Bezpečnost chodců nadevše? Nový patent ukazuje další možnosti externích airbagů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. prosince 2017, 10:43 Google+

O možnosti instalace externích airbagů už se mluví delší dobu, ovšem žádná automobilka se k tomu z různých důvodů ještě v praxi neodhodlala. Vývoj v této oblasti se však nezastavil, což ostatně ukazuje i americká společnost GM, která přišla s patentem na nový typ externích airbagů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto - Kaskadérka Tammie Baird ukazuje jak minimalizovat následky při sražení automobilem

Ilustrační foto - Kaskadérka Tammie Baird ukazuje jak minimalizovat následky při sražení automobilem | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Informace o patentu na nový typ airbagů přinesl na Twitteru jistý Bozi Tatarevic, který přiložil i několik ilustračních snímků ze samotného patentu. Nové "Fender Located Pedestrian Airbag", tedy airbagy pro chodce uložené v blatnících, by měly zmírňovat následky v případě čelního střetu vozidla s chodcem.

Na osmadvaceti stránkách je tak rozepsána celá řada možností, kam airbagy v exteriéru vozidla ukrýt. Od airbagů ukrytých ve sloupcích, které by překryly sloupky čelní sklo, až po menší airbagy ukryté v horní části blatníku, které by překryly stěrače a další vystouplé části, které mohou způsobit zranění.

V celém patentovém návrhu se ale nejčastěji hovoří o airbagu ukrytém v zadní části blatníku, kousek pod kapotou a zároveň těsně před dveřmi řidiče. Dalším často zmiňovaným místem je přední maska, přesněji řečeno airbag umístěný pod přední maskou, při jehož vystřelení by nedošlo k zbytečnému nadzvedávání kapoty.

Ve hře jsou však ještě divočejší umístění, která by ale mohla znamenat návrat trochy nostalgie do automobilového designu. Kromě možnost umístit airbag do rámečku okolo čelního skla se totiž v patentovém návrhu mluví i o umístění airbagů před světlomety, což by nám klidně mohlo vrátit i tolik milované mrkačky.

Ještě před nasazením těchto externích airbagů do praxe je však potřeba vyřešit zásadní problém, kterým je spolehlivost. Uvnitř vozu jsou sice airbagy také vystaveny různě náročným podmínkám, ovšem vně automobilu by byly pod ještě větším tlakem. Neustálá přítomnost vlhkosti,změny teplot, koroze, agresivní látky, ťukance na parkovištích, atd.

Právě to je jedním z nejčastějších důvodů, proč jsme se ještě s externími airbagy na automobilech ještě nesetkali. Podle patentu od GM se však zdá, že automobilky na této technice stále usilovně pracují, neboť bezpečnost chodců jim není ukradená.

Vytisknout

Diskuze: Bezpečnost chodců nadevše? Nový patent ukazuje další možnosti externích airbagů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Uber

Ani Uber není svatý, za 8 kilometrů si řidič naúčtoval 314 000 korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud