O fenoménu jménem černý led už jsme psali několikrát, ovšem vždy se jednalo pouze o teorii. Díky záznamu z kamery za čelním sklem si však nyní můžeme ukázat, jak snadno se můžete stát jeho obětí. Je jen zázrak, že se v tomto případě nikomu nic nestalo.
Dostat smyk je z pohledu řidiče většinou pěkná smůla, nicméně tento ridič může mluvit spíš o neuvěřitelném štěstí. Během jízda po dálnici totiž ztratil kontrolu nad svým SUV Jeep Cherokee, které se začalo zcela nekontrolovatelně točit napříč jízdním pruhem.
Řidič, z jehož vozu byl záznam pořízen, projížděl po dálnici relativně pomalu a měl k tomu dobrý důvod - už z dálky totiž bylo vidět několik vozidel, která skončila mimo silnici a už u nich asistovala i policie.
Zrovna když vůz s kamerou projížděl kolem místa nehody, vřítil se před něj červený Jeep, jehož majitel už zřejmě začal ztrácet kontrolu a udělal to nejhorší, co mohl - šlápl na brzdy. To vedlo k naprosté ztrátě kontroly, která vyústila v dvě kompletní otočky, než se Jeep podařilo dostat pod kontrolu.
I po srovnání Jeepu do správného směru je však vidět, jak má vůz tendenci jet bokem. Je tak vlastně jen velkým zázrakem, že se během této kritické situace nikomu nic nestalo. Velký podíl na tom přitom mohl mít právě muž ve voze s kamerou, který postupně zpomaloval a neudělal žádný prudký manévr, který by mohl připravit o kontrolu nad vozem i jeho.
Podle popisku na YouTube kanálu ViralHog, kam bylo video začátkem roku nahráno, se jedná o situaci, která nastala v americkém státě Texas už 31.12.2017. V Texasu přitom padají teploty pod nulu jen pár týdnů do roka, což řidiče Jeepu může alespoň částečně omlouvat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.