O fenoménu jménem černý led už jsme psali několikrát, ovšem vždy se jednalo pouze o teorii. Díky záznamu z kamery za čelním sklem si však nyní můžeme ukázat, jak snadno se můžete stát jeho obětí. Je jen zázrak, že se v tomto případě nikomu nic nestalo.
Dostat smyk je z pohledu řidiče většinou pěkná smůla, nicméně tento ridič může mluvit spíš o neuvěřitelném štěstí. Během jízda po dálnici totiž ztratil kontrolu nad svým SUV Jeep Cherokee, které se začalo zcela nekontrolovatelně točit napříč jízdním pruhem.
Řidič, z jehož vozu byl záznam pořízen, projížděl po dálnici relativně pomalu a měl k tomu dobrý důvod - už z dálky totiž bylo vidět několik vozidel, která skončila mimo silnici a už u nich asistovala i policie.
Zrovna když vůz s kamerou projížděl kolem místa nehody, vřítil se před něj červený Jeep, jehož majitel už zřejmě začal ztrácet kontrolu a udělal to nejhorší, co mohl - šlápl na brzdy. To vedlo k naprosté ztrátě kontroly, která vyústila v dvě kompletní otočky, než se Jeep podařilo dostat pod kontrolu.
I po srovnání Jeepu do správného směru je však vidět, jak má vůz tendenci jet bokem. Je tak vlastně jen velkým zázrakem, že se během této kritické situace nikomu nic nestalo. Velký podíl na tom přitom mohl mít právě muž ve voze s kamerou, který postupně zpomaloval a neudělal žádný prudký manévr, který by mohl připravit o kontrolu nad vozem i jeho.
Podle popisku na YouTube kanálu ViralHog, kam bylo video začátkem roku nahráno, se jedná o situaci, která nastala v americkém státě Texas už 31.12.2017. V Texasu přitom padají teploty pod nulu jen pár týdnů do roka, což řidiče Jeepu může alespoň částečně omlouvat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?