O fenoménu jménem černý led už jsme psali několikrát, ovšem vždy se jednalo pouze o teorii. Díky záznamu z kamery za čelním sklem si však nyní můžeme ukázat, jak snadno se můžete stát jeho obětí. Je jen zázrak, že se v tomto případě nikomu nic nestalo.
Dostat smyk je z pohledu řidiče většinou pěkná smůla, nicméně tento ridič může mluvit spíš o neuvěřitelném štěstí. Během jízda po dálnici totiž ztratil kontrolu nad svým SUV Jeep Cherokee, které se začalo zcela nekontrolovatelně točit napříč jízdním pruhem.
Řidič, z jehož vozu byl záznam pořízen, projížděl po dálnici relativně pomalu a měl k tomu dobrý důvod - už z dálky totiž bylo vidět několik vozidel, která skončila mimo silnici a už u nich asistovala i policie.
Zrovna když vůz s kamerou projížděl kolem místa nehody, vřítil se před něj červený Jeep, jehož majitel už zřejmě začal ztrácet kontrolu a udělal to nejhorší, co mohl - šlápl na brzdy. To vedlo k naprosté ztrátě kontroly, která vyústila v dvě kompletní otočky, než se Jeep podařilo dostat pod kontrolu.
I po srovnání Jeepu do správného směru je však vidět, jak má vůz tendenci jet bokem. Je tak vlastně jen velkým zázrakem, že se během této kritické situace nikomu nic nestalo. Velký podíl na tom přitom mohl mít právě muž ve voze s kamerou, který postupně zpomaloval a neudělal žádný prudký manévr, který by mohl připravit o kontrolu nad vozem i jeho.
Podle popisku na YouTube kanálu ViralHog, kam bylo video začátkem roku nahráno, se jedná o situaci, která nastala v americkém státě Texas už 31.12.2017. V Texasu přitom padají teploty pod nulu jen pár týdnů do roka, což řidiče Jeepu může alespoň částečně omlouvat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?