyslu, včetně toho automobilového. Speciální airbag pro chodce se však v automobilovém průmyslu pouze inspiroval a poté přenesl jeden podstatný bezpečnostní prvek do všedního života běžných lidí.
Novinka s názvem "Hip'Air", kterou společnost Helite prezentovala před pár dny na veletrhu CES, je určena primárně k ochraně kyčlí seniorů a její tvůrci o ni mluví jako o vůbec prvním "nositelném" airbagu pro chodce. Design pásku sice není kdovíjak krásný, nicméně jeho funkce by mohla zachraňovat a hlavně zlepšovat životy lidí po celém světě.
Pásek v hodnotě 790 dolarů (16 600 Kč) je vybaven gyroskopem, který dokáže zaznamenat pád během pouhých 200 milisekund, jak společnost uvádí. Airbagy by se měly nafouknout během dalších 80 milisekund a celá "operace by neměla dohromady trvat déle, než 400 milisekund. Ostatně to ukazuje i propagační video.
Dvojice nafouknutých airbagů by pak při pádu měla zmírnit náraz až o 90 %, což je oproti dříve běžně používanému vycpanému prádlu s 10% účinností značný rozdíl. Váha pásku se pohybuje okolo necelého kilogramu a zapíná se plastovou přezkou.
Mnozí by mohli pochybovat o kvalitách, nicméně za zmínku stojí, že společnost Helite se již dříve proslavila výrobou odolných bund s airbagem pro motorkáře, takže o zkušenosti by nouzi mít neměla. Trochu horší je to však s cenou, která je skutečně vysoká.
Zdraví má však nevyčíslitelnou hodnotu a pokud by airbag byť jen jednou zabránil vážnějšímu poranění, tak se bezpochyby vyplatil. A pokud vás tenhle pásek zaujal a přemýšlíte o jeho pořízení sobě nebo někomu z příbuzných, máme pro vás dobrou zprávu. Do Evropy dorazí Hip'Air již v březnu tohoto roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?