Na technologickém veletrhu CES konaném v Las Vegas se představila řada novinek z mnoha odvětví průmyslu, včetně toho automobilového. Speciální airbag pro chodce se však v automobilovém průmyslu pouze inspiroval a poté přenesl jeden podstatný bezpečnostní prvek do všedního života běžných lidí.
Novinka s názvem "Hip'Air", kterou společnost Helite prezentovala před pár dny na veletrhu CES, je určena primárně k ochraně kyčlí seniorů a její tvůrci o ni mluví jako o vůbec prvním "nositelném" airbagu pro chodce. Design pásku sice není kdovíjak krásný, nicméně jeho funkce by mohla zachraňovat a hlavně zlepšovat životy lidí po celém světě.
Pásek v hodnotě 790 dolarů (16 600 Kč) je vybaven gyroskopem, který dokáže zaznamenat pád během pouhých 200 milisekund, jak společnost uvádí. Airbagy by se měly nafouknout během dalších 80 milisekund a celá "operace by neměla dohromady trvat déle, než 400 milisekund. Ostatně to ukazuje i propagační video.
Dvojice nafouknutých airbagů by pak při pádu měla zmírnit náraz až o 90 %, což je oproti dříve běžně používanému vycpanému prádlu s 10% účinností značný rozdíl. Váha pásku se pohybuje okolo necelého kilogramu a zapíná se plastovou přezkou.
Mnozí by mohli pochybovat o kvalitách, nicméně za zmínku stojí, že společnost Helite se již dříve proslavila výrobou odolných bund s airbagem pro motorkáře, takže o zkušenosti by nouzi mít neměla. Trochu horší je to však s cenou, která je skutečně vysoká.
Zdraví má však nevyčíslitelnou hodnotu a pokud by airbag byť jen jednou zabránil vážnějšímu poranění, tak se bezpochyby vyplatil. A pokud vás tenhle pásek zaujal a přemýšlíte o jeho pořízení sobě nebo někomu z příbuzných, máme pro vás dobrou zprávu. Do Evropy dorazí Hip'Air již v březnu tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?