O možnosti instalace externích airbagů už se mluví delší dobu, ovšem žádná automobilka se k tomu z různých důvodů ještě v praxi neodhodlala. Vývoj v této oblasti se však nezastavil, což ostatně ukazuje i americká společnost GM, která přišla s patentem na nový typ externích airbagů.
Informace o patentu na nový typ airbagů přinesl na Twitteru jistý Bozi Tatarevic, který přiložil i několik ilustračních snímků ze samotného patentu. Nové "Fender Located Pedestrian Airbag", tedy airbagy pro chodce uložené v blatnících, by měly zmírňovat následky v případě čelního střetu vozidla s chodcem.
Na osmadvaceti stránkách je tak rozepsána celá řada možností, kam airbagy v exteriéru vozidla ukrýt. Od airbagů ukrytých ve sloupcích, které by překryly sloupky čelní sklo, až po menší airbagy ukryté v horní části blatníku, které by překryly stěrače a další vystouplé části, které mohou způsobit zranění.
V celém patentovém návrhu se ale nejčastěji hovoří o airbagu ukrytém v zadní části blatníku, kousek pod kapotou a zároveň těsně před dveřmi řidiče. Dalším často zmiňovaným místem je přední maska, přesněji řečeno airbag umístěný pod přední maskou, při jehož vystřelení by nedošlo k zbytečnému nadzvedávání kapoty.
Ve hře jsou však ještě divočejší umístění, která by ale mohla znamenat návrat trochy nostalgie do automobilového designu. Kromě možnost umístit airbag do rámečku okolo čelního skla se totiž v patentovém návrhu mluví i o umístění airbagů před světlomety, což by nám klidně mohlo vrátit i tolik milované mrkačky.
Ještě před nasazením těchto externích airbagů do praxe je však potřeba vyřešit zásadní problém, kterým je spolehlivost. Uvnitř vozu jsou sice airbagy také vystaveny různě náročným podmínkám, ovšem vně automobilu by byly pod ještě větším tlakem. Neustálá přítomnost vlhkosti,změny teplot, koroze, agresivní látky, ťukance na parkovištích, atd.
GM patent for an exterior fender mounted airbag: https://t.co/DZpZKQNphm pic.twitter.com/gRBWcWLW3z
— Bozi Tatarevic (@hoonable) 12. prosince 2017
Právě to je jedním z nejčastějších důvodů, proč jsme se ještě s externími airbagy na automobilech ještě nesetkali. Podle patentu od GM se však zdá, že automobilky na této technice stále usilovně pracují, neboť bezpečnost chodců jim není ukradená.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.